FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HNS-TAJNA OPERACIJA VISOKOGA PREDSTAVNIKA PETRITSCHA PROTIV HRVATA U BIH

Autor: ;MKOV;
BA-plačke-Politika-Bolesti HNS-TAJNA OPERACIJA VISOKOGA PREDSTAVNIKA PETRITSCHA PROTIV HRVATA U BIH BiHweb stranica HNS19. IV. 2001.Tajna operacija OHR-a protiv Hercegovačke bankePrenosimo dokument objavljen na internet stranici Hrvatskoga narodnog sabora o postupcima visokoga međunarodnoga predstavnika u BiH prema Hrvatima.Popis dokumenata1.Operacija Atena: Razmišljanja, Ovlasti i Operativni planovi 2.Ključne točke za vođe timova OHR-a ( 1 ) 3.Zapovijed za operativnu akciju (1) 4.Pismo odluke upućeno predsjedniku/direktoru banke (1) Engleska i prevedena verzija 5.Prevedeno javno priopćenje. Presliku zalijepiti na vrata banke (po jednu od svake) 6. Pismo osoblju. Zalijepiti prevedenu presliku na vrata banke (po jednu od svake). Englesku i prevedenu verziju 6.Pismo za distribuciju osoblju banke (10) 7.Točke komunikacije (na čekanju) 8.Instrukcije menadžerima poslovnica Molimo da ih uručite po ulasku u urede poslovnica 9.Pravila operacije
BiH web stranica HNS 19. IV. 2001. Tajna operacija OHR-a protiv Hercegovačke banke Prenosimo dokument objavljen na internet stranici Hrvatskoga narodnog sabora o postupcima visokoga međunarodnoga predstavnika u BiH prema Hrvatima. Popis dokumenata 1.Operacija Atena: Razmišljanja, Ovlasti i Operativni planovi 2.Ključne točke za vođe timova OHR-a ( 1 ) 3.Zapovijed za operativnu akciju (1) 4.Pismo odluke upućeno predsjedniku/direktoru banke (1) Engleska i prevedena verzija 5.Prevedeno javno priopćenje. Presliku zalijepiti na vrata banke (po jednu od svake) 6. Pismo osoblju. Zalijepiti prevedenu presliku na vrata banke (po jednu od svake). Englesku i prevedenu verziju 6.Pismo za distribuciju osoblju banke (10) 7.Točke komunikacije (na čekanju) 8.Instrukcije menadžerima poslovnica Molimo da ih uručite po ulasku u urede poslovnica 9.Pravila operacije 10.Javna priopćenja (50) Za SFOR-ovu distribuciju - posebna koverta - Engleska verzija će biti podijeljena vođama timova kada se vrati na potpis iz OHR-a - Uz izuzetak br.11, prevedeni su numerirani na poleđini - Dokumenti koje treba postaviti na vrata banke su oni pisani krupnim slovima Operacija Atena Privremeni upravitelj - Razmatranja - Ovlasti - Operativni planovi Razmatranja: Dana 03. kolovoza 2001.g., Komercijalna banka u Tuzli stavljena je pod nadzor Federalne bankovne agencije (FBA) i imenovan je Privremeni upravitelj. Imovina banke, koja se procjenjuje na 120 milijuna KM, je u početku bila vlasništvo bošnjačkih štediša i ograničenog broja hrvatskih tvrtki. Reakcija na preuzimanje iz ove specifične operacije može se smatrati normalnom ili "očekivanom". Reakcija je bila trenutačna i trajala nekoliko dana. Čini se da je medijski odgovor bio utemeljen više na ignoriranju procesa prije nego na političkom manipuliranju. Kada je ravnatelj FBA objasnio procedure čini se da su se reakcije medija smanjile. ) Javna reakcija sastojala se od mase (+200) , izvan banke i verbalnih prijetnji osoblju FBA. Kada je FBA kontaktirala županijski MUP radi sigurnosti, a oni su odbili biti nazočni tvrdeći da agencija nad njima nema ovlasti. MUP je čini se ipak bio nazočan i područje je osigurano bez incidenta. Treba također naznačiti da je imovina