FR-azili-Policija-Vlada-Ljudska prava-Parlament FR-LE MONDE-11.7.-POLITIKA AZILA U FR FRANCUSKALE MONDE11. VII. 2001.Loša zemlja za azilante"Francuska nanosi štetu pravu na azil. Poruka ne dolazi od osamljenih aktivista, već od vrlo
službenog Državnog povjerenstva za ljudska prava (CNCDH), instance koja djeluje pri premijeru. Nedavno se navršilo pedeset godina, s nestankom nacističke more, otkako je, na poticaj UN-a, prihvaćena Ženevska konvencija, prvi međunarodni zakon o izbjeglicama. CNCDH je izabrao obljetnicu da objavi zaključak koji oštro kori francusku politiku u svezi s prijamom azilanata i dodjeljivanjem izbjegličkog statusa te predlaže 'temeljitu reformu' tih navika. On pridaje službene značajke i brojnim osudama politike koja želi biti uzorna.Nasilje u dijelu zračnih luka gdje su smješteni stranci kojima je zabranjen ulazak u zemlju, zahtjevi za azil koji nisu zabilježeni u policiji, sporost u rješavanju zahtjeva, izostanak saslušanja većine kandidata za azil, restriktivna mjerila u primjeni Ženevske konvencije, pospani suci u 'Prizivnim povjerenstvima', nedostatak prostora za prijam... Dug je popis utvrđenih nedostataka. Osuđujući sustav u kojemu se preklapaju mnoge administracije -
FRANCUSKA
LE MONDE
11. VII. 2001.
Loša zemlja za azilante
"Francuska nanosi štetu pravu na azil. Poruka ne dolazi od
osamljenih aktivista, već od vrlo službenog Državnog povjerenstva
za ljudska prava (CNCDH), instance koja djeluje pri premijeru.
Nedavno se navršilo pedeset godina, s nestankom nacističke more,
otkako je, na poticaj UN-a, prihvaćena Ženevska konvencija, prvi
međunarodni zakon o izbjeglicama. CNCDH je izabrao obljetnicu da
objavi zaključak koji oštro kori francusku politiku u svezi s
prijamom azilanata i dodjeljivanjem izbjegličkog statusa te
predlaže 'temeljitu reformu' tih navika. On pridaje službene
značajke i brojnim osudama politike koja želi biti uzorna.
Nasilje u dijelu zračnih luka gdje su smješteni stranci kojima je
zabranjen ulazak u zemlju, zahtjevi za azil koji nisu zabilježeni u
policiji, sporost u rješavanju zahtjeva, izostanak saslušanja
većine kandidata za azil, restriktivna mjerila u primjeni Ženevske
konvencije, pospani suci u 'Prizivnim povjerenstvima', nedostatak
prostora za prijam... Dug je popis utvrđenih nedostataka.
Osuđujući sustav u kojemu se preklapaju mnoge administracije -
granična policija, Francuski ured za zaštitu izbjeglica i apatrida
(OFPRA) pri ministarstvu vanjskih poslova, prihvatna središta koja
financira socijalna služba - CNCDH predlaže da se osnuje 'neovisna
upravna vlast'. Ta instanca, čije bi članove imenovao premijer,
imala bi široke ovlasti.
Ovaj odvažni prijedlog ne bi trebalo dočekati obveznim prigodnim
govorima u godini pedesete obljetnice. Sredinom lipnja,
predsjednik Narodne skupštine Raymond Forni, simbolično je uveo u
polukružnu dvoranu skupštine 577 osoba koje, poneke već
desetljećima, žive kao izbjeglice u Francuskoj, koji su poslali
'Pariški poziv', tražeći od države da poštiva njihova prava.
No očito je da mnogi tako počašćeni stranci neće dobiti zaštitu
Francuske ako se danas pojave na njezinim granicama. Velikodušnost
u prihvatu žrtava komunizma i južnoameričkih diktatura šezdesetih
i sedamdesetih godina 20. stoljeća, više nije u modi kada je riječ o
osobama koje bježe od jarma današnjih afričkih i azijskih režima.
Isto tako, više nema prođu ni službeno samozadovoljstvo zbog
Francuske, 'dobre učenice prava na azil', kada shvatimo da je
zemlja, peta sila u svijetu, tek na dvadesetom mjestu među
financijašima UN-ova Visokog povjerenstva za izbjeglice (HCR).
Izdvajajući tek 0,25 dolara po stanovniku za međunarodnu zaštitu
izbjeglica, podupirući na svom području sumnjičavost prema
tražiteljima azila, Francuska ne služi na čast stvari čiji bi jamac
htjela biti", piše u uvodniku lista.