Suvenir nije predmet čije je mjesto u vitrinama i koji nema upotrebnu vrijednost, ocjenjuje dekan Visoke poslovne škole za turistički i hotelski menadžment 'Utilus' Boris Vukonić, već je postao upotrebno vrijedan, a kravata je upravo takva.
Dizajner Boris Ljubičić dodaje da je svaki predmet koji nosi dio identiteta neke zemlje, ujedno i suvenir. U Hrvatskoj je ključno ulagati u tezu da je taj predmet izvorno hrvatski, smatra Ljubičić te pojašnjava da je to posebno bitno kad je širom svijeta moguće proizvesti slične predmete. Zato je važno, dodaje, materijalnom predmetu dodati priču koja će na prihvatljiv način tumačiti njegovu povijest i značenje.
Tako se, prema mišljenju Tomislava Šole, muzeologa sa zagrebačkog Filozofskog fakulteta, mala zemlja kao što je Hrvatska može obraniti od kolonizacije duha, koja se na području predmeta koji služe kao suveniri ogleda u njihovom sve većem ujednačavanju. Uspješan suvenir je onaj, smatra Šola, koji podsjeća ili zrači nekom od ugodnih senzacija koju je gost doživio u Hrvatskoj.
Sažimajući, Vlasta Klarić, savjetnica za turizam pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, ističe da suvenir mora biti autentičan i originalan, memorabilan, nabijen pozitivnih emocijama i upotrebno vrijedan.
Sve te karakteristike, prema njezinom mišljenju, ima kravata i zato je ona izuzetan suvenir.
No takvih je suvenira malo, slažu se sudionici današnje rasprave, o čemu svjedoče i riječi Yasua Yamamota, voditelja projekta 'Japanska kuća' u Zagrebu, koji kaže da su Japanci prilikom posjeta Hrvatskoj zbunjeni jer ne mogu naći prave suvenire. To bi trebalo promijeniti, kaže Yamamoto, jer broj japanskih turista koji posjećuju Hrvatsku stalno raste.
Interes je toliki da za početak ljeta japanska nacionalna aviokompanija planira uspostavu izravnih zrakoplovnih linija između Japana i Hrvatske, a u planu je i dolazak ekipe nacionalne japanske televizije, koja će snimiti intervju s utemeljiteljem robne marke Croata Marijanom Bušićem, najavio je Yamamoto.