Most je izgrađen preko rijeke Save, na dijelu između zagrebačkog naselja Petruševac i Kosnice. Riječ je o najvećem mostu u Zagrebu i Hrvatskoj, a ta je investicija, zajedno s prilaznim cestama, vrijedna više od 40 milijuna eura.
Domovinski most je dug 880 metara, a širok 34 metra i ima dvojaku funkciju - prometno povezivanje i vodonosnu. Imat će po dva vozna traka u svakom smjeru i u sredini prostor za šinska vozila te pješački pločnik s biciklističkom stazom. Preko mosta će ići i cjevovod kojim će se otpadne vode južno od Save dovoditi do glavnog pročiščivača.
Otvorenje mosta predviđeno za sredinu ožujka odgodilo je otklanjanje posljedica nastalih zbog propusta u radovima priključenja Radničke ceste na Domovinski most i loše koordinacije izvođača radova i investitora. Spojna cesta na nekim je mjestima bila niža i do 1,20 metra od razine mosta zbog neusklađenosti starog i novog projekta u koji je uključena modernizacija Radničke ceste.
Gradonačelnik Milan Bandić zbog toga se ispričao građanima i najavio da će odgovorni snositi posljedice.
Nakon sanacije tog propusta, otvaranje je ponovno bilo odgođeno jer most nije imao uporabnu dozvolu. Iz Poglavarstva najavljuju da će uporabna dozvola biti izdana u petak, 4. svibnja, a odnosi se na cestovni spoj od mosta do naselja Kosnica.
Domovinski most, iako dovršen, čekajući otvorenje, više je puta bio metom kradljivaca koji su s mosta ukrali metalne ploče, poklopce šahtova, matice i vijke vrijedne 300 tisuća kuna.
Grubi građevinski radovi na Domovinskom mostu, kojeg su gradile zagrebačke tvrtke Industrogradnja i Viadukt s kooperantima, bili su dovršeni još u ožujku 2006.