SLAVONSKI BROD, 25. studenoga (Hina) - Radnici sedam slavonskih cestarskih poduzeća okupljenih u konzorcij "Zelena magistrala" započeli su proteklih dana montažu tri od predviđenih deset nadvožnjaka na dionici južnog traka autoceste
Zagreb-Lipovac od Velike Kopanice do Županje.
SLAVONSKI BROD, 25. studenoga (Hina) - Radnici sedam slavonskih
cestarskih poduzeća okupljenih u konzorcij "Zelena magistrala"
započeli su proteklih dana montažu tri od predviđenih deset
nadvožnjaka na dionici južnog traka autoceste Zagreb-Lipovac od
Velike Kopanice do Županje.#L#
Izgradnja te, pretposljednje dionice na autocesti od Zagreba do
Lipovca, duge 26 kilometara, počela je krajem prošle godine, a do
polovice prosinca trebala bi biti završena južna traka. Do tada bi
trebalo okončati i radove na dijelu od Velike Kopanice do motela
"Rastovica" kod Županje u dužini od 22 kilometra. U idućoj bi godini
trebali početi radovi na preostalih četiri kilometra južne trake, a
tada će se početi graditi i sjeverna traka.
Direktor "Zelene magistrale" Petar Šimić napominje da unatoč
nedostatku novca radnici čine sve kako bi južna traka bila gotova do
Božića, nakon čega bi se stekli uvjeti da se na proljeće počne
graditi sjeverna traka kojim se sada prometuje od Županje prema
Zagrebu.
"Više ne gledamo na novac. Težimo da dovršimo ovogodišnji posao pa
makar nam ga platili i iduće godine", izjavio je za Hinu Šimić,
dodajući kako novac od investitora - Hrvatske uprave za ceste stiže
na kapaljku i uvijek ga je po pravilu manje nego što bi ga trebalo.
Rebalansom državnog proračuna za gradnju autoceste Zagreb-Lipovac
osigurano je 176 milijuna kuna, a do sada je utrošeno 174 milijuna
kuna. Za završetak južnog traka potrebno je još oko 65 milijuna
kuna.
Osvrčući se na najavu ministra pomorstva, prometa i veza Radimira
Čačića kako bi se za dovršetak autoceste Zagreb-Lipovac mogao
potražiti i koncesionar, Šimić ističe kako ne želi komentirati tu
ministrovu izjavu jer nije upoznat s pojedinostima. "Kada je počela
gradnja dionice od Oprisavaca do Velike Kopanice tadašnjoj smo
vlasti nudili koncesiju, ali smo bili odbijeni", podsjeća Šimić.
Nakon što se dovrši dionica od Velike Kopanice do Županje (rok za
završetak je polovica prosinca iduće godine), za dovršetak
autoceste Zagreb-Lipovac bit će potrebno izgraditi posljednju
dionicu od Županje do Lipovca.
U "Zelenoj magistrali" procjenjuju kako je za potpuno dovršenje
toga projekta potrebno oko milijardu kuna dok bi godišnja dobit od
cestarine u konačnici mogla iznositi oko pola milijarde kuna. Stoga
bi, kako procjenjuju, ukoliko se bude tražio koncesionar zanimanje
za dobivanje poslova na završetku gradnje autoceste Zagreb-Lipovac
moglo biti iznimno veliko.
Za vrijeme 1999. autocestom od Zagreba do Lipovca dnevno je
prometovalo oko 9.000 vozila, a država je od cestarine prikupila
222 milijuna kuna.
Prije rata tim je pravcem dnevno prolazilo i više od 20.000 vozila.
Kako su normalizacijom prilika u SRJ stvorene pretpostavke za
povratak velikog prometa na autocestu Zagreb-Lipovac, nije teško
izračunati potencijalnu dobit od cestarine s te naše,
najisplativije autoceste u čijoj bi raspodjeli sudjelovao i budući
koncesionar.
(Hina) draž sšh
(Hina) draž sšh