Komercijalne banke prodana drugoj financijskoj instituciji bez likvidacije. Proces poravnavanja je trajao oko 1 tjedan uz dodatna dva tjedna za finaliziranje dokumentacije. Stvarni pregovori sa bankom potraživanja koji pokrivaju razdoblje od nekoliko mjeseci. Privremena upraviteljica očekuje da će reakcije na preuzimanje Hercegovačke banke biti ekstremnije potpirivane manipuliranom medijskom kampanjom od strane HDZ-a. Ona procjenjuje da će se banka moći otvoriti najskorije u roku od tjedan dana; ukoliko uprava bude surađivala. U nedostatku ove suradnje najraniji datum ponovnog otvaranja bio bi za dva tjedna. Privremena upraviteljica je naglasila dodatnu zabrinutost da je u Tuzlanskim operacijama FBA imala prednost znatne obavijesti unaprijed i pripremnog planiranja. Privremena upraviteljica smatra da je tijekom prijelaznog razdoblja od najveće važnosti 24- satno osiguranje glavne poslovnice. Kada SFOR napusti svoje obveze, sigurnost će morati osiguravati OHR. Privremena upraviteljica je rekla FBA-u da ima kontakt osobe u pogledu sigurnosti takvih operacija iako ona očekuje da će pojedinci biti previše zastrašeni da bi sudjelovali. Ona također očekuje slične probleme sa svojim prevoditeljima i možda će morati zatražiti od OHR-a da osigura prevoditelje za vrijeme trajanja projekta. Sigurnost ureda manjih poslovnica ne predstavlja neku širu zabrinutost a ona koja se očekuje može biti provedena redovnim SFOR/policijskim patrolama. Ovlaštenje Ovlast za imenovanje Privremene upraviteljice proizlazi izravno i ovlasti Visokog predstavnika koje proizlaze iz Daytona i naknadnih odluka/sastanaka Vijeća za provedbu mira (PIC). Visokom predstavniku dana je ovlast za razrješavanje poteškoća koje se javljaju pri implementaciji, i može poduzeti mjere da osigura tu implementaciju. U ovom su slučaju informacija o korištenju banke u svrhu potpore ilegalnim paralelnim strukturama, nedostatku transparentnosti u pogledu vlasništva i protoka novca te posljedicama po gospodarstvo BiH i proračunsku situaciju Federacije, - prosuđene su kao poteškoća u implementaciji Daytona. Sustav koji je uspostavljen uveliko je baziran na državnim bankarskim zakonima; "Bankovna agencija Federacije Bosne i Hercegovine zakonom je o ulaštena imenovati." Privremenog upravitelja za problematičnu banku. Ovlasti za ovu praznu osnovu su u Zakonu o bankama i Zakonu o bankovnoj agenciji Federacije Bosne i Hercegovine. Članci 53.-64. Zakona reguliraju uvjete, procedure, odgovornosti i ovlasti Privremenog upravitelja. "(Administrativni priručnik Federalne bankovne agencije). Članak 56. Zakona o bankama i bankarstvu glasi: Privremeni upravitelj će imati neograničen pristup objektima banke i s tim njenim uredima i podružnicama, i kontrolu financijskih sredstava, ureda, računovodstvenih knjiga i drugih zabilješki, te sve ostale imovine banke uključujući njene podružnice. Odmah po imenovanju Privremeni upravitelj je obvezan poduzeti određene mjere za osiguranje imovine i bi ješki banke kako bi se spriječilo rasipanje krađom ili nekim drugim, nepravilnim aktivnostima. Ukoliko je Privremeni upravitelj fizički spriječen implementirati mjere iz paragrafa 2. ovog članka; Privremeni upravitelj je ovlašten, prema svojoj procjeni, zatražiti pomoć ovlaštenih vladinih tijela/dužnosnika. Općenito, OHR-ov