"Premijeru Jensu Stoltenbergu savjetujem provedbu procjene vrijednosti branda Statoil. Mogao bi se iznenaditi", kazao je konzultant Christian Sinding iz konzultantske tvrtke Brand Consulting za financijski dnevni list Dagens Naeringsliv.
Prema njegovim procjenama, troškovi promjene Statoilovog korporativnog znaka, logotipa i zaglavlja iznosili bi između 2,7 i 3,6 milijardi švedskih kruna (od 436 do 580 milijuna dolara).
Pored toga, kako je rekao, ime branda Statoil moglo bi vrijediti i do 5 milijardi kruna (800 milijuna dolara).
S obzirom na te podatke, Sinding ocjenjuje da bi se Stoltenberg i ministrica financija Kristin Halvorsen mogli odlučiti za zadržavanje imena Statoil.
Plan spajanja Statoila i Norsk Hydra najavljen je u prosincu prošle godine. Nova će kompanija imati ukupnu proizvodnju od 1,9 milijuna barela dnevno u 2007. te dokazane rezerve nafte i plina od 6,3 milijarde barela naftnog ekvivalenta. Dvije su grupacije aktivne u nekih 40 zemalja svijeta.
Za sada nije objavljena službena odluka oko imena nove kompanije, koje mora biti odobreno na glavnim skupštinama njegovih dioničara planiranim za drugo tromjesečje 2007.
Kako vlada ima poveće udjele u obje kompanije, u njezinim će rukama biti ukupno 62,5 posto nove kompanije.
Izvršni direktor nove grupacije trebao bi biti izvršni direktor Statoila Helge Lund, dok bi predsjednikom njezinog upravnog odbora trebao biti imenovan sadašnji izvršni direktor Norsk Hydra, Eivind Reiten. Nova će kompanija zapošljavati oko 31.000 ljudi.