BA-plačke-Politika-Bolesti HNS-TAJNA OPERACIJA VISOKOGA PREDSTAVNIKA PETRITSCHA PROTIV HRVATA U BIH BiHweb stranica HNS19. IV. 2001.Tajna operacija OHR-a protiv Hercegovačke bankePrenosimo dokument objavljen na internet stranici
Hrvatskoga narodnog sabora o postupcima visokoga međunarodnoga predstavnika u BiH prema Hrvatima.Popis dokumenata1.Operacija Atena: Razmišljanja, Ovlasti i Operativni planovi 2.Ključne točke za vođe timova OHR-a ( 1 ) 3.Zapovijed za operativnu akciju (1) 4.Pismo odluke upućeno predsjedniku/direktoru banke (1) Engleska i prevedena verzija 5.Prevedeno javno priopćenje. Presliku zalijepiti na vrata banke (po jednu od svake) 6. Pismo osoblju. Zalijepiti prevedenu presliku na vrata banke (po jednu od svake). Englesku i prevedenu verziju 6.Pismo za distribuciju osoblju banke (10) 7.Točke komunikacije (na čekanju) 8.Instrukcije menadžerima poslovnica Molimo da ih uručite po ulasku u urede poslovnica 9.Pravila operacije
BiH
web stranica HNS
19. IV. 2001.
Tajna operacija OHR-a protiv Hercegovačke banke
Prenosimo dokument objavljen na internet stranici Hrvatskoga
narodnog sabora o postupcima visokoga međunarodnoga predstavnika u
BiH prema Hrvatima.
Popis dokumenata
1.Operacija Atena: Razmišljanja, Ovlasti i Operativni planovi
2.Ključne točke za vođe timova OHR-a ( 1 )
3.Zapovijed za operativnu akciju (1)
4.Pismo odluke upućeno predsjedniku/direktoru banke (1) Engleska i
prevedena verzija
5.Prevedeno javno priopćenje. Presliku zalijepiti na vrata banke
(po jednu od svake) 6. Pismo osoblju. Zalijepiti prevedenu presliku
na vrata banke (po jednu od svake). Englesku i prevedenu verziju
6.Pismo za distribuciju osoblju banke (10)
7.Točke komunikacije (na čekanju)
8.Instrukcije menadžerima poslovnica Molimo da ih uručite po
ulasku u urede poslovnica
9.Pravila operacije
10.Javna priopćenja (50)
Za SFOR-ovu distribuciju - posebna koverta
- Engleska verzija će biti podijeljena vođama timova kada se vrati
na potpis iz OHR-a
- Uz izuzetak br.11, prevedeni su numerirani na poleđini
- Dokumenti koje treba postaviti na vrata banke su oni pisani
krupnim slovima
Operacija Atena
Privremeni upravitelj -
Razmatranja - Ovlasti - Operativni planovi
Razmatranja:
Dana 03. kolovoza 2001.g., Komercijalna banka u Tuzli stavljena je
pod nadzor Federalne bankovne agencije (FBA) i imenovan je
Privremeni upravitelj. Imovina banke, koja se procjenjuje na 120
milijuna KM, je u početku bila vlasništvo bošnjačkih štediša i
ograničenog broja hrvatskih tvrtki. Reakcija na preuzimanje iz ove
specifične operacije može se smatrati normalnom ili "očekivanom".
Reakcija je bila trenutačna i trajala nekoliko dana. Čini se da je
medijski odgovor bio utemeljen više na ignoriranju procesa prije
nego na političkom manipuliranju. Kada je ravnatelj FBA objasnio
procedure čini se da su se reakcije medija smanjile. ) Javna
reakcija sastojala se od mase (+200) , izvan banke i verbalnih
prijetnji osoblju FBA. Kada je FBA kontaktirala županijski MUP radi
sigurnosti, a oni su odbili biti nazočni tvrdeći da agencija nad
njima nema ovlasti. MUP je čini se ipak bio nazočan i područje je
osigurano bez incidenta.