operativni menadžer će biti odgovoran za nadgledanje praćenja ovlasti njegovog/njenog tima: Ovlaštenje za pristup: Kao predstavnik Privremenog upravitelja vaša je uloga da postignete pristup i preuzmete kontrolu nad Bankom. To uključuje sve urede, prostorije i druga područja koja predstavljaju dio banke. Ukoliko neki dijelovi objekata ne pripadaju Hercegovačkoj banci, a vi to znate, ne ulazite. Ukoliko ne znate, poduzmite odgovarajuće korake za donošenje ove odluke. Ukoliko su vanjska vrata banke zatvorena/zaključana; pokušajte ostvariti pristup uz pomoć osoblja iznutra. Ukoliko nisu kooperativni, zatražite pomoć bravara ili ukoliko je neophodno primijenite prikladnu razinu sile da bi ste ostvarili pristup. Diskrecija se mora koristiti na temelju vaše procjene o uništavanju dokumenata banke, itd. Za pomoć koristite Federaciju i/ili SFOR. U slučaju zatvorenih/zaključanih vrata unutar objekta a znate da ured pripada banci: zatražite pomoć bravara da otvorite zaključana vrata ili ih provalite ukoliko se to može učiniti bez previše poteškoća. Ovlaštenje za izuzimanje imovine: Kao predstavnik Privremenog upravitelja obvezni ste osigurati imovinu banke. To uključuje svu fizičku imovinu, dokumente i elektronske podatke. Osoblje banke se treba obavijestiti da predaju sve dokumente i opremu koji su u vlasništvu banke. U slučaju vidljive krade: osobu se može privesti i zatražiti da vrati predmete. U slučaju opstrukcije, osoba se može zadržati i reći mu/joj da neće biti pušten/a dok ne vrati materijal: Zatim ju se može predati odgovarajućim vlastima federalne policije pod vašim zapovijedanjem. U slučaju sumnje u krađu, osoba se može ispitivati, dosađivati i smetati ali nemate ovlasti da je fizički pretresete (primjena režima građanskog zakona). Imate ovlasti pretresti spremnike kao što su aktovke. Ukoliko uvidite da nije uzeta nikakva imovina banke, ili nađete samo njegove/njene osobne stvari, pustite ih. PRIMJENA DISKRECIJE. Izuzev ukoliko se primijeti krađa nemojte da itko pretresa ženske torbice. Razmotrite pretres aktovki nakon što ste zatražili od vlasnika da vam pokaže sadržaj. Operativni plan Privremene upraviteljice (OHR) - Poslovnice - Petak, 06. 04. 2001.g. (Pripadnici OHR-a koji djeluju u ime Privremene upraviteljice) 1. Ulaz u poslovnice mora biti koordiniran sa ulaskom u glavnu poslovnicu (u isto vrijeme kako bi se izbjeglo da druge obavijestio glavnu poslovnicu) - Po ulasku objaviti da vas je imenovala Privremena upraviteljica banke koju je imenovao Visoki predstavnik, a koja preuzima nadzor nad bankom; svi moraju odstupiti od stolova bez da išta diraju. - Od djelatnika se zatim treba zatražiti da se okupe u označenom prostoru do obavješćivanja predsjednika banke 2. Predsjednika/direktora banke treba izolirati i odvojiti od ostalog osoblja - Dati mu presliku=odluke Visokog predstavnika i obavijestiti ga da je Visoki predstavnik imenovao Privremenu upraviteljicu kojoj je dana ovlast nadzora nad svom, imovinom, opremom i dokumentacijom Hercegovačke banke jer ima informacije da je banka uključena u antidaytonske aktivnosti. (OHR) ? Nisu mu dozvoljeni telefonski pozivi niti kontakti sa drugim osobama -Treba osigurati pristup trezoru i/ili drugim zaključanim objektima. (OHR) .