Istaknuto je to na Danu zračnog prometa koji se danas održava u sklopu međunarodnog sajma gospodarskih vozila, prometa, logistike i prateće opreme Zagreb Transport Show na Zagrebačkom velesajmu.
U hrvatskim zračnim lukama prošle je godine zabilježen promet od 4,4 milijuna putnika, ove godine očekuje ih se pet milijuna, a 2010. godine osam milijuna, kaže Lukša Novak iz Hrvatske udruge zračnih luka.
Pritom domaći promet stagnira, a u porastu je međunarodni, koji je pak obilježen izrazitom sezonalnošću, posebice kod jadranskih zračni luka, napominje Novak.
Prema njegovom mišljenju, koje uglavnom dijele i drugi sudionici skupa, ulaganja u hrvatske zračne luke trebalo bi usmjeriti u modernizaciju postojećih kapaciteta, jer je to isplativije i brže od gradnje posve novih objekata, a i u skladu je s inozemnim iskustvima.
No to vjerojatno neće biti slučaj s najvećim hrvatskim aerodromom Zračnom lukom Zagreb. Kako je naglasio njezin direktor Boško Matković, ići će se u gradnju novog putničkog terminala i uzletno slijetne staze na lokaciji dva i pol kilometra sjeveroistočno od sadašnjeg položaja zračne luke, što bi ukupno, prema trenutnim proračunima, koštalo 212 milijuna eura.
Matković kaže da su analize pokazale da je tu veliku investiciju najbolje realizirati bez koncesijskih aranžmana, uz bankarsku kreditnu liniju.
Prema njegovim riječima, interes banaka je izuzetno velik, uz ostalo i stoga što je stopa rentabiliteta za tu investiciju 14 posto, što je zanimljivo za svakog investitora.
Lokacijska dozvola za prostor nove Zračne luke Zagreb, kaže Matković, trebala bi biti ishodovana krajem travnja, nakon čega bi bili otvoreni radovi.
Govoreći o ukupnom stanju hrvatske industrije zračnog prometa državni tajnik za promet Dražen Breglec ocijenio ju je jakom i stabilnom. Podsjetio je da je Hrvatska uspješno prošla screening za područje prometa i trenutno dovršava oblikovanje pregovaračkih stajališta.
Upravo danas, rekao je Breglec, u Saboru se raspravlja o izmjenama Zakona o zračnom prometu, kojima se Hrvatska usklađuje s Europskom unijom i osniva se Agencija za zračni promet koja bi trebala preuzeti ulogu neovisnog tijela za tehničku i normativnu regulaciju zračnog prometa.