Treba također naznačiti da je imovina Komercijalne banke prodana
drugoj financijskoj instituciji bez likvidacije. Proces
poravnavanja je trajao oko 1 tjedan uz dodatna dva tjedna za
finaliziranje dokumentacije. Stvarni pregovori sa bankom
potraživanja koji pokrivaju razdoblje od nekoliko mjeseci.
Privremena upraviteljica očekuje da će reakcije na preuzimanje
Hercegovačke banke biti ekstremnije potpirivane manipuliranom
medijskom kampanjom od strane HDZ-a.
Ona procjenjuje da će se banka moći otvoriti najskorije u roku od
tjedan dana; ukoliko uprava bude surađivala. U nedostatku ove
suradnje najraniji datum ponovnog otvaranja bio bi za dva tjedna.
Privremena upraviteljica je naglasila dodatnu zabrinutost da je u
Tuzlanskim operacijama FBA imala prednost znatne obavijesti
unaprijed i pripremnog planiranja. Privremena upraviteljica
smatra da je tijekom prijelaznog razdoblja od najveće važnosti 24-
satno osiguranje glavne poslovnice. Kada SFOR napusti svoje
obveze, sigurnost će morati osiguravati OHR. Privremena
upraviteljica je rekla FBA-u da ima kontakt osobe u pogledu
sigurnosti takvih operacija iako ona očekuje da će pojedinci biti
previše zastrašeni da bi sudjelovali. Ona također očekuje slične
probleme sa svojim prevoditeljima i možda će morati zatražiti od
OHR-a da osigura prevoditelje za vrijeme trajanja projekta.
Sigurnost ureda manjih poslovnica ne predstavlja neku širu
zabrinutost a ona koja se očekuje može biti provedena redovnim
SFOR/policijskim patrolama.
Ovlaštenje
Ovlast za imenovanje Privremene upraviteljice proizlazi izravno i
ovlasti Visokog predstavnika koje proizlaze iz Daytona i naknadnih
odluka/sastanaka Vijeća za provedbu mira (PIC). Visokom
predstavniku dana je ovlast za razrješavanje poteškoća koje se
javljaju pri implementaciji, i može poduzeti mjere da osigura tu
implementaciju. U ovom su slučaju informacija o korištenju banke u
svrhu potpore ilegalnim paralelnim strukturama, nedostatku
transparentnosti u pogledu vlasništva i protoka novca te
posljedicama po gospodarstvo BiH i proračunsku situaciju
Federacije, - prosuđene su kao poteškoća u implementaciji
Daytona.
Sustav koji je uspostavljen uveliko je baziran na državnim
bankarskim zakonima;
"Bankovna agencija Federacije Bosne i Hercegovine zakonom je o
ulaštena imenovati." Privremenog upravitelja za problematičnu
banku. Ovlasti za ovu praznu osnovu su u Zakonu o bankama i Zakonu o
bankovnoj agenciji Federacije Bosne i Hercegovine. Članci 53.-64.
Zakona reguliraju uvjete, procedure, odgovornosti i ovlasti
Privremenog upravitelja. "(Administrativni priručnik Federalne
bankovne agencije).
Članak 56. Zakona o bankama i bankarstvu glasi:
Privremeni upravitelj će imati neograničen pristup objektima banke
i s tim njenim uredima i podružnicama, i kontrolu financijskih
sredstava, ureda, računovodstvenih knjiga i drugih zabilješki, te
sve ostale imovine banke uključujući njene podružnice. Odmah po
imenovanju Privremeni upravitelj je obvezan poduzeti određene
mjere za osiguranje imovine i bi ješki banke kako bi se spriječilo
rasipanje krađom ili nekim drugim, nepravilnim aktivnostima.
Ukoliko je Privremeni upravitelj fizički spriječen implementirati
mjere iz paragrafa 2. ovog članka; Privremeni upravitelj je
ovlašten, prema svojoj procjeni, zatražiti pomoć ovlaštenih
vladinih tijela/dužnosnika.
