HR-SABOR-PRORAČUN-Vlada SABORSKI ODBOR ZA FINANCIJE I DRŽAVNI PRORAČUN O PRORAČUNU ZA 2002. SABORSKI ODBOR ZA FINANCIJE I DRŽAVNI PRORAČUN O PRORAČUNU ZA 2002. Saborski Odbor za financije i državni proračun raspravljao je danas o
Prijedlogu državnog proračuna Republike Hrvatske za 2002., kao i niz pratećih zakonskih prijedlog te konačnom prijedlogom zakona o izvršenju proračuna. Zamjenik ministra financija Damir Kuštrak uvodno je istaknuo kako Vlada za iduću godinu predlaže konsolidirani državni proračun, u iznosu od 76 milijardi 887 milijuna kuna, i to po novoj metodologiji i računskom planu. Ukupni prihodi takvog konsolidiranog proračuna iznosili bi 73 milijarde 908 milijuna kuna. Prvi su put u proračun, rečeno je, uključeni i fondovi mirovinskog i zdravstvenog osiguranja, zavoda za zapošljavanje, te dva nova fonda - za razvoj i zapošljavanje, te za regionalni razvitak, koji će se financirati prihodima od privatizacije. Članovi Odbora pozitivnim su ocijenili objedinjavanje državnog financiranja na jednom mjestu, no ukazali su i nejednakomjeran razvoj, da dok se pojedine stavke i mase plaća smanjuju u Saboru rastu kod Vlade i njezinih ureda, kako nema preciznih podataka o načinima trošenja sredstava u dvama novim fondovima, Hrvatskim cestama i Hrvatskim autocestama, da rastu zakupnine, najamnine
SABORSKI ODBOR ZA FINANCIJE I DRŽAVNI PRORAČUN O PRORAČUNU ZA
2002.
Saborski Odbor za financije i državni proračun raspravljao je danas
o Prijedlogu državnog proračuna Republike Hrvatske za 2002., kao i
niz pratećih zakonskih prijedlog te konačnom prijedlogom zakona o
izvršenju proračuna.
Zamjenik ministra financija Damir Kuštrak uvodno je istaknuo kako
Vlada za iduću godinu predlaže konsolidirani državni proračun, u
iznosu od 76 milijardi 887 milijuna kuna, i to po novoj metodologiji
i računskom planu. Ukupni prihodi takvog konsolidiranog proračuna
iznosili bi 73 milijarde 908 milijuna kuna. Prvi su put u proračun,
rečeno je, uključeni i fondovi mirovinskog i zdravstvenog
osiguranja, zavoda za zapošljavanje, te dva nova fonda - za razvoj i
zapošljavanje, te za regionalni razvitak, koji će se financirati
prihodima od privatizacije.
Članovi Odbora pozitivnim su ocijenili objedinjavanje državnog
financiranja na jednom mjestu, no ukazali su i nejednakomjeran
razvoj, da dok se pojedine stavke i mase plaća smanjuju u Saboru
rastu kod Vlade i njezinih ureda, kako nema preciznih podataka o
načinima trošenja sredstava u dvama novim fondovima, Hrvatskim
cestama i Hrvatskim autocestama, da rastu zakupnine, najamnine
plaćanja za intelektualne i promidžbene usluge, stručno
usavršavanje.
Predsjednik Odbora Jadranko Mijalić se osvrnuo na očekivane
prihode od privatizacije kojima će se puniti dva fonda, naglasivši
kako HFP ima lošu aktivu i kako je već u 2000. ostvareno 14,1 posto
manje prihoda nego godinu prije. Ujedno mirovinski fond od tvrtki
iz portfelja HFP-a potražuje ukupno 820 milijuna kuna. Podsjetio je
i na problem sanacije PIK-ova, primjerice PIK-a Vrbovec koji je
"vreća bez dna i ne stvara rezultate već samo troškove".
Nezavisni zastupnik Đuro Njavro je predložio da se rasprava o
proračunu odgodi dok Vlada ne izvijesti Sabor o trenutačnom
međunarodnom položaju Hrvatske te mogućim aktivnostima nakon što
je Pariški klub oprostio dvije trećine ranijih dugova SRJ.
Uz prijedlog proračuna, saborski je Odbor u paketu s proračunom
rasporavljao i o nizu zakonskih prijedloga izmjena zakona o
trošarinama. Njima se predlaže povećanje trošarina na uvoz
automobila, povećanje trošarine na pivo, izmjene zakona o posebnom
porezu na naftne derivate po kojima bi dio trošarina i to u iznosu 50
lipa bio preusmjeren u cestogradnju. U idućoj se godini uvodi i novi
porez na premije osiguranja od automobilske odgovornosti od 15
posto.