Po riječima kustosa Gorana Arčabića, izložbom se želi pokazati značaj manifestacije koja je gospodarski, kulturno i politički predstavljala "korak u novo stoljeće", no i ukazati na potrebu istraživanja, prezentacije i očuvanja gospodarske baštine.
Jubilarna gospodarska izložba, organizirana u čast 50. obljetnice Hrvatsko-slavonskog gospodarskog društva, više je od bilo kojeg političkog događaja predstavljala jedinstvo sjevera i juga - Hrvatske i Slavonije, Dalmacije, Istre te BiH, napomenuo je Arčabić.
U okviru izložbe Zagreb je dobio neka od tipičnih obilježja srednjoeuropske metropole - uvedena je električna javna rasvjeta, u promet je pušten konjski tramvaj, otvoren je Botanički vrt i uređena je aleja do Sveučilišnog trga, na kojemu je postavljena izložba.
Među ostalim, tih je dana u Zagrebu bilo jedanaest puta više posjetitelja nego stanovnika, zbog čega je izdan prvi zagrebački turistički vodič, a pjesma "Lijepa naša domovina" na izložbi je inaugurirana kao hrvatska himna.
Izložba u Muzeju grada Zagreba organizirana je u pet tematskih cjelina - "Srednjoeuropski uzori i poveznice", "Jubilarna Gospodarsko-šumarska izložba u Zagrebu 1891.", "Gospodarstvo u usponu", "Trojedna kraljevina: želje i stvarnost" te "Izložba i grad: urbanistički i modernizacijski utjecaj".
Suradnici izložbe iz Beča, Budimpešte, Praga i Trsta prikazali su utjecaj velikih izložbi na razvoj tih srednjoeurpskim metropola, nekada dijelova jedinstvenoga hasburškog carstva.
"Korak do novoga stoljeća" prva je izložba u 100. godišnjici Muzeja grada Zagreba, a bit će otvorena do 1. svibnja.