Priručnik je namijenjen vozačima, poslodavcima (prijevoznicima) i svima koji su povezani s cestovnim prijevozom i svakodnevno se susreću s problematikom propisanih ograničenja radnog vremena i odmora vozača te korištenja tahografa.
U priručniku su objašnjena pravila o korištenju tahografa te vremenu vožnje, rada i odmora vozača u domaćem i međunarodnom prijevozu, a navedeni su i propisi obuhvaćeni konvencijom AETR (Europski sporazum o radu posada vozila koja sudjeluju u međunarodnom cestovnom prometu) koje je potpisnik i Hrvatska, a moraju je se pridržavati vozači teretnih vozila i autobusa kada prometuju državama potpisnicama.
Sadržana su i stroža pravila, koja vrijede u Europskoj uniji, a propisuju korištenje tehnološki složenijih uređaja koji registriraju radno vrijeme i odmor vozača, poput digitalnog tahografa umjesto analognog, koji se koristi u Hrvatskoj.
Iako su države potpisnice AETR-a obvezane na uvođenje digitalnog tahografa do lipnja 2010., državni tajnik u Ministarstvu prometa Dražen Breglec je na predstavljanju priručnika kazao da bi Hrvatska cijeli novi sustav usklađen sa standardima EU trebala uvesti i prije tog roka, a do tada će se na hrvatskim cestama moći koristiti analogni tahografi.
Breglec je naglasio da će uvođenje digitalnog tahografa olakšati praćenje socijalnog dijela prijevozničkog posla (radno vrijeme i odmor), osigurati bolju zaštitu vozača, nasuprot, kako je rekao, čestih prekoračenja propisanog vremena vožnje zbog interesa poslodavaca za većim profitom.
"To se (prekoračenje) preko analognih tahografa može prikriti, a u toj sivoj zoni živi značajan dio prijevoznika, nauštrb sigurnosti prometa", kazao je.
Direktorica Sektora za promet i veze HGK Ljubica Herceg rekla je da priručnik pokazuje sinergiju gospodarstva i ministarstava unutarnjih poslova i prometa, kao pokrovitelja akcije, u potrebi bolje informiranosti vozača i poslodavaca o regulativi vezanoj uz promet.
Predstavnici MUP-a zauzeli su se za stručno osposobljavanje i educiranje posebne skupine policajaca koja bi, sukladno propisima koji vrijede u EU, nadzirali prijevoz i tahografe na vozilima.