Istovremeno je uvezeno roba iz tog sektora za 104,6 milijuna, što upućuje na pokrivenost uvoza izvozom od 133 posto i pokazuje dobar izvozni suficit, ističu iz HGK.
Najveće povećanje po proizvodima bilježe parket, prozori i stolice, a u porastu je i izvoz ploča, iverica te ogrjevnog drva.
U HGK podsjećaju kako je prerada drva u Hrvatskoj tek odnedavno prepoznata kao strateška grana budući da je Vlada 2004. donijela sektorsku strategiju, a prošle godine i Operativni program industrijske prerade drva.
U ožujku je tako raspisan i prvi natječaj za dodjelu povijesnih potpora u preradi drva u iznosu od 41 milijun kuna predviđenih u 2007. godini, odnosno 201 milijun kuna do 2010. godine, napominju u HGK.
Povećanje izvoza, ocjenjuju, rezultat je višegodišnjeg zajedničkog nastupa i djelovanja sektorskih tvrtki i nadležnih institucija.
Povećanju konkurentnosti domaćeg namještaja i drvnih proizvoda pomoglo je i pojačano marketinško djelovanje hrvatskih proizvođača koji će u 2007. organizirano nastupiti na 16 međunarodnih sajmova u organizaciji HGK, dok su primjerice u 2004 godini nastupili samo na slična tri sajma u svijetu.
Glavno sektorsko udruženje koje djeluje pri Sektoru za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK također pokreće niz aktivnosti oko certificiranja proizvoda, uvođenja sustava kvalitete, dodatne izobrazbe kadrova kao i primjeni modernih tehnologija, jer je sve to nužno za opstanak na globalnom tržištu prepunom sve snažnije konkurencije.
Posljednjih godina također se bilježi pojačani interes sektorskih tvrtki za sudjelovanjem u aktivnostima udruženja, za rad u njegovim tijelima i za sve intenzivnije artikuliranje razvojne problematike kroz različite europske asocijacije.
Zamjetan je interes za različitim oblicima povezivanja, organiziranja regionalnih udruga, saveza i klastera, a u nastupima na inozemnim tržištima pojavljuje se potreba okrupnjavanja kapaciteta i sve izraženijeg zajedničkog nastupanja, navodi se u priopćenju.