Deset publicističkih djela osvojilo je jednako upitnu slavu, s autobiografijom Davida Blunketta "The Blunkett Tapes" na samom vrhu liste.
Teletext Reading Report upitao je četiri tisuće Britanaca o njihovim čitateljskim navikama.
Rezultati ukazuju na činjenicu da je u digitalno doba pozornost sve kraćeg trajanja, s četiri od 10 ispitanika koji priznaju da nisu u stanju koncentrirati se na duge romane.
Mnogi su otkrili i kako im je teško odvojiti vrijeme za čitanje. Glavni razlozi koje pri tom navode su: osjećaj umora (48 posto), gledanje televizije (46 posto) ili igranje kompjuterskih i interaktivnih igrica (26 posto).
Kevin Killeen, autor izvješća, kaže kako je "istraživanje pokazalo da je pritisak u pronalaženju vremena za čitanje glavni čimbenik u napuštanju štiva prije kraja.
Vrh liste romana zauzeo je DBC Pierre s Bookerom nagrađenom knjigom "Vernon Bog Little", s 35 posto onih kojih su kupili ili posudili knjigu i priznali da je nisu mogli do kraja pročitati.
Na drugom je mjestu "Harry Potter i plameni pehar" J.K. Rowling, jedna od najdužih knjiga u seriji Harryja Pottera, s 32 posto odraslih čitatelja koji su priznali da nisu uspjeli doći do kraja.
Treće je mjesto zauzeo James Joyce i "Uliks". To je ujedno jedna od najpopularnijih knjiga za koje su ispitanici priznali da su je kupili zbog dekoracije, a ne u svrhu čitanja.
Na listi publicistike, na drugo se mjesto popela iscrpna, 1024 stranice duga autobiografija Billa Clintona "Moj život", dok je Beckhamova "Moja strana" zauzela treću poziciju.
Za nezahtjevne čitatelje, Killeen je kompilirao skraćene verzije prvih pet romana i publicističkih djela, raspoložive na Teletext TV information service ili on line na teletext.co.uk.