FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Splitsko ljeto: prva dramska premijera "Libar O'libra Marka Uvodića-Splićanina"

Autor: ;merc;
SPLIT, 19. srpnja 2007. (Hina) - Na Splitskom ljetu večeras je u HNK-u izvedena prva dramska premijera, melodrama "Libar O'libra Marka Uvodića-Splićanina" koju je režirao ravnatelj drame splitskog HNK-a Goran Golovko, a dramatizaciju napravila Olja Lozica koristeći motive iz više djela poznatog autora.
SPLIT, 19. srpnja 2007. (Hina) - Na Splitskom ljetu večeras je u HNK-u izvedena prva dramska premijera, melodrama "Libar O'libra Marka Uvodića-Splićanina" koju je režirao ravnatelj drame splitskog HNK-a Goran Golovko, a dramatizaciju napravila Olja Lozica koristeći motive iz više djela poznatog autora.

Splitski HNK je i ranije izvodio drame "Prvi Libar Marka Uvodića" i "Mali Libar Marka Uvodića".

Treće premijerno postavljanje njegovih djela znatno se razlikuje od prijašnja dva, jer se sve odvija u jednom splitskom dvorištu, sjedištu stvarnog života, sna i svijeta mrtvih, u kojem se događa obiteljska saga čiji su glavni likovi šjor Marin i njegove tri kćeri Mare, Kate i Anježa.

Tu su još njihovi muževi s rodbinom i susjedima, a ulogu su izuzetno uspješno odigrali Ratko Glavina, Nives Ivanković, Nikola Ivošević, Jasmina Žiljak, Lana Barić, Nenad Srdelić, Vicko Bilandžić, Robert Kurbaša, Ilija Zovko, Ante Čedo Martinić, Ksenija Prohaska i dr.

Dramaturginja Olja Lozica koristila je motive iz brojnih djela Marka Uvodića tako što je ponegdje izdvojila samo jedan karakter, a ponegdje scenu.

Primjerice, šjora Bete koja se u originalnom Uvodićevu tekstu bavi posredovanjem kod vjenčanja i razvija pravu ratnu taktiku kako bi svojoj mušteriji Bračanki priskrbila muža činovnika, večeras je svoju mudrost upotrijebila samo za nekoliko savjeta kćeri za prvu bračnu noć. Međutim, u novoj predstavi bavila se i drugim poslovima - kuhanjem ljubavnih napitaka, gatanjem i zelenašenjem.

Kako je ipak riječ o potpuno novom viđenju Uvodića, scenografija Ozrena Bakotića nije postavljena u klasično dvorište, kao što se na splitskim pozornicama uglavnom radilo, nego u potpuno prazan prostor i u cijelosti apstraktno.

Svi su se akteri drame našli na otvorenom, bez zidova, kako bi se istaknuo duh mjesta na kojem svi znaju sve o svakome. Jedini realistični element na čitavoj pozornici bile su zelene škure.

Glazba je djelo Nele Bujas-Luketić, a uz mediteranski štih u njoj ima i motiva fada, bluesa, tarantele i tanga.

(Hina) xmerc ymd

An unhandled error has occurred. Reload 🗙