Te se odredbe primjenjuju sukladno Naredbi o homologaciji vozila s obzirom na emisiju štetnih spojeva prema kojima motori tih vozila moraju ispunjavati tzv. "EURO III" normu.
Kako se doznaje u Hrvatskom auto klubu (HAK), riječ je o rabljenim osobnim vozilima mase do 2,5 tone (M1) te lakim teretnim vozilima razreda I (N1), za koje se zahtijeva homologacija prema ECE pravilniku 83RI-05 (A2000) ili prema EC direktivi 70/220.
Za vozila kategorije M1 čija je masa veća od 2,5 tone te vozila kategorije N1 razreda II ili III ta naredba predviđa primjenu istih kriterija od 1. listopada ove godine.
Stroži su i zahtjevi za nova vozila kategorija M, N i O prema kočenju, jer navedena vozila moraju biti homologirana prema zahtjevima direktive 70/320/EC s uključenim izmjenama i dopunama 2002/78/EC ili prema zahtjevima Pravilnika ECE R13.09.
Novim pravilnicima o postupku homologacije vozila na dva ili tri kotača (kategorija L) uvedeni su novi ili su postroženi postojeći zahtjevi koji se odnose na gume te za ispušne plinove.
Također, uvedeni su i neki drugi zahtjevi koji značajnije ne utječu na godinu proizvodnje vozila kao što su kočenje, gume mopeda i motocikala i druge naredbe.
U HAK-u ističu da je važno napomenuti da se prilikom uvoza ne rade konkretna ispitivanja na vozilu, nego se provjerava je li konkretno vozilo homologirano prema navedenim zahtjevima.
Tijekom homologacije prema zahtjevima ECE pravilnika na vozilu se provode razna ispitivanja, poput provjere prosječne emisije iz ispušnog sustava nakon pokretanja hladnog motora, emisije ugljikova monoksida u praznom hodu, emisije plinova, emisije isparavanjem, trajnosti uređaja za kontrolu štetne emisije, provjere prosječnih emisija ugljikova monoksida i ugljikovodika iz ispušnog sustava pri niskoj temperaturi okoline, nakon pokretanja hladnog motora i dr.
Prilikom uvoza provjerava se, temeljem dokumentacije, ima li dotično vozilo homologaciju prema zahtjevima ovog pravilnika.
Ispuštanje ugljikovog monoksida iz dizel motora za 74 posto je manje u odnosu na trenutačne zahtjeve, a ispuštanje čestica za 64 posto.
U HAK očekuju kako homologaciju prema novim zahtjevima mogu imati uglavnom vozila godine proizvodnje 2000. i mlađa. Primjerice, do sada su zahtjeve zadovoljavala sva npr. volkswagenova vozila proizvedena nakon 1996., a od 1. travnja zadovoljavat će uglavnom vozila mlađa od 2000. te npr. citroenova vozila proizvedena nakon 1. siječnja 2001. i sl.
Iz HAK-a poručuju da je detaljan popis vozila koja udovoljavaju novim standardima i više informacija o uvjetima uvoza vozila dostupan na internet stranicama Hrvatskog autokluba, www.hak.hr. Također, informacije o novim propisima bit će dostupne vozačima i u stanicama za tehničke preglede.