FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OVAJ TJEDAN ODLUKA O NOVOM AMERIČKOM VOJNOM ZRAKOPLOVU

Autor: ;FEJA;SBAK;FPOL;
WASHINGTON, 23. listopada (Hina) - Četvorica visokih dužnosnika Pentagona i britanskog ministarstva obrane danas će odlučiti koji od dva ponuđena vojna zrakoplova budućnosti će biti građena, prvi put za potrebe svih rodova američke vojske ali i s pogledom prema inozemnim kupcima.
WASHINGTON, 23. listopada (Hina) - Četvorica visokih dužnosnika Pentagona i britanskog ministarstva obrane danas će odlučiti koji od dva ponuđena vojna zrakoplova budućnosti će biti građena, prvi put za potrebe svih rodova američke vojske ali i s pogledom prema inozemnim kupcima.#L# Državni tajnik zrakoplovstva James Roche i državni tajnik mornarice Gordon England, te dvojica neimenovanih britanskih vojnih dužnosnika trebaju odlučiti hoće li budući zajednički jurišni lovac-bombarder (JSF) imati oznaku Boeinga ili Lockheed Martina. Njihovu odluku u srijedu treba potvrditi združeni stožer američke vojske i najbliži suradnici ministra obrane Donalda Rumsfelda, a sam ministar će je objaviti u petak popodne po mjesnom vremenu. Odluka ima ogromnu vojnu ali i ekonomsku težinu. U situaciji u kojoj civilno zrakoplovstvo trpi teške gubitke, dobiti posao u kojem se Pentagon obvezao kupiti tri tisuće JSF-a po cijeni od 200 milijardi dolara, više je od glavnog dobitka na lutriji. JSF bi trebao biti prvi poslijeratni vojni zrakoplov kojeg bi u istoj izvedbi koristili američko ratno zrakoplovstvo i mornarica i marinci. Stručnjaci procjenjuju da je međunarodno tržište bar toliko koliko američko, mada se ne kaže kad bi bio dopušten izvoz JSF-a i s kakvom opremom. Britanci su si unaprijed zajamčili prvenstvo ne samo time što su najbliži američki vojni saveznik nego i uplatom 2 milijarde dolara u razvoj tog zrakoplova. Vjeruje se da više izgleda ima Lockheed Martin jer se njihov prototip pokazao stabilniji od Boeingova, mada je ovaj drugi višenamjenski i raznovrsniji. Boeingov prototip jednomotornog JSF-a polijeće s vrlo kratkih uzletišta, raspon brzina mu je od podzvučnih do nekoliko puta većih od brzine zvuka a može slijetati okomito. Pri svemu je još "nevidljiv" radarima. Iako se čuju pitanja ima li američka vlada novaca da u sadašnjoj situaciji i uz povećane vojne izdatke kupuje ovako skupe zrakoplove, malo je vjerojatno da će se odustati od modernizacije koja je najavljivana već desetak godina i u koju je dosad uloženo toliko novca. Dvije velike tvrtke koje su u ranijoj fazi ispale iz utrke za gradnju JSF-a priklonile su se svaka jednome od sadašnjih takmaca. McDonnell Douglas od 1996. godine surađuje s Boeingom a Northrop Grumman je uz britanski BAE postao partner Lockheed Martinu. Prošle godine se iz krugova administracije tadašnjeg predsjednika Billa Clintona čulo i za mogućnost da Boeing i Lockheed Martin podijele posao kao što sada čine s Lockheedovim lovcem F-22 za koji trećinu dijelova i opreme rade u Boeingu. Dobije li posao Boeing će zaposliti još oko 8.000 radnika u svom sjedištu u Seattleu i tvornici u St. Lousu, dok će Lockheed Martinu biti potrebno oko 4.500 novih radnika u pogonima u Fort Worthu. Vojni stručnjaci misle da će JSF biti posljednji jurišni zrakoplov kojim će upravljati čovjek. Budućnost ratnog zrakoplovstva oni vide u bespilotnim, kompjutorski upravljanim letjelicama. (Hina) fp sb

(Hina) fp sb

An unhandled error has occurred. Reload 🗙