Tradicionalne svečanosti na kojima se poslodavci rukuju sa sindikalnim predstavnicima započele su u ponedjeljak u sjedištu GM-a u Detroitu te Ford-a u Dearbornu, iako se pregovori vode već nekoliko mjeseci. Sindikat je službeno otvorio pregovore s menadžmentom Chrysler grupe u petak. Sva tri nacionalna ugovora o radu istječu 14. rujna.
Tri proizvođača vozila u 2006. ukupno su imala 15 milijardi dolara gubitaka te su počeli smanjivati kapacitete i lansirati nove modele vozila na tržište kako bi se bolje nosili s japanskom konkurencijom. Industrijski analitičari tvrde da je ključno smanjiti troškove rada.
Ford je u najgorem stanju od spomenute tri kompanije, jer je morao staviti pod hipoteku svoje tvornice kako bi osigurao 23,4 milijarde dolara vrijednu kreditnu liniju za pokriće gubitaka i isplatu operativnih troškova dok se restrukturira. Lani je ta kompanija poslovala s gubitkom od 12,6 milijardi dolara te s 282 milijuna dolara u prvom ovogodišnjem tromjesečju, a ne očekuje zaradu prije 2009.
Analitičari kažu da će Ford tražiti od sindikata veće ustupke nego preostala dva proizvođača vozila, a spominje se i moguće smanjivanje plaća privremenih radnika.
Iz sve tri kompanije istaknuli su da bi pregovori trebali dovesti do usklađivanja troškova rada s onima japanskih proizvođača, koji po vozilu ostvaruju nekih 2.000 dolara profita.
Detroitska trojka ističe da su njihovi troškovi rada po satu oko 25 dolara viši nego Toyote, Honde i Nissana kada se uključe troškovi zdravstvene skrbi, mirovinskog osiguranja i ostalih troškova. Iz UAW-a međutim tvrde da troškovi rada predstavljaju svega 10 posto cijene novog vozila.