Općenito, OHR-ov operativni menadžer će biti odgovoran za
nadgledanje praćenja ovlasti njegovog/njenog tima:
Ovlaštenje za pristup:
Kao predstavnik Privremenog upravitelja vaša je uloga da
postignete pristup i preuzmete kontrolu nad Bankom. To uključuje
sve urede, prostorije i druga područja koja predstavljaju dio
banke. Ukoliko neki dijelovi objekata ne pripadaju Hercegovačkoj
banci, a vi to znate, ne ulazite. Ukoliko ne znate, poduzmite
odgovarajuće korake za donošenje ove odluke.
Ukoliko su vanjska vrata banke zatvorena/zaključana; pokušajte
ostvariti pristup uz pomoć osoblja iznutra. Ukoliko nisu
kooperativni, zatražite pomoć bravara ili ukoliko je neophodno
primijenite prikladnu razinu sile da bi ste ostvarili pristup.
Diskrecija se mora koristiti na temelju vaše procjene o uništavanju
dokumenata banke, itd. Za pomoć koristite Federaciju i/ili SFOR.
U slučaju zatvorenih/zaključanih vrata unutar objekta a znate da
ured pripada banci: zatražite pomoć bravara da otvorite
zaključana vrata ili ih provalite ukoliko se to može učiniti bez
previše poteškoća.
Ovlaštenje za izuzimanje imovine:
Kao predstavnik Privremenog upravitelja obvezni ste osigurati
imovinu banke. To uključuje svu fizičku imovinu, dokumente i
elektronske podatke. Osoblje banke se treba obavijestiti da
predaju sve dokumente i opremu koji su u vlasništvu banke.
U slučaju vidljive krade: osobu se može privesti i zatražiti da
vrati predmete. U slučaju opstrukcije, osoba se može zadržati i
reći
mu/joj da neće biti pušten/a dok ne vrati materijal: Zatim ju se
može predati odgovarajućim vlastima federalne policije pod vašim
zapovijedanjem.
U slučaju sumnje u krađu, osoba se može ispitivati, dosađivati i
smetati ali nemate ovlasti da je fizički pretresete (primjena
režima građanskog zakona). Imate ovlasti pretresti spremnike kao
što su aktovke. Ukoliko uvidite da nije uzeta nikakva imovina
banke, ili nađete samo njegove/njene osobne stvari, pustite ih.
PRIMJENA DISKRECIJE. Izuzev ukoliko se primijeti krađa nemojte da
itko pretresa ženske torbice. Razmotrite pretres aktovki nakon što
ste zatražili od vlasnika da vam pokaže sadržaj.
Operativni plan Privremene upraviteljice (OHR) - Poslovnice -
Petak, 06. 04. 2001.g.
(Pripadnici OHR-a koji djeluju u ime Privremene upraviteljice)
1. Ulaz u poslovnice mora biti koordiniran sa ulaskom u glavnu
poslovnicu (u isto vrijeme kako bi se izbjeglo da druge obavijestio
glavnu poslovnicu)
- Po ulasku objaviti da vas je imenovala Privremena upraviteljica
banke koju je imenovao Visoki predstavnik, a koja preuzima
nadzor nad bankom; svi moraju odstupiti od stolova bez da išta
diraju.
- Od djelatnika se zatim treba zatražiti da se okupe u označenom
prostoru do obavješćivanja predsjednika banke
2. Predsjednika/direktora banke treba izolirati i odvojiti od
ostalog osoblja
- Dati mu presliku=odluke Visokog predstavnika i obavijestiti ga da
je Visoki predstavnik imenovao Privremenu upraviteljicu kojoj je
dana ovlast nadzora nad svom, imovinom, opremom i dokumentacijom
Hercegovačke banke jer ima informacije da je banka uključena u
antidaytonske aktivnosti. (OHR)
? Nisu mu dozvoljeni telefonski pozivi niti kontakti sa drugim
osobama
-Treba osigurati pristup trezoru i/ili drugim zaključanim
objektima. (OHR)
.-Izuzev ukoliko je očito da on želi surađivati i/ili odati
informacije, treba ga propratiti iz objekta. Ukoliko međutim, želi
otkriti bilo kakve informacije o kreditima i/ili računima ta se
prilika ne smije propustiti. (OHR)
? Aktovka, imovina banke, laptop, ključevi za sva vozila u
vlasništvu banke - trebaju se osigurati prije njegovog uklanjanja
(OHR)
2. Osoblje
. Treba im se podijeliti pamflete u kojima se objašnjava situacija;
objasniti im da će biti plaćeni za svoj posao do današnjeg dana i
biti će obaviješteni o tome kada će se banka ponovno otvoriti. Zatim
ih se treba propratiti iz banke.
