KARLOVAC, 15. studenoga (Hina) - Južni krak dionice autoceste Rijeka - Zagreb od Karlovca do Vukove Gorice u dužini od osam kilometara danas je pušten u promet u punom profilu.
KARLOVAC, 15. studenoga (Hina) - Južni krak dionice autoceste
Rijeka - Zagreb od Karlovca do Vukove Gorice u dužini od osam
kilometara danas je pušten u promet u punom profilu.#L#
Od 10. lipnja, kad je u promet pušteno 18,2 km (10 km u punom profilu
i osam km kao poluautocesta) dionice autoceste Karlovac - Vukova
Gorica, autocestom je do sada prolazilo u prosjeku 7650 vozila na
dan, pa je Karlovac rasterećen za oko 30 posto prometa. U gradnju
dionice auoceste Karlovac - Vukova Gorica uloženo je oko milijardu
kuna, odnosno 15 milijuna njemačkih maraka po kilometru.
Od danas je ograničenje brzine s 90 km povećano na 130 km na sat.
Na osam km poluautoceste u prometnim je nesrećama od mjeseca lipnja
do sada poginulo čak sedam ljudi. Direktor Autoceste Rijeka -
Zagreb d.d. Zoran Klarić kazao je u prigodi današnjeg otvarenja da
su se "te prometne nesreće dogodile zbog nedopuštenih brzina za
koje su ograničenja bila jasno signalizirana".
Klarić je rekao kako je istina da otvorena dionica nema građevnu
dozvolu i "neće je imati još četiri ili pet mjeseci, ali samo zbog
imovinsko-pravnih razloga, a od 13 raznih dozvola izdane su one
bitne za kvalitetu i sigurnost u prometu".
Primjerice, energetski kabao kojim se napaja autocesta prolazi
kroz 360 privatnih katastarskih čestica, a s 280 vlasnika uređeni
su imovinsko-pravni odnosi, rekao je. Dok se ne riješi to pitanje s
preostalim vlasnicima, ne može biti izdana ni građevna ni uporabna
dozvola.
Tvrtka Autocesta Zagreb - Rijeka uvodi i novi sustav naplate
cestarine po najsuvremenijim standardima, rekao je Klarić i
najavio da će se bez povišenja cestarine već potkraj ove godine ili
u početku iduće cestarina moći plaćati tzv. Smart-karticama i
kreditnim karticama, a bit će omogućeno i registriranje tzv.
automatskog prolaza za poduzeća naknadnim fakturiranjem te
usluge.
(Hina) vhor dd
(Hina) vhor dd