Na rasporedu koncerta bila su dva djela utemeljitelja poljske avangarde Pendereckog, Adagio, IV. simfonija za veliki orkestar i Concerto grosso za tri violončela i orkestar. Solisti su bili Jadranka Gašparović, Monika Leskovar i njemačko-japanski violončelist Danjulo Ishizaka.
Poljski skladatelj i dirigent Penderecki (na slici) smatra se jednim od najistaknutijih promicatelja avangardnih stremljenja u glazbi. Svojom glazbom u rodnoj Poljskoj izazvao je veliko zanimanje početkom 60-ih godina prošlog stoljeća, kada je osvojio nagrade za mlade skladatelje Poljskog društva skladatelja. Ubrzo je privukao pozornost svjetske javnosti djelima "Anaklasis" za 42 gudača, "Dimenzije vremena i tišine, trenodija", te djelom "Muka po Mateju" stekao široku publiku i narudžbe brojnih glazbenih institucija iz Europe i SAD-a. Postao je i vrlo tražen predavač u Njemačkoj, SAD-u i u Poljskoj, kaže se u Programskoj knjižici koncerta.
Četvrta simfonija "Adagio" iz 1989. godine narudžba je Francuskog radija u prigodi obilježavanja 200. obljetnice Francuske revolucije. Drugo u petak navečer izvedeno djelo kojim je također ravnao maestro Penderecki "Concerto grosso" za tri violončela i orkestar skladano je 2000. godine kao narudžba Simfonijskog orkestra iz Tokija.
Penderecki je na Muzičkom biennalu Zagreb gostovao prvi put 1963. godine, to jest na 2. biennalu. Na ovogodišnjem se kao središnji gost predstavio sa šest skladbi.