Prema rezultatima studije objavljene u petak u časopisu Science, podsvjesno obrađivanje podataka vodi kvalitetnijem izboru od samoga razmišljanja, barem kad su u pitanju velike odluke.
Svjesno razmišljanje dobro je za manje važne, svakodnevne izbore poput izbora šampona ili ručnika, ali ne za krupne odluke, kaže se u istraživanju.
Četvorica znanstvenika s odjela za psihologiju amsterdamskoga sveučilišta potvrdila su na nizu studija o načinu odlučivanja potrošača, vrijednost svoje hipoteze o "odlučivanju bez razmišljanja". Hipoteza je potvrđena i u laboratoriju i u stvarnome životu, među kupcima u robnim kućama.
Na primjer, u pokusu s kupnjom automobila, sudionici su pročitali složen niz podataka o autima koji su im bili u užem izboru. Neposredno nakon toga dobili su slagalicu tako da im se svijest bavi nečim drugim.
Nakon slagalice skupina ispitanika izrazila je veće zadovoljstvo izborom automobila nego oni koji nisu dobili slagalicu i morali su odluku donijeti odmah nakon svjesnoga razmišljanja o podacima.
No za donošenje jednostavnih odluka, poput biranja ručnika, svjesno je razmišljanje bilo dovoljno za zadovoljavajući odabir.