-Izuzev ukoliko je očito da on želi surađivati i/ili odati informacije, treba ga propratiti iz objekta. Ukoliko međutim, želi otkriti bilo kakve informacije o kreditima i/ili računima ta se prilika ne smije propustiti. (OHR) ? Aktovka, imovina banke, laptop, ključevi za sva vozila u vlasništvu banke - trebaju se osigurati prije njegovog uklanjanja (OHR) 2. Osoblje . Treba im se podijeliti pamflete u kojima se objašnjava situacija; objasniti im da će biti plaćeni za svoj posao do današnjeg dana i biti će obaviješteni o tome kada će se banka ponovno otvoriti. Zatim ih se treba propratiti iz banke. 3. SWIFT računi ? Lokacija i onesposobljavanje SWIFT terminala. Treba se kompletirati sukladno koraku br. 2. (Informacijska tehnologija i/ili zastupnik OHR-a) (Poslovnice možda nemaju SWIFT račune) _ _ _ . _, 4. Javnost? - Na banci izvjesiti obavijest (predstavnici SFOR-a i/ili OHR) - Medijsku kampanju će inicirati OHR Sarajevo i Mostar. Privremena upraviteljica i/ili glasnogovornik će se možda morati obratiti masi okupljenoj izvan objekta -Na telefone će se javljati određeni LA kako bi odgovorili na pozive iz javnosti; vodič za odgovore nalazi se u privitku. (OHR) -Distribucija javnog priopćenja (SFOR) 5. Trezor - Ukoliko je trezor po ulasku otvoren moraju ga osiguravati najmanje dvije osobe; od kojih je jedna iz Međunarodne/SFOR-a. - Ulazak treba dokumentirati i fotografirati samo u svrhu prikupljanja financijskih zabilješki. - Nakon odluke Privremene upraviteljice, trezor će se zatim ili osigurati i/ili će njegov sadržaj pregledati kvalificirano osoblje iz FBA (ukoliko su dostupni). 6. Pristup dokumentaciji - Kada se osiguraju, izbrojiti i identificirati pojedinačne prostorije postavljanjem znaka (list papira) na ulaz. (određene osobe iz FP Škratica ili za Federalnu policiju ili za Financijsku policijuĆ i OHR-a) - Snimati banku. (Delegacija SFOR-a -vođa tima). Neka FP sačini shematski nacrt banke i prostorija. (Delegacija FP-vođa tima) ? Pretres identificiranih predmeta. Staviti ih u kutije kojima označiti sadržaj i broj prostorije. Na kutiji navesti datum, vrijeme i inicijale. Odnijeti kutiju inventurnoj kontrolnoj osobi iz Kroll-a (Određen vođa tima). -Timovi će ostati unutar objekata dokle god je to potrebno da bi se izvršila zadaća i/ili osigurao objekt Kroll-tvrtka iz SAD-a čiji se stručnjaci bave proučavanjem hardware-a i software-a informativnih sustava. Glavni direktor je Alan E. Brill. -BUDITE FLEKSIBILNI u svojim odlukama i operativnim planovima. U ostatku dana fokus OHR-a bit će pregled informacija iz dokumentacije. Timovi će ostati unutar objekta dokle god je to potrebno kako bi se izvršila zadaća i/ili osigurao objekt 7. Osiguranje lokacije Ukoliko je potrebno (pretres nije kompletiran) promijeniti brave (OHR . delegacija - vođa tima trebaju imati raspoloživa sredstva (200 DM za plaćanje i zaprimanje naknadnih tužbi) NAPOMENA: Privremena upraviteljica može dati smjernice o tome da li da se promijene brave na objektu na dan operacije. To će biti ostavljeno njoj na odluku. Operativni plan R (Privremene upraviteljice) - poslovnice - od 07. travnja do neodređenog vremena 1.Timovi će se u određeno vrijeme vratiti u poslovnice. - Privremena upraviteljica dolazi uz pomoć dodatnih osoba za pregled iz FBA kako bi započela financijski pregled svih odjela / trezora (Ovaj proces se možda neće nastaviti nekoliko