3. SWIFT računi
? Lokacija i onesposobljavanje SWIFT terminala. Treba se
kompletirati sukladno koraku br. 2. (Informacijska tehnologija
i/ili zastupnik OHR-a) (Poslovnice možda nemaju SWIFT račune)
_ _ _ . _,
4. Javnost?
- Na banci izvjesiti obavijest (predstavnici SFOR-a i/ili OHR)
- Medijsku kampanju će inicirati OHR Sarajevo i Mostar. Privremena
upraviteljica i/ili glasnogovornik će se možda morati obratiti
masi okupljenoj izvan objekta
-Na telefone će se javljati određeni LA kako bi odgovorili na pozive
iz javnosti; vodič za odgovore nalazi se u privitku. (OHR)
-Distribucija javnog priopćenja (SFOR)
5. Trezor
- Ukoliko je trezor po ulasku otvoren moraju ga osiguravati
najmanje dvije osobe; od kojih je jedna iz Međunarodne/SFOR-a.
- Ulazak treba dokumentirati i fotografirati samo u svrhu
prikupljanja financijskih zabilješki.
- Nakon odluke Privremene upraviteljice, trezor će se zatim ili
osigurati i/ili će njegov sadržaj pregledati kvalificirano osoblje
iz
FBA (ukoliko su dostupni).
6. Pristup dokumentaciji
- Kada se osiguraju, izbrojiti i identificirati pojedinačne
prostorije postavljanjem znaka (list papira) na ulaz. (određene
osobe iz FP
Škratica ili za Federalnu policiju ili za Financijsku policijuĆ i
OHR-a)
- Snimati banku. (Delegacija SFOR-a -vođa tima). Neka FP sačini
shematski nacrt banke i prostorija. (Delegacija FP-vođa tima)
? Pretres identificiranih predmeta. Staviti ih u kutije kojima
označiti sadržaj i broj prostorije. Na kutiji navesti datum,
vrijeme i inicijale. Odnijeti kutiju inventurnoj kontrolnoj osobi
iz Kroll-a (Određen vođa tima).
-Timovi će ostati unutar objekata dokle god je to potrebno da bi se
izvršila zadaća i/ili osigurao objekt
Kroll-tvrtka iz SAD-a čiji se stručnjaci bave proučavanjem
hardware-a i software-a informativnih sustava. Glavni direktor je
Alan E.
Brill.
-BUDITE FLEKSIBILNI u svojim odlukama i operativnim planovima. U
ostatku dana fokus OHR-a bit će pregled informacija iz
dokumentacije. Timovi će ostati unutar objekta dokle god je to
potrebno kako bi se izvršila zadaća i/ili osigurao objekt
7. Osiguranje lokacije
Ukoliko je potrebno (pretres nije kompletiran) promijeniti brave
(OHR . delegacija - vođa tima trebaju imati raspoloživa sredstva
(200 DM za plaćanje i zaprimanje naknadnih tužbi) NAPOMENA:
Privremena upraviteljica može dati smjernice o tome da li da se
promijene brave na objektu na dan operacije. To će biti ostavljeno
njoj na odluku.
Operativni plan R (Privremene upraviteljice) - poslovnice - od 07.
travnja do neodređenog vremena
1.Timovi će se u određeno vrijeme vratiti u poslovnice.
- Privremena upraviteljica dolazi uz pomoć dodatnih osoba za
pregled iz FBA kako bi započela financijski pregled svih odjela /
trezora (Ovaj proces se možda neće nastaviti nekoliko dana)?
