Primorac je u uvodnom izlaganju istaknuo potrebu da se na razini Bolonjskog procesa stavi veći naglasak na ulogu inovacija u razvoju sustava visokoga obrazovanja. Rekao je da razvoj kvalitetnoga sustava visokoga obrazovanja ovisi o obrazovanju mladih znanstvenika i istaknuo da je u Hrvatskoj u protekle tri godine zaposlen veći broj znanstvenih novaka. Osvrnuo se i na uspješnost provedbe Bolonjskoga procesa u hrvatskome visokoobrazovnom sustavu u zadnje dvije godine.
Prema izvješću o provedbi Bolonjskoga procesa za 46 zemlja Hrvatska je znatno napredovala te je ocijenjena prosječnom ocjenom četiri. Za čak pet područja, od ukupno njih 12, dobila je najvišu ocjenu pet.
Na ministarskoj konferenciji u Bergenu, Hrvatska je bila ocijenjena prosječnom ocjenom tri.
Uvodno su na konferenciji izlagali i ministar obrazovanja Velike Britanije Alan Johnson, njemačka ministrica obrazovanja i istraživanja Annette Schavan, europski povjerenik za obrazovanje Jan Figel te predstavnik Vijeća Europe Sjur Bergen. Na otvorenju upućene su čestitke Republici Crnoj Gori koja se pridružila Bolonjskom procesu.
Opća je ocjena da je ostvaren dobar napredak u postizanju ciljeva zacrtanih u Bergenu te da je najveći napredak ostvaren na području sudjelovanja studenata u osiguranju kvalitete obrazovanja, implementacije sustava dvocikličnoga studija (dodiplomski i diplomski studiji) te na priznavanju diploma.
Zaključeno je da dodatne napore treba uložiti, uz ino, na području međunarodne suradnje u osiguranju kvalitete, uvođenju nacionalnih okvira kvalifikacija i zapošljavanju nakon završetka preddiplomskih sveučilišnih ili stručnih studija.