Industrija i prijevoznici razvili su sasvim različite predodžbe o toj mogućnosti prijevoza robe pa je za logističku industriju pravodobna isporuka robe drugi po važnosti kriterij, odmah iza troškova prijevoza, dok je za brodare ona najmanje važan prioritet.
Trenutno se u Europskoj uniji samo šest posto robe prevozi vodenim putem. Nasuprot tome, cestovnim se prijevozom dostavlja 72 posto, željezničkim 16 posto, a cjevovodima pet posto robe, izjavio je državni tajnik u austrijskom ministarstvu prometa Helmut Kukacka.
Pritom valja imati na umu da troškovi zaštite okoliša pri prijevozu 1.000 tona robe na udaljenosti od jedan kilometar u riječnom prijevozu iznose 10, u željezničkom 15 a u cestovnom 35 eura, upozorava Kukacka.
Austrijski prometni klub (VCOE) upozorio je da će se u postojećim uvjetima kamionski promet duž Dunava udvostručiti do 2015. Robni je pak prijevoz Dunavom u razdoblju od 2002. do 2004. smanjen s 12 na devet milijuna tona, ističe VCOE, ponovno tražeći realnije troškove u kamionskom prometu.
Austrijska vlada namjerava u sljedećih deset godine više nego udvostručiti količinu robe koja se prevozi Dunavom, uz planiranu vrijednost ulaganja za odgovarajući "akcijski plan" od 481 milijuna eura.
U ponedjeljak je u Beču počeo i kongres Europske unije o riječnom prometu u čijem će radu sudjelovati i povjerenik EU za promet Jacques Barrot.