Osoblje OHR-a kompletira pretres i/ili povrat imovine banke
Ključne točke za vođu tima OHR-a?
Imate ovlaštenja nasilno ulaziti u banku na temelju vaše procjene
kontrole dokumenata.
Tražite od osoblja koje je unutra a otvori objekt, kontaktirajte
bravara ili ukoliko je potrebito primijenite federalne i/ili SFOR
ovlasti.
Nema ovlaštenja za pretres osoblja? Pri pretresu imovine koristiti
diskreciju: Prvo ih pitajte da vam otkriju sadržaj. Koristite svoju
procjenu: Aktovke općenito da. Torbe općenito ne.?
Ovlaštenje za privođenje osoblja ukoliko se primijeti da
pokušavaju ukloniti imovinu banke; tražite pomoć federalnih vlasti
pod vašim zapovijedanjem.
Nakon ulaska objavite...
" Došao sam u ime Privremenog upravitelja kako me je imenovao Visoki
predstavnik, koji preuzima kontrolu nad bankom. Molimo da svi
odstupe od svojih stolova i ništa ne dirajući."
Tražite da vidite direktora banke i obavijestite ga...
Visoki predstavnik je imenovao privremenog direktora kojem je dana
ovlast da preuzme kontrolu nad svom imovinom, opremom i
dokumentacijom Hercegovačke banke iz razloga jer ima informacije
da je ova banka bila uključena u anti-Daytonske aktivnosti. Detalji
odluke će se javno objaviti danas. Zakonske osnove se nalaze u pismu
koje vam predajem. Privremeni upravitelj će zatvoriti banku za
ostatak dana i vikend.?
Ukoliko direktor želi surađivati prikupite što više informacija.
Ako ne ispratite ga van iz objekta.
Povjerljivo
URED VISOKOG PREDSTAVNIKA
Emerika Bluma 1 71 000 Sarajevo
Tel: 387 33 283 500 Fax: 387 33 283 501
Srijeda, 04. travnja 2001.g.
Nalog za operativnu akciju
Situacija
Opći aspekti
.Na sastanku Vijeća za implementaciju mira u Brusselsu u svibnju
2000.g. ponovno je naglašeno da se od vlasti Bosne i Hercegovine
traži da u potpunosti raspuste Platne zavode do prosinca 2000.g.
Stoga je utvrđeno da se poduzmu odgovarajući koraci, uključujući
sve neophodne korake preduhitrenja koji mogu pogoditi određenu
banku ili banke, kako bi se osiguralo da se takvim zavodima ne
dozvoli djelovanje ili obnova djelovanja u određenim dijelovima
federacije kao što, su to činili do 2001.g.
Međunarodna zajednica je također zabrinuta i zbog ukorijenjene
korupcije u Bosni i Hercegovini, što osim što usporava razvoj
tržišne ekonomije -ujedno potkopava demokratsku vladavinu i
upropaštavanje javnih resursa. Visoki predstavnik ponovno ističe
gnušanje koje je Međunarodna zajednica u prošlosti jasno izrazila
spram ilegalnih paralelnih struktura unutar Federacije BiH.
Vijeće je na kasnijoj konferenciji izjavilo da su takve preostale
paralelne i paraustavne strukture na teritoriju Federacije
nelegalne.
Vlasti Federacije bi trebale javno objaviti da su sve te bivše
institucije prestale djelovati. Bankovni računi takvih struktura
moraju se zatvoriti. Istaknuto je da će se uspostava vladavine
zakona postići između ostalog ukidanjem paralelnih institucija, a
Vijeće je poduprlo rad na okončanju postojanja paralelnih
proračuna u nekim županijskim policijskim snagama. Ponovno je
rečeno da su preostale paralelne i paraustavne strukture na
teritoriju Federacije ilegalne te da se odmah moraju ukinuti.
Visoki predstavnik osuđuje akcije svih onih koji ne poštuju i ne
sudjeluju unutar valjano uspostavljenih ustavnih struktura Bosne i
Hercegovine, uključujući i one koji gledaju da ohrabre časnike i
vojnike HVO-a u odvajanju od vojske Federacije, te one koji nastoje
ponovno obnoviti djelovanje Platnog zavoda.
