Balet Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu premijerno će 3. i 4. veljače izvesti "Trnoružicu" Petra Iljiča Čajkovskog, u koreografiji i režiji Dereka Deanea, dugogodišnjeg ravnatelja Engleskog nacionalnog baleta.
Orkestrom će ravnati Davor Krnjak. Scenografiju i kostime potpisuje jedna od najvećih talijanskih scenografkinja i kostimografkinja Roberta Guidi di Bagno. U glavnim ulogama su Edina Pličanić i prvak Stuttgartskog baleta Friedemann Vogel.
"Trnoružica" je iznimno zahtjevno djelo i izazov za svakog koreografa. U njegovo ostvarenje uvijek je uključen cijeli baletni ansambl pa ga stoga postavljaju samo velike baletne kuće.
Od svoje praizvedbe krajem 19. stoljeća, baletna priča o djevojci koju u stogodišnji san uspava zla vila, a probudi poljubac prelijepog princa, nije izgubila ništa od svoje popularnosti u svijetu. U zagrebačkom HNK od 1950. balet je postavljen četiri puta.
Premijera drame Sarah Kane "Žudnja", u prijevodu i režiji Boruta Šeparovića, bit će 10. veljače. Glume Milan Pleština, Zrinka Cvitešić, Damir Markovina i Alma Prica, a nastupa i glazbenica Snježana Rucner.
Ta suvremena britanska spisateljica, koja je tragično okončala svoj život u 28. godini, smatra se jednom od najintrigantnijih dramskih autorica kraja 20. stoljeća, a njezini tekstovi razotkrivaju sve frustracije modernog čovjeka, ne nudeći odgovore.
Splitski HNK pripremio je za 17. veljače također premijeru baleta P.I. Čajkovskog. Po prvi put u Splitu postavlja se "Labuđe jezero", u koreografiji Valentine Ganibalove i pod ravnanjem Harija Zlodrea. U tom remek djelu klasičnog baletnog izraza nastupaju, među ostalima, Elena Nikolaeva, Albina Rahmatullina, Lev Šapošnikov.
Glazbena drama "Billie Holiday" Arsena Ostojića premijeru će imati 11. veljače. U monodrami o ikoni bluesa glume Ksenija Prohaska, Robert Kurbaša i Ivan Božičević. Ta biografska priča o Billie Holiday, uz niz glazbenih brojeva koji pripadaju klasici, trebala bi otvoriti noćnu scenu splitskog HNK.
Osječki HNK premijerno će 10. veljače izvesti komičnu operu "Martha" Friedricha von Flotowa. Rijetko se koja opera u 19. stoljeću mogla po popularnosti mjeriti s tim djelom njemačkog skladatelja.
Razlog je tomu simpatičan zaplet - dvije engleske dame odlaze na seoski sajam preobučene u seljanke, te glazba puna "hitova" u kojoj se spajaju elementi njemačke, francuske i talijanske glazbe. Ta je opera danas na repertoaru u Beču i New Yorku, a u Hrvatskoj nije igrana nakon Drugoga svjetskog rata. Dirigent je Peter Oschanitzky, redatelj Ivan Ivica Krajač, a scenograf Zlatko Kauzlarić Atač.
Riječki HNK Ivana pl. Zajca izvest će 11. veljače opernu premijeru "La Gioconda", u režiji Ozrena Prohića i pod ravnanjem Nade Matošević.
La Gioconda je devet godina nakon praizvedbe u Milanu prvi put u Rijeci izvedena 1885., u svečanom tjednu otvaranja zgrade današnjeg riječkog HNK. Radnja se događa u Veneciji u 17. stoljeću, a libreto se temelji na romanu Victora Hugoa.