Po riječima recenzentica Brune Proface i Dubravke Kocijan Hercigonje, priručnik donosi prikaz teorijskih spoznaja s područja telefonskog savjetovanja, njegove specifičnosti i ograničenja te praktične smjernice za vođenje takvog savjetovanja.
Vodič je namijenjen ponajprije stručnjacima na SOS linijama pomoći koji vode savjetovanje putem telefona, ali i svima koji rade s djecom, kao što su školski psiholozi, pedagozi i defektolozi, socijalni radnici, odgajatelji, te volonteri i aktivisti u nevladinom sektoru.
Po riječima Gordane Buljan Flander, niz je prednosti i specifičnosti koje nudi savjetovanje putem telefona. To su prije svega anonimnost, odsustvo fizičkog kontakta i pogleda, mogućnost kontrole razgovora i sadržaja koji će biti izrečen. Projekt izdavanja prvog vodiča takve vrste u Hrvatskoj realiziran je uz pomoć dugogodišnjeg donatora Hrabrog telefona Siemensa.
U sklopu predstavljanja priručnika prikazana je i statistika poziva Hrabrog telefona u 2005. godini, jedine telefonske linije takve vrste u Hrvatskoj, besplatne za nazivatelje i otvorene svakog radnog dana od 9 do 18 sati.
Od siječnja do prosinca 2005. godine zaprimljeno je 3.566 poziva, a s obzirom na vrstu kontakta, u 3.521 slučaju pozivatelji su se obratili putem telefona, dok su se u 44 slučaja javili putem e-mail poruka, a u samo jednom slučaju putem pisma.
Najveći broj poziva uputila su djeca, žrtve zlostavljanja i zanemarivanja, te članovi uže obitelji - majka, otac, brat ili sestra. Odrasle osobe-žrtve zlostavljanja i stručnjaci najrjeđe nazivaju Hrabri telefon.