Međunarodna zajednica je duboko zabrinuta informacijom da postoji
približno 50 pod-računa HVO-a u Hercegovačkoj banci, na koje se,
kako pokazuju podaci, položeni veliki depoziti, ali ne otkrivaju
gdje se sada drži novac koji je na taj način položen, niti kako je
povučen ili na neki drugi način izdat sa stih računa.
Povjerljivo
Visoki predstavnik je također duboko zabrinut i informacijom da
narečena Hercegovačka banka ima znatna ulaganja u tvrtku poznatu
kao Croherc AG koja je opet vlasnik dijela tvrtke poznate kao Primus
AD Mostar koja opet ima vlasničkog udjela u narečenoj Hercegovačkoj
banci, tako da je nejasno pitanje oko toga tko je stvarni vlasnik
narečene Hercegovačke banke.
Uzimajući u obzir interes općeg javnog povjerenja u kredibilitet
bankovnog sustava Bosne i Hercegovine te posebice Hercegovačke
banke, potrebu osiguravanja da bankovni računi nisu skriveni od
normalnih procesa računa, potrebu osiguranja da se ne nanese šteta
federalnom proračunu, potrebu da se osigura da se sve obveze prema
federalnim vlastima a kojih se to tiče moraju pravilno i u
potpunosti objasniti, potrebu da se osigura da ne budu ugroženi
interesi istinskih štediša banke, potrebu da se osigura
transparentnost javnih poslova, potrebu promoviranja povjerenja u
osnovna načela demokracije, potrebu opiranja uspostavi i/ili
oživljavanju ilegalnih paralelnih struktura i/ili ilegalnog
financiranja pravnih ili fizičkih osoba ili tijela unutar Bosne i
Hercegovine, - postalo je neophodno da se poslovi narečene
Hercegovačke banke podlože najdetaljnijoj istrazi i upravi.
Posebni aspekti
OHR, a posebice Odjel za borbu protiv prijevara (AFD) pojačano
prati politiku situaciju u Federaciji, posebice na teritorijima sa
hrvatskom većinom. Samouprava, koju je definiralo i proglasio
Hrvatsko narodno vijeće kojim dominira HDZ, nije u suglasnosti sa
Daytonskim mirovnim sporazumom i Međunarodna zajednica je ne može
prihvatiti.
AFD je procijenio da informacije pokazuju da ovaj pokušaj ilegalnog
konstituiranja trećeg entiteta financira HDZ. Korištenje
Hercegovačke banke- i njenih različitih poslovnica za ilegalni
prijenos novca na račune pravnih osoba HDZ-a i njegovih vođa,
pojačava utemeljenu sumnju o pranju novca, prijevari i drugim
slučajevima gospodarskog kriminala.
Sa ove točke gledišta AFD intervenira postavljanjem privremenog.
upravitelja i organiziranje inventure Hercegovačke banke i njenih
poslovnica. Cilj akcije je da se otkrije da li zapravo postoji
nelegalni protok novca između Hercegovačke banke i lojalista i
lidera HDZ-a te da se osigura da se novac banke koristi ispravno i
korektno.
Razmještene snage
Pripadnici OHR-a vode operaciju u svakoj poslovnici banke koja se
pretresa. Federalni MUP osigurava sigurnost i pojedinačnim
objektima i potpomaže Financijsku policiju oduzimanjem
relevantnih dokumenata. IPTF nadzire rad policije. SFOR jamči da se
razmještene strane ne uznemirava sa strane.
