ZAGREB: PREDAVANJE "KAKVU ŠKOLU ŽELIMO" ZAGREB, 18. listopada (Hina) - Kakvu školu želimo, kakvoj školi idemo i kakvu školu možemo ostvariti u Hrvatskoj, neka su od pitanja koja je postavio vjeroučitelj-mentor Tvrtko Beus u predavanju
u kojemu se večeras osvrnuo na predloženi tekst ustroja školstva Republike Hrvatske. Predavanje je održano u Zagrebu u sklopu redovite mjesečne tribine Hrvatskoga katoličkog društva prosvjetnih djelatnika (HKDPD).
ZAGREB, 18. listopada (Hina) - Kakvu školu želimo, kakvoj školi
idemo i kakvu školu možemo ostvariti u Hrvatskoj, neka su od pitanja
koja je postavio vjeroučitelj-mentor Tvrtko Beus u predavanju u
kojemu se večeras osvrnuo na predloženi tekst ustroja školstva
Republike Hrvatske. Predavanje je održano u Zagrebu u sklopu
redovite mjesečne tribine Hrvatskoga katoličkog društva
prosvjetnih djelatnika (HKDPD).#L#
Neka istraživanja dovela su do vrlo zabrinjavajućega podatka da je
samo jedan posto učenika u Hrvatskoj zadovoljno današnjom školom.
Ako se izuzme činjenica da učenici u načelu nisu zadovoljni školom,
Beus drži da taj podatak ipak dovoljno govori o potrebi
osuvremenjivanja hrvatske škole.
Kao uvod u razgovor o tomu kako suvremenu hrvatsku školu "vide"
katolički prosvjetni djelatnici, vjeroučitelj-mentor Beus je
podsjetio na sadržaj dokumenta "Osnove za ustroj školstva RH"
Prosvjetnoga vijeća Ministarstva prosvjete i športa RH.
S tim u vezi spomenuo je i četiri stupa suvremene europske škole,
poznata kao Delorsovi stupnjevi, koji su i temelj za reformu
školskoga sustava u Hrvatskoj. Ti su stupovi: obrazovanje za biti,
obrazovanje za znati, obrazovanje za djelovati i obrazovanje za
zajednički život.
Škola budućnosti, drži Tvrtko Beus, morala bi biti škola kvalitete
u kojoj bi se nastava morala humanizirati u smislu da učenici budu
jedan uz drugoga, a ne jedan iza drugoga, kako je još i danas slučaj
u većini škola u Hrvatskoj. Ta buduća škola trebala bi promicati i
važnost simboličke razine, poticati kreativnost i biti u službi
iskrenoga svjedočenja vrijednosti.
Zadaću vjernika u približavanju takvoj školi Beus vidi u traženju
optimističkih, realnih i ostvarivih prijedloga.
To je pak, ističe, moguće tek onda ako se ima potpuni uvid u stanje
škola u Hrvatskoj, tj. kada se snimi stanje na terenu.
Većina sudionika u raspravi slaže se da hrvatsko školstvo treba
reformirati. Ali, bilo je i primjedaba da je hrvatsko školstvo
stalno u reformi no da je, nažalost, do sada jedino uspjela Šuvarova
reforma školstva, koja je pak, ocijenjeno je, bila veliki korak
unazad.
U raspravi je istaknuto kako se bez ozbiljnije novčane potpore iz
državnoga proračuna reforma školstva neće moći ostvariti već će
ostati tek pedagoško teoretiziranje.
(Hina) ip sp
(Hina) ip sp