dana)? Osoblje OHR-a kompletira pretres i/ili povrat imovine banke Ključne točke za vođu tima OHR-a? Imate ovlaštenja nasilno ulaziti u banku na temelju vaše procjene kontrole dokumenata. Tražite od osoblja koje je unutra a otvori objekt, kontaktirajte bravara ili ukoliko je potrebito primijenite federalne i/ili SFOR ovlasti. Nema ovlaštenja za pretres osoblja? Pri pretresu imovine koristiti diskreciju: Prvo ih pitajte da vam otkriju sadržaj. Koristite svoju procjenu: Aktovke općenito da. Torbe općenito ne.? Ovlaštenje za privođenje osoblja ukoliko se primijeti da pokušavaju ukloniti imovinu banke; tražite pomoć federalnih vlasti pod vašim zapovijedanjem. Nakon ulaska objavite... " Došao sam u ime Privremenog upravitelja kako me je imenovao Visoki predstavnik, koji preuzima kontrolu nad bankom. Molimo da svi odstupe od svojih stolova i ništa ne dirajući." Tražite da vidite direktora banke i obavijestite ga... Visoki predstavnik je imenovao privremenog direktora kojem je dana ovlast da preuzme kontrolu nad svom imovinom, opremom i dokumentacijom Hercegovačke banke iz razloga jer ima informacije da je ova banka bila uključena u anti-Daytonske aktivnosti. Detalji odluke će se javno objaviti danas. Zakonske osnove se nalaze u pismu koje vam predajem. Privremeni upravitelj će zatvoriti banku za ostatak dana i vikend.? Ukoliko direktor želi surađivati prikupite što više informacija. Ako ne ispratite ga van iz objekta. Povjerljivo URED VISOKOG PREDSTAVNIKA Emerika Bluma 1 71 000 Sarajevo Tel: 387 33 283 500 Fax: 387 33 283 501 Srijeda, 04. travnja 2001.g. Nalog za operativnu akciju Situacija Opći aspekti .Na sastanku Vijeća za implementaciju mira u Brusselsu u svibnju 2000.g. ponovno je naglašeno da se od vlasti Bosne i Hercegovine traži da u potpunosti raspuste Platne zavode do prosinca 2000.g. Stoga je utvrđeno da se poduzmu odgovarajući koraci, uključujući sve neophodne korake preduhitrenja koji mogu pogoditi određenu banku ili banke, kako bi se osiguralo da se takvim zavodima ne dozvoli djelovanje ili obnova djelovanja u određenim dijelovima federacije kao što, su to činili do 2001.g. Međunarodna zajednica je također zabrinuta i zbog ukorijenjene korupcije u Bosni i Hercegovini, što osim što usporava razvoj tržišne ekonomije -ujedno potkopava demokratsku vladavinu i upropaštavanje javnih resursa. Visoki predstavnik ponovno ističe gnušanje koje je Međunarodna zajednica u prošlosti jasno izrazila spram ilegalnih paralelnih struktura unutar Federacije BiH. Vijeće je na kasnijoj konferenciji izjavilo da su takve preostale paralelne i paraustavne strukture na teritoriju Federacije nelegalne. Vlasti Federacije bi trebale javno objaviti da su sve te bivše institucije prestale djelovati. Bankovni računi takvih struktura moraju se zatvoriti. Istaknuto je da će se uspostava vladavine zakona postići između ostalog ukidanjem paralelnih institucija, a Vijeće je poduprlo rad na okončanju postojanja paralelnih proračuna u nekim županijskim policijskim snagama. Ponovno je rečeno da su preostale paralelne i paraustavne strukture na teritoriju Federacije ilegalne te da se odmah moraju ukinuti. Visoki predstavnik osuđuje akcije svih onih koji ne poštuju i ne sudjeluju unutar valjano uspostavljenih ustavnih struktura Bosne i Hercegovine, uključujući i one koji gledaju