FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Kalmeta i Predsjednik uprave HŽ-a testirali prugu Zagreb-Rijeka

Autor: ;gkat;
RIJEKA, 3. veljače 2006. (Hina) - Ministar mora, turizma, prometa irazvitka Božidar Kalmeta i predsjednik Uprave Hrvatskih željeznica(HŽ) Davorin Kobak u petak su sa suradnicima u trima različitimlokomotivama putovali od Zagreba do Rijeke, kako bi usporedilimogućnosti svake od lokomotiva i dobili uvid u stanje pruge.
RIJEKA, 3. veljače 2006. (Hina) - Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta i predsjednik Uprave Hrvatskih željeznica (HŽ) Davorin Kobak u petak su sa suradnicima u trima različitim lokomotivama putovali od Zagreba do Rijeke, kako bi usporedili mogućnosti svake od lokomotiva i dobili uvid u stanje pruge.

Nakon dolaska na riječki kolodvor ministar Kalmeta je, na novinarski upit o dojmovima, kazao kako je vožnja od Zagreba do Rijeke preduga te da je to poznata činjenica.

Naglasio da će se u prugu Zagreb - Rijeka i dalje ulagati, bez obzira na to što se planira izgradnja nizinske pruge između tih dvaju gradova. Kad bude gotova, vlakovi će od Zagreba do Rijeke voziti jedan sat. Pripreme za gradnju su počele, a dinamika će tek biti određena, rekao je ministar Kalmeta.

Vlak kojim su se predstavnici Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka i HŽ-a danas dovezli do Rijeke pošao je u 13,23 sata, a do Moravica su putovali vlakom koji je vozila "Končarova" lokomotiva serije 1441.

Od Moravica do Fužina vlak je vozila 40 godina stara električna lokomotiva serije 1061, a od Fužina do Rijeke najsuvremenija Siemensova lokomotiva serije 1241.

Dolazak na kolodvor bio je predviđen u 15,25 sati, a vlak je kasnio 10-ak minuta.

Predsjednik Uprave HŽ-a Kobak kazao je da bi izmjena sustava vuče vlakova na pruzi trebala biti gotova za dvije godine, kao i izmjena istosmjerne strujne mreže na dijelu od Moravica do Fužina u izmjeničnu.

Istaknuo je da su se Siemensove lokomotive koje je HŽ osigurao leasingom na šest mjeseci pokazale dobrima.

Lokomotiva serije 1141 je četveroosovinska električna lokomotiva snage 3860 kilovata. HŽ ima u voznom parku 70 takvih lokomotiva od kojih su 62 u aktivnom stanju, a dnevno su u prometu od 47 do 53 lokomotive. Lokomotive su dobavljane od konzorcija Traktion-Union od 1968. do 1971., a poslije je proizvodnju preuzeo "Končar". Posljednje lokomotive te serije predane su 1988.

Lokomotiva serije 1061 je šestosovinska električna lokomotiva snage 3000 kilovata za istosmjerni sustav napajanja. HŽ ima u voznom parku 22 takve lokomotive od kojih je u aktivnom stanju 16, a u dnevnom prometu je od osam do 10 lokomotiva. Lokomotive su dobavljane od tvrtke Ansaldo od 1961. do 1967.

Lokomotiva serije 1241 je četveroosovinska električna lokomotiva snage 6000 kW. HŽ ima u voznom parku dvije takve lokomotive unajmljene od tvrtke Siemens-Dispolok na rok od šest mjeseci. Lokomotive su proizvedene 2003. u Siemensu.

(Hina)

An unhandled error has occurred. Reload 🗙