ZAGREB, 12. travnja (Hina) - Borovo želi biti vodeća obućarska tvrtka u Hrvatskoj ustrojena kao holding sastavljen od profitabilnih tvrtki kćeri različitih djelatnosti koja će se razvijati u skladu s promjenjivim trendovi na svjetskom
tržištu, glavna je odrednica razvoja Borova o kojem se danas raspravljalo u Hrvatskoj gospodarskoj komori.
ZAGREB, 12. travnja (Hina) - Borovo želi biti vodeća obućarska
tvrtka u Hrvatskoj ustrojena kao holding sastavljen od
profitabilnih tvrtki kćeri različitih djelatnosti koja će se
razvijati u skladu s promjenjivim trendovi na svjetskom tržištu,
glavna je odrednica razvoja Borova o kojem se danas raspravljalo u
Hrvatskoj gospodarskoj komori.#L#
Poslovodstvo Borova smatra kako bez vraćanja prijašnjeg tržišta
nema ni povratka proizvodnje jer su globalne tendencije u
obućarskoj industriji u svijetu takve da je za vlastitu proizvodnju
sve teže pronaći tržište. Stoga je njihov strateški cilj jačati
svoje postojeće prodajne kapacitete koji će otvoriti prostor
proizvodnji, te one koji su u ratu izgubljeni.
Borovo posebice treba čuvati svoje već osvojeno tržište zemalja
bivše Jugoslavije, istaknuto je na okruglom stolu.
Tvrtka se trenutno nalazi u procesu restrukturiranju i
privatizacije, a buduće ustrojstvo trebalo bi Borovo izgraditi kao
holding - sustav profitabilnih tvrtki kćeri različitih djelatnosti
koja će se razvijati ovisno o mijenjajućim odnosima na tržištu,
kazao je predsjednik uprave Josip Beširević.
Vrijednost Borova koji je prije rata upošljavao 21.000 radnika, u
15 poduzeća, na kraju 1990. godine iznosila je 593 milijuna
njemačkih maraka, dok je krajem 1999. godine njegova vrijednosti
procijenjena na 183 milijuna maraka.
Ponovnom uspostavom proizvodnje, nakon mirne reintegracije, uz
početno poslovanje s gubicima (1998. godine iznosio je 8,6 milijuna
kuna), Borovo se okrenulo pozitivnijim trendovima, pa je tako u
posljednje dvije godine ostvarena dobit.
Trenutačno stanje u Borovu relativno je dobro, istaknuto je, a u
odnosu na početke proizvodnje prije nekoliko godina proizvodnja
kožne obuće porasla je 85 posto, a gumene 27 posto.
Restrukturiranje i repozicioniranje Borova na tržištu trebalo bi
stvoriti uvjete za tržišnu prepoznatljivost, a tvrtka bi ponovo
trebala postati "generator razvoja" kako grada Vukovara tako i
cijele županije. Tome bi trebale pomoći i komparativne prednosti
poput postojeće infrastrukture, prometna povezanost, kadrove s
industrijskom tradicijom, blizinu istočnoeuropskog tržišta i
prodajni kapaciteti.
(Hina) mku ds
(Hina) mku ds