FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZAGREB: PREDAVANJE "KAKVU ŠKOLU ŽELIMO"

Autor: ;IPET;SPAR;IPET;
ZAGREB: PREDAVANJE "KAKVU ŠKOLU ŽELIMO" ZAGREB, 18. listopada (Hina) - Kakvu školu želimo, kakvoj školi idemo i kakvu školu možemo ostvariti u Hrvatskoj, neka su od pitanja koja je postavio vjeroučitelj-mentor Tvrtko Beus u predavanju u kojemu se večeras osvrnuo na predloženi tekst ustroja školstva Republike Hrvatske. Predavanje je održano u Zagrebu u sklopu redovite mjesečne tribine Hrvatskoga katoličkog društva prosvjetnih djelatnika (HKDPD).
ZAGREB, 18. listopada (Hina) - Kakvu školu želimo, kakvoj školi idemo i kakvu školu možemo ostvariti u Hrvatskoj, neka su od pitanja koja je postavio vjeroučitelj-mentor Tvrtko Beus u predavanju u kojemu se večeras osvrnuo na predloženi tekst ustroja školstva Republike Hrvatske. Predavanje je održano u Zagrebu u sklopu redovite mjesečne tribine Hrvatskoga katoličkog društva prosvjetnih djelatnika (HKDPD).#L# Neka istraživanja dovela su do vrlo zabrinjavajućega podatka da je samo jedan posto učenika u Hrvatskoj zadovoljno današnjom školom. Ako se izuzme činjenica da učenici u načelu nisu zadovoljni školom, Beus drži da taj podatak ipak dovoljno govori o potrebi osuvremenjivanja hrvatske škole. Kao uvod u razgovor o tomu kako suvremenu hrvatsku školu "vide" katolički prosvjetni djelatnici, vjeroučitelj-mentor Beus je podsjetio na sadržaj dokumenta "Osnove za ustroj školstva RH" Prosvjetnoga vijeća Ministarstva prosvjete i športa RH. S tim u vezi spomenuo je i četiri stupa suvremene europske škole, poznata kao Delorsovi stupnjevi, koji su i temelj za reformu školskoga sustava u Hrvatskoj. Ti su stupovi: obrazovanje za biti, obrazovanje za znati, obrazovanje za djelovati i obrazovanje za zajednički život. Škola budućnosti, drži Tvrtko Beus, morala bi biti škola kvalitete u kojoj bi se nastava morala humanizirati u smislu da učenici budu jedan uz drugoga, a ne jedan iza drugoga, kako je još i danas slučaj u većini škola u Hrvatskoj. Ta buduća škola trebala bi promicati i važnost simboličke razine, poticati kreativnost i biti u službi iskrenoga svjedočenja vrijednosti. Zadaću vjernika u približavanju takvoj školi Beus vidi u traženju optimističkih, realnih i ostvarivih prijedloga. To je pak, ističe, moguće tek onda ako se ima potpuni uvid u stanje škola u Hrvatskoj, tj. kada se snimi stanje na terenu. Većina sudionika u raspravi slaže se da hrvatsko školstvo treba reformirati. Ali, bilo je i primjedaba da je hrvatsko školstvo stalno u reformi no da je, nažalost, do sada jedino uspjela Šuvarova reforma školstva, koja je pak, ocijenjeno je, bila veliki korak unazad. U raspravi je istaknuto kako se bez ozbiljnije novčane potpore iz državnoga proračuna reforma školstva neće moći ostvariti već će ostati tek pedagoško teoretiziranje. (Hina) ip sp

(Hina) ip sp

An unhandled error has occurred. Reload 🗙