Zagušenje negativno utječe na ekonomski razvoj, povećava troškove proizvodnje i zagađenje okoliša. Bez poduzimanja odgovarajućih mjera, procjenjuje se kako bi u sljedećih dvadesetak godina moglo doći do trostrukog povećanja troškova zagušenja u prometu, kaže se u priopćenju.
Državni tajnik Breglec sudjelovat će u raspravi o poboljšanju upravljanja prometom putem inteligentnih prometnih sustava (ITS sustava), na čemu Hrvatska uz intenzivnu izgradnju autocesta paralelno radi. Jedan od primjera naprednog korištenja ITS sustava je tunel Brinje, koji je ove godine prema testiranju udruženja autoklubova Europe proglašen najsigurnijim europskim tunelom.
CEMT je međunarodni forum utemeljen 1953. godine kojem je Hrvatska članica od 1992. Djeluje pod okriljem OECD-a i predstavlja najviši politički forum suradnje u prometu u Europi s promatračima i izvan europskog kontinenta. Okuplja ministre prometa iz 44 zemlje članice i 8 pridruženih članica (Australija, Kanada, Japan, Koreja, Meksiko, Novi Zeland i SAD, dok Maroko ima status promatrača).
Na prošlogodišnjem Vijeću ministara CEMT-a u Dublinu ministri su usuglasili preustroj CEMT-a, u okviru kojeg bi se jednom godišnje održavala sjednica ministara prometa i ključnih sektorskih aktera na jednu temu od strateške važnosti.