Instrukcije, namjere-
Vremenski početak pretresa glavne poslovnice i navedenih
poslovnica Hercegovačke banke - Zaplijeniti sve relevantne akte i
dosjee
- Zaplijeniti svu IT opremu -
- Izraditi nacrt preslika relevantnih datuma iz svakog računara -
Prijevoz dokumentacije do ograničenog područja
- Osiguravanje sigurnosti za sve djelatnosti Privremenog
upravitelja i bankarskih stručnjaka
Snage
Pogledati priloženi plan
Posebne instrukcije
1. OHR- Pripadnici OHR-a koordiniraju aktivnosti različitih snaga
u odnosnim poslovnicama
Pripadnici OHR-a održavaju kontakt sa Centralom u Mostaru
2. SFOR
- SFOR jamči sigurnost pretražene banke po pitanju svih mogućih
opasnosti izvana
- SFOR štiti Privremenog upravitelja i bankovne stručnjake tijekom
dana akcije i u neposrednom razdoblju
SFOR pomaže sa neophodnom logistikom i vozilima za prijevoz
zaplijenjenog materijala .
3. MSU
MSU osigurava sigurnost osoblja OHR-a unutar zgrada poslovnica
4.Federalni MUP
- FMUP osigurava iznenadni upad u zgradu i zamrzavanje situacije -
FMUP osigurava sigurnost unutar različitih objekata
- FMUP ispomaže Financijskoj policiji pregledanjem dokumenata i
njihovim prijevozom u ograničeno područje
5.Financijska policija
- Financijska policija pregledava dokumente i odabire one koje će
se zaplijeniti.
6. IPTF
- IPTF nadgleda rad lokalnih i federalnih policajaca
- IPTF održava kontakte sa lokalnim uredima IPTF-a
7. Privremeni upravitelj i bankarski stručnjaci
- Rade pod ovlastima i odgovornostima koje su Privremenom
upravitelju dodijeljene Odlukom Visokog predstavnika.
8. Stručnjaci za računare
- Stručnjaci za računare daju savjete pripadnicima OHR-a i rade
sukladno nalozima OHR-a.
9.Kamermani
- Kamermani snimaju cijelu unutrašnjost lokacija u svojstvu
pripadnika OHR-a
- Kamermani će snimiti sve neobične događaje ukoliko se dese.
Posebne mjere i savjeti
Zbog političke situacije u Hercegovini ne može se isključiti
neprijateljsko agitiranje pučanstva.
- Visoki policijski dužnosnici u mostarskoj regiji u utorak su
rekli da ne priznaju novoizabranu vladu Bosanske muslimansko-
hrvatske Federacije i izrazili su potporu odvojenoj Hrvatskoj
upravi. Stoga se ne može očekivati potpora lokalne policije.
- Pretres Hercegovačke banke koordinirate će Adrian Rausche,
zamjenik načelnika Odjela za borbu protiv prijevara. On će se
nalaziti u Centrali SFOR-a u Mostaru. Jedine osobe koje će. ga
kontaktirati su vođe svake grupe.
- Koordinatora se mora informirati o - ulasku u banku- neobičnim
zbivanjima - napuštanju banke
- u slučaju da pretres traje dulje od tri sata svakog sata davati
kratak sažetak trenutačne situacije
- Sav zaplijenjeni materija (na primjer dosjei ili računari, mora
se označiti brojem prostorije, obilježavanjem ureda, ime
djelatnika kojem pripada- Zaplijenjeni materijal/dokumentaciju
čuvati na mjestu prikupljanja. Ovo će mjesto osigurati SFOR.
- Po završetku akcije napisati zasebna izvješća svakog pripadnika
OHR-a u svezi svake poslovnice koja je pretresena. Obrazac je
priložen u posebnom aktu.
- Informacije za tisak odobrit će samo dr. Manfred Dauster,
Načelnik Odjela za . borbu protiv prijevara, koji će biti u OHR-u u
Sarajevu u suradnji sa višim vodstvom OHR-a. Jedini kontakt sa njim
ostvarivat će se preko Koordinatora u Centrali u Mostaru.
-Odora za taj dan će biti svakodnevna poslovna odjeća.
Komunikacije
Komunikacija će se ostvarivati mobitelima. Jedine osobe koje
komuniciraju sa koordinatorom Adrianom Rauscheom su vođe timova iz
OHR-a.
