FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS:HUH:APRECIJACIJA KUNE NE IDE U PRILOG HOTELIJERIMA

Autor: ;TPER;DSTA;TPER;
ZAGREB, 18. svibnja (Hina) - Hrvatska udruga hotelijera i restoratera (HUH) traži intervenciju Hrvatske narodne banke na zaustavljanju rasta tečaja kune i vraćanja njezine vrijednosti na razinu prije početka turističke predsezone, jer kako su istaknuli, aprecijacija kune ne ide u prilog hotelijerima.
ZAGREB, 18. svibnja (Hina) - Hrvatska udruga hotelijera i restoratera (HUH) traži intervenciju Hrvatske narodne banke na zaustavljanju rasta tečaja kune i vraćanja njezine vrijednosti na razinu prije početka turističke predsezone, jer kako su istaknuli, aprecijacija kune ne ide u prilog hotelijerima.#L# Kao izrazito izvozno orijentirani (više od 90 posto prihoda naplaćuje se u devizama), hrvatski su hotelijeri zbog aprecijacije kune suočeni s nepovoljnim uvjetima poslovanja. Naime, tijekom travnja i u prvoj polovici svibnja nastavljen je rast tečaja kune, pa je od 27 valuta na tečajnici HNB-a, njih 22 oslabilo prema kuni, dok je preostalih pet zabilježilo neznatan rast. Tjedni rast tečaja kune prema euru, marci i ostalim europskim valutama iznosio je 1,2 posto, dok je u proteklih mjesec dana kuna ojačala 3,5 posto. Tako snažno jačanje tečaja kune na domaćem deviznom tržištu nije zabilježeno od 1995. godine, što znači da je između travnja i svibnja zabilježen najveći rast vrijednosti kune tijekom proteklih šest godina, stoji u priopćenju HUH-a. Kako pojašnjavaju u HUH-u, hotelijeri su većinu turističkih aranžmana ugovorili u devizama, a ovako aprecirana kuna znači smanjenje budućih poslovnih efekata. Ukoliko se ne popravi vrijednosni paritet domicilne valute na razinu prije početka predsezone, dodatni negativni efekti pojavit će se i u segmentu vanpansionske potrošnje potencijalnih gostiju, kojima će usluge postati skuplje, kažu u HUH-u. Postoji također i realna opasnost, upozoravaju u HUH-u, da se dio individualnih turista zbog smanjenja vrijednosti njihove valute odluči za neke druge turističke destinacije, gdje je kupovna moć njihove valute veća nego u Hrvatskoj. Hotelijeri također strahuju da će aprecirana kuna s jedne strane i poskupljenje inputa s druge strane eliminirati efekte uvođenja nulte stope na organizirani turistički promet, pa će hotelijeri i u ovoj turističkoj godini do kraja strahovati za ostvarenje pozitivnih učinaka. Konkretnim monetarnim mjerama, drže u HUH-u, trebalo bi pomoći na podizanju konkurentnosti hrvatskog turizma i hotelijerstva, čime bi se pomoglo i cjelokupnom hrvatskom gospodarstvu. (Hina) tp ds

(Hina) tp ds

An unhandled error has occurred. Reload 🗙