Austrijski i talijanski ministar Werner Fayman i Antonio Di Pietro obvezali su se na zajedničko financiranje šest milijardi eura vrijednog projekta, u visini od otprilike trećine svaki, a obje se zemlje nadaju da će treću trećinu preuzeti Bruxelles.
Koordinator za promet u EU Karel Van Miert već je dao pristanak u Beču na financijsko sudjelovanje Bruxellesa koje bi se moglo popeti na gotovo 850 milijuna eura do 2013. godine.
Tunel dug 63 kilometara, jedan od najdužih na svijetu, prolazit će ispod prijevoja Brenner formirajući novi granični prijelaz između između Austrije i Italije i povezivati Tirol s Alto Adigeom.
Trenutno više od dva milijuna kamiona svake godine koristi cestu s naplatom koja prelazi prijevojem na 1372 metra visine, na zgražanje zaštitnika okoliša kako ističu austrijski Zeleni.
Sporazum o suradnji između dvije zemlje predviđa uvođenje plaćanja za vozila koja će prolaziti budućim tunelom, za koje se Fayman nada da bi moglo priskrbiti najmanje 40 milijuna eura godišnje.
Njemačka se pridružuju neizravno projektu obećavajući gradnju pristupnih cestovnih puteva prema novom tunelu.