Očekuje se da će Operativni program za promet u okviru IPA-e Vlada i Europske komisija odobriti u rujnu, kazao je pomoćnik ministra mora, turizma, prometa i razvitka Mate Jurišić na današnjem predstavljanju Operativnog programa koje je organizirala Uprava za strateške infrastrukturne projekte Ministarstva.
Cilj je, napominje Jurišić, financiranje projekata u omjeru 75 posto iz nepovratnih sredstava IPA-a i 25 posto iz domaćih izvora.
U okviru ulaganja na dionici desetog paneuropskog željezničkog koridora od Zagreba do Okučana, planira se rekonstrukcija signalno-sigurnosnih uređaja na zagrebačkom Glavnom kolodvoru, a vrijednost tog projekta je 17,5 milijuna eura.
Za poboljšanje i rekonstrukciju dionice od Okučana do Novske, predviđena je investicija od 36 milijuna eura, a za modernizaciju dionice od Novske do Dugog Sela 135 milijuna eura.
Radovi na Glavnom kolodvoru u Zagrebu trebali bi biti gotovi do kraja 2010. godine, modernizacija pruge od Okučana do Novske do kraja 2011., a završetak obnove pruge od Novske do Dugog Sela planiran je za kraj 2013. godine.
Načelnik Uprave unutarnje plovidbe Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka Neven Grubišić, izvijestio je da Ministarstvo u području unutarnje plovidbe Europskoj komisiji predlaže sufinanciranje iz sredstava IPA-e za uređenje plovnog puta Save i izgradnju luke Vukovar Istok.
Za prvi projekt, rekao je Grubišić, dovršen je idejni projekt i prethodna studija izvodivosti, a izrada studije utjecaja na okoliš planirana je do sredine 2008. godine. Uz ostalo, predviđa se obnova postojećih vodno-regulacijskih objekata, mjestimična produbljivanja korita te izgradnja novog mosta kod Jasenovca.
U luci Vukovar predviđa se gradnja novih terminala koji bi trebali podići prekrcajni kapacitet na 2,5 milijuna tona. Predviđeni troškovi su 45 milijuna eura, a trenutno stanje je takvo da je dovršen master plan te studija utjecaja na okoliš izrađena u okviru studije izvodivosti.