Razlog tomu je rast produktivnosti u tim tvornicama za 3-4 posto godišnje, dok istodobno automobilsko tržište stagnira, kazao je Carl-Peter Forster u Opelovom centru za testiranje u Dudenhofenu.
Prema njegovim riječima, odluka o tome gdje će biti smanjen broj zaposlenika bit će donesena krajem godine, nakon što kompanija odluči u kojim će tvornicama proizvoditi iduću generaciju Opelovog najbolje prodavanog modela Astra.
"Moglo bi doći do smanjenja broja zaposlenih u nekim tvornicama. Ne znamo gdje niti koliko. U ekstremnim slučajevima mogli bismo biti prisiljeni zatvoriti jednu tvornicu", kazao je Forster.
Tvornice automobila GM-a u pet europskih država natječu se za gradnju novog modela Astre, koji bi trebao s proizvodne linije biti lansiran 2010. Radi se o tvornicama u Bochumu u Njemačkoj, Antwerpu u Belgiji, Ellesmere Portu u Engleskoj, Gliwicama u Poljskoj, te Saabovoj tvornici u Trollhattanu u Švedskoj.
GM, koji u Europi zapošljava 60.000 ljudi, već je umanjio broj zaposlenih za više od 12.000 u okviru plana restrukturiranja predstavljenog 2005. s ciljem smanjenja gubitaka u europskim operacijama te kompanije.
Prošle je godine Opel ostvario neto dobit od 227 milijuna dolara - po prvi puta nakon sedam godina. U okviru mjera usmjerenih na smanjenje troškova GM je zatvorio svoju Opelovu tvornicu u Azambuji u Portugalu, podijelivši 1.100 otkaza.