Ne želim biti fikus u Povjerenstvu, rekao je Matijašević na konferenciji za novinare istaknuvši kako bi se Vlada i premijer Ivo Sanader trebali izravno uključiti u restrukturiranje brodogradnje, koja je u zabrinjavajućem stanju.
Povjerenstvo, u kojem su i potpredsjednik Vlade Damir Polančec, ministar gospodarstva, rada i poduzetništva Branko Vukelić, ministar financija Ivan Šuker i državni tajnik za gospodarstvo Vladimir Vranković, počelo je raditi lani u ožujku, no konačni prijedlog programa restrukturiranja još nije napravljen.
Vlada je HUS-u obećala da će mu dostaviti rezultate poslovanja pet hrvatskih brodogradilišta za prvih devet mjeseci prošle godine, na temelju čega bi trebalo provesti kadrovske promjene. Matijašević kaže da jedino pulski Uljanik posluje pozitivno, a izvješće o poslovanju trebalo je stići još u listopadu, no od toga još ništa.
HUS je također zatražio da se zbog alarmantne situacije i loših poslovnih rezultata smjeni Uprava brodogradilišta u Kraljevici, ali ni na to im nije odgovoreno.
Brodogradnja akumulira gubitke već 15 godina, a u međuvremenu su stotine ljudi koji rade s tim sektorom postali milijunašima, prvenstveno iz tzv. uvoznog lobija, tvrdi Matijašević.
Kao primjer je naveo uvoz brodskih limova iz Ukrajine, Poljske i Slovačke - iako Hrvatska ima svoje željezare, one ne proizvode brodske limove jer je to nekome u interesu.
Zbog toga bi Vlada trebala uvesti strogu kontrolu poslovanja brodogradilišta, prije svega na području nabave. Jedna studija pokazala je da, primjerice, nizozemsko brodogradilište Aker bilježi 71 posto troškova materijala i usluga, a splitski škver čak 120 posto, kaže Matijašević.
Uz brodogradnju je vezano više od 40.000 radnih mjesta i preko 2.000 privrednih subjekata koji preko nje plasiraju svoje proizvode na svjetsko tržište i ostvare godišnji promet od 2,5 milijardi kuna.
Zbog toga brodogradnju treba očuvati i postaviti na zdrave noge, a ona bi trebala zauzvrat hrvatskoj industriji dati snažan impuls kroz povećanje zaposlenosti i izvoza, ističe predsjednik HUS-a.