Predložio: Norbert Gallemann
Istražitelj
Odjel za borbu protiv prijevara
Odobrio: Dr. Manfred Dauster
Načelinik Odjela za borbu protiv prijevara
Ovlastio: Ralph Johnson
Veleposlanik
Glavni zamjenik Visokog predstavnika
INSTRUKCIJE ZA RUKOVODIOCE I DIREKTORE FILIJALA
1.Zaključati sve vanjske ulaze odmah. Filijala će biti zatvorena do
daljnje obavijesti
2.Postaviti "Obavijesti o imenovanju Privremenog upravnika" na
prozor/ vrata, na način da bude jasno vidljivo iz vana.
3.Prebrojiti sve stavke blagajne i osigurati/obezbijediti
gotovinu u trezoru.
4.Obavite dnevne aktivnosti kao što je i uobičajeno. Poslati faksom
listu svih , transakcija u glavni ured/ centralu.
5.Obaviti sve neophodne kontrolne kompjuterske procedure koje
obično obavljate nakon završetka posla.
6.Nakon što ste završili s gore navedenim, zatvoriti/zaključati
sve vanjske ulaze i vratite se svojim kućama.
7.Pozvati glavni ured/centralu u ponedjeljak kako biste dobili
daljnje instrukcije.
Politička pitanja
? Daytonski sporazum služi interesima Bosanskih Hrvata jednako kao
i ostalim narodima u BiH
- Međuarodna zajednica neće prihvatiti paralelnu administraciju
ili vojnu strukturu izvan Daytonskog sporazuma. Međunarodna
zajednica pored toga surađuje jedino sa enitetskom i državnom
vladom.
- Treći entitet je put u nigdje. Ali pored toga potrebno je
nastaviti razgovarati sa legitimnim nakanama Bosanskih Hrvata.
Medunađunarodnoj zajednici je jasno u ovom kontekstu razlika
između Bosanskih Hrvata s jedne stane i neustavnih hrvatskih vlasti
kao što je Hrvatski Narodni Sabor s druge strane koji ih želi
predstavljati.
- Prijedlog uključen u osnovne političke pretpostavke stoga se
preporučuje kao političko rješenje.
Vojne implikacije
- Posljednja događanje u Hrvatskoj komponenti ne predstavljaju
poticaj za sigurno i stabilno okruženje u Bosni i Hercegovini. Na
tragu okvirnog mirovnog sporazuma iz svog mandata SFOR će nastaviti
promatrati situaciju i poduzimati neophodne radnje da bi
osigurao sigurno i stabilno okruženje.
SFOR-ove ključne operacije uključuju nastavak čuvanja naoružanja i
prevenciju uspješnog organiziranja paravojnih snaga.
Precizan odgovor za događanja će ovisiti o okolnostima i prirodi
bilo kojeg sigurnosnog čimbenika . :
SFOR-ov pristup će biti oblikovan da ne bude provokativan ali će
biti učinkovit. Nagađanja o mogućem odgovoru od strane
SFOR-a u okviru hipotetskih postavki može biti razotkriven i
neučinkovit.
SFOR usko surađuje s ostalim: međunarodnim organizacijama poput
OHR-a i IPTFa. On također podupire legitimno Federalno
Ministarstvo obrane i Faderalnog Ministra obrane i dozapovjednika
zajedničkog zapovjedništva. Zapovjedništvo SFOR-a podupire
poduzete mjere protiv visokih časnika Hrvatske komponente. SFOR-
ove postrojbe će kroz svoje kontakte s HVO-om na svim razinama
osigurati potpunu sigurnost. Ali SFOR neće kontaktirati s
otpuštenim pripadnicima.
Kako dalje
Visoki predstavnik je ponudio HDZ-u pozitivnu suradnju ali.. u
okvirima ustavne komisije i preko nacrta novog izbornog zakona.
Što veleposlanici trebaju učiniti
Međunarodna zajednica uključujući veleposlanstva moraju pokazati
jedinstven stav u procesu podupiranja Daytonskog sporazuma.
Mora biti jako oprezna i ne davati nikakve signale rušiteljima
Daytona.
Mora biti kristalno jasno da su osnovni načini komunikacije
slijedeći: OHR je politička vlast, SFOR vojna.