FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Zadar- HSS i HSLS o obrazovanju

Autor: ;imar;
ZADAR, 4. srpnja 2007. (Hina) - Predstavnici koalicijskih stranaka HSS i HSLS-a na konferenciji za novinare u Zadru predstavljajući svoj izborni program na području obrazovanja, rekli su kako se zalažu da se uvede jedan tip obrazovne iskaznice koja će bilježiti uspjeh učenika na standardiziranim testovima i pratiti ga tijekom njegova daljnjeg školovanja.
ZADAR, 4. srpnja 2007. (Hina) - Predstavnici koalicijskih stranaka HSS i HSLS-a na konferenciji za novinare u Zadru predstavljajući svoj izborni program na području obrazovanja, rekli su kako se zalažu da se uvede jedan tip obrazovne iskaznice koja će bilježiti uspjeh učenika na standardiziranim testovima i pratiti ga tijekom njegova daljnjeg školovanja.

Kako je rekao saborski zastupnik Ivan Čekoh (HSLS), pod hitno treba povećati broj odjeljenja u gimnazijama, uvesti promjene u strukovnom školstvu i u roku od 4 do 5 godina podići broj visokoobrazovanih na 18 posto.

Čehok je rekao da je obrazovanje, i prije samog gospodarstva, prioritet za Hrvatsku.

Smatramo da je došlo vrijeme da se u ovoj zemlji razgovara o obrazovanju, jer iskustva svih zemalja u EU pokazuju da su te zemlje uspjele zato što su ulagale u obrazovanje. Bez promjena u obrazovanju Hrvatska nema nikakvih šansi, kazao je Čehok i dodao da Hrvatska može imati ovakvog ili onakvog predsjednika države ili premijera, ali bez reformi obrazovanja neće uspjeti.

Čehok je upozorio i na hrvatske apsurde u obrazovanju poput onog da se odlikaši s prosjekom 5,0 ne mogu upisati u gimnazije. To je apsurdno, kaže Čehok, i s obzirom na podatak da Hrvatska ima tek 30 posto gimnazijalaca, a u Europi ih je 60 posto.

No svjedoci smo i inflacije odlikaša u osnovnim školama, njihov se broj u srednjoj školi smanjuje na trećinu, a samo 10 posto tih odlikaša iz osnovne škole kasnije završi fakultete, upozorio je.

Potrebno je, rekao je, otvarati stručne studije, uvesti projekt cjeloživotnog obrazovanja i učenja. U cjelini uzevši, smatra Čehok, javnost se obmanjuje kada joj se poručuje da budući premijer mora biti gospodarstvenik. To je laž. Premijer treba biti osoba koja će znati provesti reforme u obrazovanju i znati iskoristiti ljudske resurse, zaključio je.

Zoran Smolić iz HSS-a rekao je da se obrazovni sustav mora projektirati. Sadašnju situaciju u kojoj se ne mogu svi upisati u željene srednje škole, iako je primjerice 59.000 upisnih mjesta za 50.000 učenika, ocijenio je posljedicom nebrige za sustav.

Došlo je vrijeme da se naprave reforme u obrazovnom sustavu koji se sada unutar sebe urušava. Potrebno je projektirati mrežu škola i struka, kazao je Smolić.

(Hina) ximar yvkn

An unhandled error has occurred. Reload 🗙