da ohrabre časnike i vojnike HVO-a u odvajanju od vojske Federacije, te one koji nastoje ponovno obnoviti djelovanje Platnog zavoda. Međunarodna zajednica je duboko zabrinuta informacijom da postoji približno 50 pod-računa HVO-a u Hercegovačkoj banci, na koje se, kako pokazuju podaci, položeni veliki depoziti, ali ne otkrivaju gdje se sada drži novac koji je na taj način položen, niti kako je povučen ili na neki drugi način izdat sa stih računa. Povjerljivo Visoki predstavnik je također duboko zabrinut i informacijom da narečena Hercegovačka banka ima znatna ulaganja u tvrtku poznatu kao Croherc AG koja je opet vlasnik dijela tvrtke poznate kao Primus AD Mostar koja opet ima vlasničkog udjela u narečenoj Hercegovačkoj banci, tako da je nejasno pitanje oko toga tko je stvarni vlasnik narečene Hercegovačke banke. Uzimajući u obzir interes općeg javnog povjerenja u kredibilitet bankovnog sustava Bosne i Hercegovine te posebice Hercegovačke banke, potrebu osiguravanja da bankovni računi nisu skriveni od normalnih procesa računa, potrebu osiguranja da se ne nanese šteta federalnom proračunu, potrebu da se osigura da se sve obveze prema federalnim vlastima a kojih se to tiče moraju pravilno i u potpunosti objasniti, potrebu da se osigura da ne budu ugroženi interesi istinskih štediša banke, potrebu da se osigura transparentnost javnih poslova, potrebu promoviranja povjerenja u osnovna načela demokracije, potrebu opiranja uspostavi i/ili oživljavanju ilegalnih paralelnih struktura i/ili ilegalnog financiranja pravnih ili fizičkih osoba ili tijela unutar Bosne i Hercegovine, - postalo je neophodno da se poslovi narečene Hercegovačke banke podlože najdetaljnijoj istrazi i upravi. Posebni aspekti OHR, a posebice Odjel za borbu protiv prijevara (AFD) pojačano prati politiku situaciju u Federaciji, posebice na teritorijima sa hrvatskom većinom. Samouprava, koju je definiralo i proglasio Hrvatsko narodno vijeće kojim dominira HDZ, nije u suglasnosti sa Daytonskim mirovnim sporazumom i Međunarodna zajednica je ne može prihvatiti. AFD je procijenio da informacije pokazuju da ovaj pokušaj ilegalnog konstituiranja trećeg entiteta financira HDZ. Korištenje Hercegovačke banke- i njenih različitih poslovnica za ilegalni prijenos novca na račune pravnih osoba HDZ-a i njegovih vođa, pojačava utemeljenu sumnju o pranju novca, prijevari i drugim slučajevima gospodarskog kriminala. Sa ove točke gledišta AFD intervenira postavljanjem privremenog. upravitelja i organiziranje inventure Hercegovačke banke i njenih poslovnica. Cilj akcije je da se otkrije da li zapravo postoji nelegalni protok novca između Hercegovačke banke i lojalista i lidera HDZ-a te da se osigura da se novac banke koristi ispravno i korektno. Razmještene snage Pripadnici OHR-a vode operaciju u svakoj poslovnici banke koja se pretresa. Federalni MUP osigurava sigurnost i pojedinačnim objektima i potpomaže Financijsku policiju oduzimanjem relevantnih dokumenata. IPTF nadzire rad policije. SFOR jamči da se razmještene strane ne uznemirava sa strane. Instrukcije, namjere- Vremenski početak pretresa glavne poslovnice i navedenih poslovnica Hercegovačke banke - Zaplijeniti sve relevantne akte i dosjee - Zaplijeniti svu IT opremu - - Izraditi nacrt preslika relevantnih datuma iz svakog računara - Prijevoz