"Bez novih tehnologija ne možemo konkurirati ostalima. Trebaju nam ulaganja", kazao je jedan Avtovazov čelnik ruskom predsjedniku koji je ovog mjeseca posjetio njegov izložbeni salon.
Kompanija je sada pod kontrolom države, od koje traži više milijardi dolara pomoći kako bi vratila nekadašnji tržišni udio.
Proizvođač legendarnih modela poput Lade i Nive svojedobno je dominirao sovjetskom automobilskom industrijom, a još je uvijek daleko najveći proizvođač automobila u Rusiji. No, dobra su vremena daleka prošlost budući da sada čak i mnogi mladi Rusi zaziru od njegovih proizvoda.
Avtovaz-ov je udio u ruskom tržištu smanjen s 38,7 na 32 posto u 2006. a inozemni su proizvođači poput Forda, Renaulta i Toyote prvi puta preuzeli većinski tržišni udio od 51 posto.
Kompanija je trenutno u dobroj financijskoj situaciji pa je u 2006. zabilježila rast godišnje neto dobiti za 79,4 posto na 96,8 milijuna dolara iako i dalje bilježi velike dugove prema dobavljačima. No, objavljeni rezultati pokazuju pad prihoda od prodaje pa neki lokalni ruski mediji govore i o "krizi" prodaje.
Avtovaz pokušava osuvremeniti proizvodnju pa je 2001. osnovao zajedničku kompaniju s američkim General Motorsom koja bi trebala proizvoditi Cevrlolet-Nivu a potpisala je i ugovor o sličnom projektu s austrijsko-kanadskim proizvođačem automobilskih dijelova Magna.
"Želimo da ta moćna tvornica automobila dobro posluje i u Rusiji i izvan nje", naglasio je prilikom potpisivanja memoranduma o planiranom zajedničkom projektu predsjednik uprave Magne Frank Stronach.