Prema procjenama analitičara, američka Motorola zabilježila je pad tržišnog udjela većinom vjerojatno u korist Nokie, čiji je svaki treći prodani mobilni telefon u svijetu.
Vrijednost dionica te finske kompanije nakon te je objave porasla 1,2 posto.
"Mislim da je Nokia najveći korisnik Motorolinog gubitka tržišnog udjela u nekoliko regija - posebice u Europi i Aziji", ocjenjuje analitičar FIM Securities Jussi Hyoty.
"Nokia ima vrlo snažnu mješavinu proizvoda od najniže do najviše tržišne stepenice, i ovo je dobra prilika za njezino udaljavanje od najbližeg rivala i ostvarivanje većih koristi od svoje vodeće uloge na tržištu", dodao je.
Motorola je u srijedu upozorila da njezin dio poslovanja s mobilnom telefonijom u ovoj godini neće biti profitabilan, pripisujući takvu situaciju slaboj prodaji u Aziji i Europi.
"Motorola je izgubila veliki dio tržišta. Nešto malo je otišlo Sony Ericssonu, dok je većina otišla vjerojatno Nokiji", kaže Ed Snyder, analitičar Charter Equity Research.
Ranije ovoga mjeseca analitičari su priopćili kako je, prema njihovim očekivanjima, rast potražnje za mobilnim telefonima na tržištima u nastajanju zacementirao Nokijinu vodeću poziciju u tromjesečju od travnja do lipnja.
Motorola je priopćila da je u tome tromjesečju isporučila 35-36 milijuna mobilnih uređaja, u usporedbi s 45,4 milijuna u prva tri mjeseca ove godine. Procjenjuje se da je Nokia u istome tromjesečju prodala oko 100 milijuna mobilnih uređaja.