Kako je rekao saborski zastupnik Ivan Čekoh (HSLS), pod hitno treba povećati broj odjeljenja u gimnazijama, uvesti promjene u strukovnom školstvu i u roku od 4 do 5 godina podići broj visokoobrazovanih na 18 posto.
Čehok je rekao da je obrazovanje, i prije samog gospodarstva, prioritet za Hrvatsku.
Smatramo da je došlo vrijeme da se u ovoj zemlji razgovara o obrazovanju, jer iskustva svih zemalja u EU pokazuju da su te zemlje uspjele zato što su ulagale u obrazovanje. Bez promjena u obrazovanju Hrvatska nema nikakvih šansi, kazao je Čehok i dodao da Hrvatska može imati ovakvog ili onakvog predsjednika države ili premijera, ali bez reformi obrazovanja neće uspjeti.
Čehok je upozorio i na hrvatske apsurde u obrazovanju poput onog da se odlikaši s prosjekom 5,0 ne mogu upisati u gimnazije. To je apsurdno, kaže Čehok, i s obzirom na podatak da Hrvatska ima tek 30 posto gimnazijalaca, a u Europi ih je 60 posto.
No svjedoci smo i inflacije odlikaša u osnovnim školama, njihov se broj u srednjoj školi smanjuje na trećinu, a samo 10 posto tih odlikaša iz osnovne škole kasnije završi fakultete, upozorio je.
Potrebno je, rekao je, otvarati stručne studije, uvesti projekt cjeloživotnog obrazovanja i učenja. U cjelini uzevši, smatra Čehok, javnost se obmanjuje kada joj se poručuje da budući premijer mora biti gospodarstvenik. To je laž. Premijer treba biti osoba koja će znati provesti reforme u obrazovanju i znati iskoristiti ljudske resurse, zaključio je.
Zoran Smolić iz HSS-a rekao je da se obrazovni sustav mora projektirati. Sadašnju situaciju u kojoj se ne mogu svi upisati u željene srednje škole, iako je primjerice 59.000 upisnih mjesta za 50.000 učenika, ocijenio je posljedicom nebrige za sustav.
Došlo je vrijeme da se naprave reforme u obrazovnom sustavu koji se sada unutar sebe urušava. Potrebno je projektirati mrežu škola i struka, kazao je Smolić.