Hrvatska je mala zemlja velikih poslovnih mogućnosti koja je, u smislu provedenih reformi i restrukturiranja gospodarstva, regionalni lider i s takvom infrastrukturom da s pravom možemo tvrditi kako kompanije koje žele ekspanziju i na jugoistok Europe za svoje polazište trebaju odabrati Hrvatsku, rekao je Polančec na seminaru kojega su organizirali Hrvatska gospodarska komora (HGK) i Veleposlanstvo Japana u Hrvatskoj.
Tome će, ističe Polančec, pridonijeti i planirano osam milijardi kuna vrijedno ulaganje u tzv. "nizinsku prugu", kojom će Luka Rijeka biti željeznicom spojena sa srednjom Europom.
Polančec je kazao i kako je Hrvatska do sada privukla oko 12 milijardi eura izravnih stranih ulaganja, no, da je tek mali dio tog iznosa uložen u proizvodne projekte izvozne orijentacije, odnosno da se većina ulaganja odnosi na privatizaciju i zauzimanje položaja na hrvatskom tržištu.
Oporavak hrvatskog gospodarstva ne može se temeljiti na čuvanju pozicija na domaćem tržištu, već okretanjem ka izvozu, što je, napominje, cilj i nedavno predstavljene izvozne ofenzive, te Agencije za promicanje izvoza i ulaganja kao 'one stop shopa' za strane ulagače.
Održavanje današnjeg seminara pozdravio je i saborski zastupnik te voditelj Međuparlamentarne hrvatsko-japanske skupine prijateljstva Tonči Tadić koji ističe da su kontakti dviju strana do sada pokazali kako interes za Hrvatsku u Japanu postoji, ali da japanskoj strani nedostaje informacija te poziva na suradnju s hrvatske strane.
I Tadić je kao područja moguće suradnje dviju zemalja iznio primjer hrvatskih luka kao mjesta ulaska na europsko tržište, te naglasio nužnost zračne povezanosti dviju zemalja.
Nedostatne informacije kao najveći problem snažnije gospodarske suradnje dviju zemalja navodi i japanski veleposlanik Tetsuhisa Shirakawa, koji je pritom kazao da to što do sada nije bilo japanskih ulaganja u Hrvatsku ne znači da za to ne postoji interes japanskih gospodarstvenika.
Za realizaciju suradnje nužna je njihova veća informiranost o investicijskoj klimi u Hrvatskoj, a to je i razlog organizacije današnjeg seminara, koji će biti popraćen i pojedinačnim poslovnim razgovorima zainteresiranih gospodarstvenika dviju zemalja, rekao je Shirakawa.
Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, robna razmjena između dvije zemlje u prošloj je godini iznosila 417,6 milijuna dolara.
Hrvatski izvoz u Japan pritom iznosi oko 94 milijuna dolara, što je porast za čak 85,3 posto u odnosu na 2005. godinu, dok je uvoz iz Japana istodobno povećan za 18,3 posto, na 323,6 milijuna dolara.
U strukturi hrvatskog izvoza u Japan dominira riba, dok se iz Japana najviše uvoze osobni automobili, koji pokrivaju četvrtinu ukupnog uvoza iz te zemlje.