Emitiranje spota na CNN-u trebalo bi krenuti za tri-četiri mjeseca, a u državnom proračunu za tu je svrhu osiguran jedan milijun dolara, potvrdila je za Hinu Vesna Dolenc, predstavnica za inozemnu javnost u Slovenskoj turističkoj organizaciji (STO) koja djeluje u okviru ministarstva za gospodarstvo.
Prvom takvom televizijskom akcijom preko mreže s globalnim gledateljstvom Slovenija želi promovirati bogatstvo turističkog potencijala u svoj njegovoj klimatskoj i geografskoj raznolikosti (planine, more, toplice, šume, jezera i podzemne špilje), ali i učvrstiti opći identitet, odnosno "legitimaciju" države.
S time je u prošlosti kod strane publike bilo dosta zabuna pa i problema. Ne samo zbog već skoro poslovičnog zamjenjivanja sa Slovačkom, te uvrštavanja u prostor Balkana ili "bivše Jugoslavije" nego i iz sasvim banalnih razloga.
Slovenska turistička organizacija ovih je dana tako dobila ispriku Eurosporta zbog pogreške njihova sastavljača grafičkih karti koji je nedavnu mušku slalomsku utrku za svjetski kup umjesto u Kranjsku Goru smjestio negdje između Poljske i Češke.
"Iako se radilo o grešci grafičara i krivo postavljenoj pribadači, takve su stvari nedopustive", navodi Vesna Dolenc, ali dodaje da s Eurosportom inače imaju odlična iskustva i suradnju.
Promocijski spot za CNN montira domaća redateljica iz materijala koji su već snimljeni. Slovenski turistički promotori ne otkrivaju s kojim će sloganom ići u akciju, ali navode da nije riječ samo o prodaji turističkog proizvoda nego i stvaranju generalnog identiteta države i stvaranju slovenskog "branda" kod strane publike u predstojećih nekoliko godina kad će se podići i njen "politički profil" kao zemlje koja se priprema da u prvoj polovici 2008. preuzme predsjedanje Europskom unijom.
Za promotivnu akciju na CNN-u stoga u STO-u drže da je vrijedno izdvojiti desetinu sredstava koja su za turističku promociju planirana u državnom proračunu za ovu godinu.
Vjeruje se da će najveći učinak spot postići u privlačenju gostiju koji iz Europe i prekomorskih zemalja dolaze zrakoplovnim linijama. Ekspanzija "avionskog turizma" došla je s jeftinijim kartama kompanija poput Easyjeta koja već godinu i pol ima redovne linije za Ljubljanu, a računa se i na druge niskotarifne prijevoznike.
Tako se djelomice namjerava smanjiti i sve vidljiviji manjak njemačkih turista koji su uz talijanske, austrijske i hrvatske najčešći gosti u Sloveniji. Računa se i nastavak trenda povećanja turističkog priljeva iz Velike Britanije i Francuske, ali i iz drugih europskih, osobito skandinavskih zemalja, te iz Rusije.