FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ŠPANJ. 23. VIII. - ABC - UVODNIK O CIJENI NAFTE

Autor: ;PRUG;MKOV;
ES-GORIVO-CIJENE-Politika ŠPANJ. 23. VIII. - ABC - UVODNIK O CIJENI NAFTE ŠPANJOLSKAABC23. VIII. 2000.Porezi i gorivo"Cijene benzina spadaju u podatke na koje je javnost vrlo osjetljiva. Vrlo su uočljive i tiču se svih, pobuđuju kolektivnu svijest, a njihovo spominjanje podsjeća na krizu, povisuje sve ostale cijene, pa ljudi već predviđaju rast cijena koji nas u sjećanju vodi u krize iz 1973. i 1981.godine, a označile su dvije velike svjetske recesije. Cijena benzina čvrsto je povezana s cijenom nafte, s cijenom svemoćnog barela sirove nafte (koja je malo manje važna), i sa 'sedam sestara', velikih multinacionalnih naftnih kompanija, iako ni njih danas više nije sedam kao što je to bilo početkom stoljeća. Sve u svemu, gorivo i njegova cijena na kraju uvijek izazovu komešanje u javnosti i društvu.U posljednjih dvadeset godina cijena nafte jedva da je i bila neka vijest za potrošače, budući da se cijena barela sirove nafte kretala oko 20 dolara, s vrhuncem u 1996., (25 dolara, zbog oštre zime koja je uzrokovala porast potražnje) i najnižom cijenom od 10 dolara početkom 1999. godine. No, već godinu dana nafta je postala glavni protagonist, njezina je cijena skočila na više od 30 dolara
ŠPANJOLSKA ABC 23. VIII. 2000. Porezi i gorivo "Cijene benzina spadaju u podatke na koje je javnost vrlo osjetljiva. Vrlo su uočljive i tiču se svih, pobuđuju kolektivnu svijest, a njihovo spominjanje podsjeća na krizu, povisuje sve ostale cijene, pa ljudi već predviđaju rast cijena koji nas u sjećanju vodi u krize iz 1973. i 1981.godine, a označile su dvije velike svjetske recesije. Cijena benzina čvrsto je povezana s cijenom nafte, s cijenom svemoćnog barela sirove nafte (koja je malo manje važna), i sa 'sedam sestara', velikih multinacionalnih naftnih kompanija, iako ni njih danas više nije sedam kao što je to bilo početkom stoljeća. Sve u svemu, gorivo i njegova cijena na kraju uvijek izazovu komešanje u javnosti i društvu. U posljednjih dvadeset godina cijena nafte jedva da je i bila neka vijest za potrošače, budući da se cijena barela sirove nafte kretala oko 20 dolara, s vrhuncem u 1996., (25 dolara, zbog oštre zime koja je uzrokovala porast potražnje) i najnižom cijenom od 10 dolara početkom 1999. godine. No, već godinu dana nafta je postala glavni protagonist, njezina je cijena skočila na više od 30 dolara po barelu, a neki smatraju da bi mogla doseći i 40 dolara. Zemlje OPEC-a obnovile su strategiju obrane visokih cijena. Stabilnost proizvodnje u tim državama izvoznicama i porast potrošnje u gospodarskoj konjunkturi s velikim gospodarskim rastom u cijelome svijetu potaknuli su i porast cijena sirove nafte. Hoće li države OPEC-a moći održati tu strategiju i cijenu nafte iznad 30 dolara po barelu? Kako bilo da bilo, moramo se pripremiti za tu mogućnost, pa čak i za još višu cijenu. Kad je riječ o benzinu, čija cijena pogađa mnoge privredne sektore, ono što se dogodilo prilično je očito. U prvih osam mjeseci ove godine cijena sirove nafte porasla je za 60 posto (s 20 na 32 dolara), a cijene benzina za oko 12,5 posto. (...) U današnjoj Europi benzin je više oporezivi proizvod nego gorivo. Sektor proizvodnje goriva (koji je malo veći od sektora za proizvodnju benzina) ostvarit će ove godine prihod od tri bilijuna peseta od kojih će dva otići izravno u državni proračun u vidu posebnog poreza ili PDV-a. Dvije trećine toga prihoda su oporezive, a porez se jednostavno i jeftino prikuplja, automatski, i tu je teško izvršiti utaju, dok samo jedna trećina toga prihoda predstavlja industrijsku i trgovinsku zaradu. Unatoč svemu tome, 20 do 30 posto troškova koje podrazumijeva rafiniranje i distribucija zahtijevaju temeljnu reviziju, jer su podvrgnuti velikoj konkurenciji. Niska cijena sirove nafte pogodovala je velikim porezima, za što ima argumenata, ali su sadašnje okolnosti drukčije. Benzin je osjetljiv, lako zapaljiv problem, izaziva društvene i političke sukobe. Zbog toga nam treba mnogo objašnjavanja te velika transparentnost i učinkovitost", piše u uvodniku lista.

An unhandled error has occurred. Reload 🗙