dokumentacije do ograničenog područja - Osiguravanje sigurnosti za sve djelatnosti Privremenog upravitelja i bankarskih stručnjaka Snage Pogledati priloženi plan Posebne instrukcije 1. OHR- Pripadnici OHR-a koordiniraju aktivnosti različitih snaga u odnosnim poslovnicama Pripadnici OHR-a održavaju kontakt sa Centralom u Mostaru 2. SFOR - SFOR jamči sigurnost pretražene banke po pitanju svih mogućih opasnosti izvana - SFOR štiti Privremenog upravitelja i bankovne stručnjake tijekom dana akcije i u neposrednom razdoblju SFOR pomaže sa neophodnom logistikom i vozilima za prijevoz zaplijenjenog materijala . 3. MSU MSU osigurava sigurnost osoblja OHR-a unutar zgrada poslovnica 4.Federalni MUP - FMUP osigurava iznenadni upad u zgradu i zamrzavanje situacije - FMUP osigurava sigurnost unutar različitih objekata - FMUP ispomaže Financijskoj policiji pregledanjem dokumenata i njihovim prijevozom u ograničeno područje 5.Financijska policija - Financijska policija pregledava dokumente i odabire one koje će se zaplijeniti. 6. IPTF - IPTF nadgleda rad lokalnih i federalnih policajaca - IPTF održava kontakte sa lokalnim uredima IPTF-a 7. Privremeni upravitelj i bankarski stručnjaci - Rade pod ovlastima i odgovornostima koje su Privremenom upravitelju dodijeljene Odlukom Visokog predstavnika. 8. Stručnjaci za računare - Stručnjaci za računare daju savjete pripadnicima OHR-a i rade sukladno nalozima OHR-a. 9.Kamermani - Kamermani snimaju cijelu unutrašnjost lokacija u svojstvu pripadnika OHR-a - Kamermani će snimiti sve neobične događaje ukoliko se dese. Posebne mjere i savjeti Zbog političke situacije u Hercegovini ne može se isključiti neprijateljsko agitiranje pučanstva. - Visoki policijski dužnosnici u mostarskoj regiji u utorak su rekli da ne priznaju novoizabranu vladu Bosanske muslimansko- hrvatske Federacije i izrazili su potporu odvojenoj Hrvatskoj upravi. Stoga se ne može očekivati potpora lokalne policije. - Pretres Hercegovačke banke koordinirate će Adrian Rausche, zamjenik načelnika Odjela za borbu protiv prijevara. On će se nalaziti u Centrali SFOR-a u Mostaru. Jedine osobe koje će. ga kontaktirati su vođe svake grupe. - Koordinatora se mora informirati o - ulasku u banku- neobičnim zbivanjima - napuštanju banke - u slučaju da pretres traje dulje od tri sata svakog sata davati kratak sažetak trenutačne situacije - Sav zaplijenjeni materija (na primjer dosjei ili računari, mora se označiti brojem prostorije, obilježavanjem ureda, ime djelatnika kojem pripada- Zaplijenjeni materijal/dokumentaciju čuvati na mjestu prikupljanja. Ovo će mjesto osigurati SFOR. - Po završetku akcije napisati zasebna izvješća svakog pripadnika OHR-a u svezi svake poslovnice koja je pretresena. Obrazac je priložen u posebnom aktu. - Informacije za tisak odobrit će samo dr. Manfred Dauster, Načelnik Odjela za . borbu protiv prijevara, koji će biti u OHR-u u Sarajevu u suradnji sa višim vodstvom OHR-a. Jedini kontakt sa njim ostvarivat će se preko Koordinatora u Centrali u Mostaru. -Odora za taj dan će biti svakodnevna poslovna odjeća. Komunikacije Komunikacija će se ostvarivati mobitelima. Jedine osobe koje komuniciraju sa koordinatorom Adrianom Rauscheom su vođe timova iz OHR-a. Predložio: Norbert Gallemann Istražitelj Odjel za borbu protiv prijevara Odobrio: Dr. Manfred Dauster Načelinik Odjela za borbu protiv prijevara Ovlastio: Ralph Johnson Veleposlanik Glavni zamjenik Visokog predstavnika INSTRUKCIJE ZA RUKOVODIOCE I DIREKTORE FILIJALA 1.Zaključati sve vanjske ulaze odmah. Filijala će biti zatvorena do daljnje obavijesti 2.Postaviti "Obavijesti o imenovanju Privremenog upravnika" na prozor/ vrata, na način da bude jasno vidljivo iz vana. 3.Prebrojiti sve stavke blagajne i osigurati/obezbijediti gotovinu u trezoru. 