Glavna tema skupa, koji se održava od 3. do 5. velječe u organizaciji Hrvatsko-francuskog foruma, su zakonska rješenja u hrvatskom nautičkom turizmu, posebice u tzv. meganautici.
Predsjednik Europske komisije za profesionalnu nautiku (ECPY) i član uprave Udruge mediteranskih posrednika u nautici (MYBA) Thierry Voisin kazao je da tvrtke koje posluju s megajahtama, odnosno jahtama duljim od 24 metra, žele te jahte dovoditi i u Hrvatsku, ali da to zbog postojećih uvjeta nije moguće, pri čemu je naveo odredbe o kabotaži u charteru.
Hrvatski Pomorski zakonik propisuje da kabotažu - prijevoz putnika i tereta između hrvatskih luka, mogu obavljati samo brodovi hrvatske državne pripadnosti, odnosno brodovi koji plove pod hrvatskom zastavom. Kabotažom se ne smatra prijevoz osoba stranom jahtom ako se prijevoz obavlja bez naplate.
Ističući da posrednici u maganautici imaju klijente visokih platežnih mogućnosti, ali i zahtjeva, Voisin je rekao da je osim zakonskih rješenja u Hrvatskoj potrebno povećati kapacitete i standarde luka koje sada nemaju mogućnosti prihvata mega jahti.
Po njegovim riječima, samo MYBA okuplja flotu od oko 2700 jahti većih od 30 metara iz cijeloga svijeta.
Pomoćnik ministra mora, prometa, turizma i razvitka Mario Babić kazao je da se u Ministarstvu razmatra mogućnost da se velikim inozemnim jahtama dozvoli kabotaža u nautičkom turizmu, ali ne i manjim jahtama pod stranim zastavama.
Babić je istaknuo da inicijativa za takve izmjene mora doći od Hrvatske gospodarske komore te da bi na osnovi njena prijedloga Ministarstvo moglo donijeti takvu odluku.
"Morate razumjeti naše rezerve prema kabotaži", naglasio je Babić te dodao da je "hrvatska strana o toj temi pripravna razgovarati sa zemljama Europske unije".
Babić je još rekao da je točno da u marinama nema mjesta za megajahte, ali da se razmatra kako im omogućiti pristajanje u lukama otvorenim za javni promet.