FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RDW 19. X CIJENE NAFTE

Autor: ;MKRI;MKOV;RDW;
DE-US-FR-HR-GORIVA-Gospodarstvo/poslovanje/financije-Tržište/cijene-Goriva RDW 19. X CIJENE NAFTE NJEMAČKI RADIO - RDW19. X. 2000.Visoka cijena sirove nafte ima čitav niz uzroka: zbog jeftine nafte u proteklom desetljeću jedva da se isplatilo otvarati nove bušotine, povoljna konjuktura u zemlji najvećeg potrošača - Sjedinjenih Država i ujedno snažna obračunska valuta za sirovu naftu - američki dolar, a tu dolaze i geopolitički razlozi i stanje na Bliskom istoku. Ali visoka cijena nafte je uzročnik i određenih posljedica, ne samo na standard potrošača i na automobilsku industriju - nego i na naftne kompanije. One su u ovim uvjetima posebno 'nategnute' između ulaznih i izlaznih cijena - i ujedno s manje gotovine u svojim blagajnama nego ikada. A to znači - ranjive su na opasnost da budu progutane. Zato nikoga nije iznenadila vijest da je američki koncern Chevron progutao Texaco. Cijena koju je platio je 35 milijardi dolara, a ovu kupovinu potvrdila je i uprava ovog ponedjeljka i najavila metodu razmjene dionica. Oba koncerna zajedno zapošljavaju 55.000 suradnika, stoje iza 47.000 benzinskih postaja i, po bilanci iz prošle godine, ostvaruju promet od 66,5 milijardi dolara. Pod novim imenom - ChevronTexaco, zauzet će treće mjesto na tržištu nafte i plina Amerike. Dogovoreno je kako će racionalizacijom - ili kako se
NJEMAČKI RADIO - RDW 19. X. 2000. Visoka cijena sirove nafte ima čitav niz uzroka: zbog jeftine nafte u proteklom desetljeću jedva da se isplatilo otvarati nove bušotine, povoljna konjuktura u zemlji najvećeg potrošača - Sjedinjenih Država i ujedno snažna obračunska valuta za sirovu naftu - američki dolar, a tu dolaze i geopolitički razlozi i stanje na Bliskom istoku. Ali visoka cijena nafte je uzročnik i određenih posljedica, ne samo na standard potrošača i na automobilsku industriju - nego i na naftne kompanije. One su u ovim uvjetima posebno 'nategnute' između ulaznih i izlaznih cijena - i ujedno s manje gotovine u svojim blagajnama nego ikada. A to znači - ranjive su na opasnost da budu progutane. Zato nikoga nije iznenadila vijest da je američki koncern Chevron progutao Texaco. Cijena koju je platio je 35 milijardi dolara, a ovu kupovinu potvrdila je i uprava ovog ponedjeljka i najavila metodu razmjene dionica. Oba koncerna zajedno zapošljavaju 55.000 suradnika, stoje iza 47.000 benzinskih postaja i, po bilanci iz prošle godine, ostvaruju promet od 66,5 milijardi dolara. Pod novim imenom - ChevronTexaco, zauzet će treće mjesto na tržištu nafte i plina Amerike. Dogovoreno je kako će racionalizacijom - ili kako se to po najnovijem kaže, sinergijom - na cesti završiti 4000 radnika obje kompanije, a to u pravilu znači da posao traže radnici manje tvrtke. No na taj, i na druge načine, zbog fuzije uštedjelo bi se 1,2 milijardi dolara. Ova fuzija treba biti još potvrđena od dioničara obje kompanije i od nadležnih službi. To nije prvi pokušaj fuzije ove dvije kompanije - već se u lipnju prošle godine o tome govorilo, ali Texaco je odbio ponudu jer mu je ponuđena svota bila preniska. Ali nafta je ostala skupa, a val fuzija je u tom sektoru postao gotovo svakodnevnica: British Petrol spojio se s Amocom, Exxon se spojio s Mobilom a u Europi je najveća fuzija bila ona francuske Total-grupe s belgijskim Petrofinom. Jer razlog je opet smanjenje troškova i taktika koju u tom sektoru zovu 'From well to wheel' - od izvora do kotača. Jer baš benzinske stanice trpe velike gubitke - dok je u doba jeftine nafte situacija obrnuta; gubitke trpe bušotine i rafinerije. U Njemačkoj doduše Chevron gotovo da ne postoji - u Europi je najaktivniji u Skandinaviji, a i Texaco je prije nekoliko godina sve svoje benzinske crpke prodao energetskom koncernu RWE tako da je na njima osvanuo novi naziv - Dea. Ali baš se o ovom lancu - doduše jednom od najmanjih u zemlji - u posljednje vrijeme govori kako bi ponovno mogli promijeniti vlasnika. Član uprave British Petrola, Peter Knoedel o gubicima kaže: = Prvo, benzin je skup u Njemačkoj i potrošači su naravno, veoma osjetljivi na cijene. Drugo, postoji previše benzinskih stanica u Njemačkoj i kao treće, ne uspijeva nam povišenje cijena na svjetskom tržištu u cijelosti prenijeti na njemačko tržište. Na kraju, u poslovima trgovine benzinom i ostalim prerađevinama na benzinskim stanicama bilježimo znatne gubitke i to u dvocifrenim milijunskim iznosima. A o sudbini - konkretno - lanca Dea nagađa Heino Elfert iz Informativne službe za naftu: Elfert: = Dea je bila u pregovorima sa Shellom - očito ozbiljnim pregovorima. Onda je nakon kratkog vremena sve propalo, a koliko se čuje, sada je s British Petrolom u vrlo ozbiljnim razgovorima. Vjerujem da je to tako i vjerujem da je velika vjerojatnost da iz toga nešto ispadne. (RDW)

An unhandled error has occurred. Reload 🗙