4.Obavite dnevne aktivnosti kao što je i uobičajeno. Poslati faksom listu svih , transakcija u glavni ured/ centralu. 5.Obaviti sve neophodne kontrolne kompjuterske procedure koje obično obavljate nakon završetka posla. 6.Nakon što ste završili s gore navedenim, zatvoriti/zaključati sve vanjske ulaze i vratite se svojim kućama. 7.Pozvati glavni ured/centralu u ponedjeljak kako biste dobili daljnje instrukcije. Politička pitanja ? Daytonski sporazum služi interesima Bosanskih Hrvata jednako kao i ostalim narodima u BiH - Međuarodna zajednica neće prihvatiti paralelnu administraciju ili vojnu strukturu izvan Daytonskog sporazuma. Međunarodna zajednica pored toga surađuje jedino sa enitetskom i državnom vladom. - Treći entitet je put u nigdje. Ali pored toga potrebno je nastaviti razgovarati sa legitimnim nakanama Bosanskih Hrvata. Medunađunarodnoj zajednici je jasno u ovom kontekstu razlika između Bosanskih Hrvata s jedne stane i neustavnih hrvatskih vlasti kao što je Hrvatski Narodni Sabor s druge strane koji ih želi predstavljati. - Prijedlog uključen u osnovne političke pretpostavke stoga se preporučuje kao političko rješenje. Vojne implikacije - Posljednja događanje u Hrvatskoj komponenti ne predstavljaju poticaj za sigurno i stabilno okruženje u Bosni i Hercegovini. Na tragu okvirnog mirovnog sporazuma iz svog mandata SFOR će nastaviti promatrati situaciju i poduzimati neophodne radnje da bi osigurao sigurno i stabilno okruženje. SFOR-ove ključne operacije uključuju nastavak čuvanja naoružanja i prevenciju uspješnog organiziranja paravojnih snaga. Precizan odgovor za događanja će ovisiti o okolnostima i prirodi bilo kojeg sigurnosnog čimbenika . : SFOR-ov pristup će biti oblikovan da ne bude provokativan ali će biti učinkovit. Nagađanja o mogućem odgovoru od strane SFOR-a u okviru hipotetskih postavki može biti razotkriven i neučinkovit. SFOR usko surađuje s ostalim: međunarodnim organizacijama poput OHR-a i IPTFa. On također podupire legitimno Federalno Ministarstvo obrane i Faderalnog Ministra obrane i dozapovjednika zajedničkog zapovjedništva. Zapovjedništvo SFOR-a podupire poduzete mjere protiv visokih časnika Hrvatske komponente. SFOR- ove postrojbe će kroz svoje kontakte s HVO-om na svim razinama osigurati potpunu sigurnost. Ali SFOR neće kontaktirati s otpuštenim pripadnicima. Kako dalje Visoki predstavnik je ponudio HDZ-u pozitivnu suradnju ali.. u okvirima ustavne komisije i preko nacrta novog izbornog zakona. Što veleposlanici trebaju učiniti Međunarodna zajednica uključujući veleposlanstva moraju pokazati jedinstven stav u procesu podupiranja Daytonskog sporazuma. Mora biti jako oprezna i ne davati nikakve signale rušiteljima Daytona. Mora biti kristalno jasno da su osnovni načini komunikacije slijedeći: OHR je politička vlast, SFOR vojna.

An unhandled error has occurred. Reload 🗙