FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: NUŽNO RAZVIJATI DOMAĆU PROIZVODNJU PIĆA

Autor: ;TPER;DSTA;TPER;
ZAGREB, 4. travnja (Hina) - Gospodarsko-interesno udruženje proizvođaća pića Hrvatske (GIUPP) svoje će ovogodišnje aktivnosti usmjeriti u razvoj te djelatnosti, inzistirajući na poticajnim mjerama za razvoj te grane, zaštiti domaće proizvodnje te suzbijanju "crnog tržišta" u proizvodnji alkohola i alkoholnih pića, istaknuto je na godišnjoj skupštini udruge održanoj danas u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).
ZAGREB, 4. travnja (Hina) - Gospodarsko-interesno udruženje proizvođaća pića Hrvatske (GIUPP) svoje će ovogodišnje aktivnosti usmjeriti u razvoj te djelatnosti, inzistirajući na poticajnim mjerama za razvoj te grane, zaštiti domaće proizvodnje te suzbijanju "crnog tržišta" u proizvodnji alkohola i alkoholnih pića, istaknuto je na godišnjoj skupštini udruge održanoj danas u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).#L# Govoreći o stanju i problemima ove grane djelatnosti, direktorica GIUPP-a Ružica Glazer naglasila je kako se proizvodnja i promet proizvoda odvijaju u vrlo otežanim uvjetima. Nema investicijskih ulaganja u modernizaciju proizvodnje, strani kapital i nadalje vrlo sporo pritječe, pretežit broj firmi u financijskom je kolapsu, a razvoj obiteljskih gospodarstava teče usporeno. Također, kazala je Glazer, u vinogradarstvu je i dalje prisutan trend smanjenja. Vinogradi se ne obnavljaju, poticaji, pak, u razvoju voćarstva gotovo i ne postoje, velika su porezna i druga fiskalna opterećenja domaćeg proizvoda, a ne postoje izvozni poticaji, što domaći proizvod stavlja u neravnopravan položaj na međunarodnom tržištu. Pad proizvodnje posljednjih je godina prisutan i u proizvodnji jakih alkoholnih pića. Tako je prošle godine ukupna proizvodnja iznosila 19,8 milijuna litara, što je otprilike 3,3 milijuna litara manje nego u prethodnoj godini. U ukupnoj proizvodnji i dalje je drastičan pad proizvodnje brandya, zatim likera gorkog, vodke, dok je proizvodnja šljivovice i vinjaka u slabom porastu. Što se izvoza tiče, također je u padu. Pritom je uočljivo, kazala je Glezer, pomanjkanje čvrste izvozne strategije na zemlje zapadnog tržišta, jer smo i dalje orijentirani na zemlje bivše Jugoslavije, s naglaskom na Bosnu i Hercegovinu. Najstabilniji dijelovi cjelokupne djelatnosti pića, što ih okuplja GIUPP i dalje su proizvodnja bezalkoholnih pića, kao i proizvodnja mineralne vode. Tako je promet bezalkoholnih pića prošle godine na domaćem tržištu porastao 15 posto u odnosu na 1999. godinu, pri čemu je promet osvježavajućih pića porastao sedam posto, a povećan je i promet voćnih sokova i sirupa. Istodobno, najveći problemi s kojima se suočavaju domaći proizvođači bezalkoholnih pića su uvoz i siva ekonomija. Podaci, pak, o plasmanu mineralnih voda pokazuju da je ukupni plasman u stalnom porastu još od 1994. godine, a lani je iznosio 228 milijuna litara. Izvoz također bilježi rast, a izvozi se otprilike deset milijuna litara, dok je plasman na domaćem tržištu lani porastao 12,5 posto u odnosu na prethodnu godinu. Podaci o proizvodnji i prodaji mineralne vode temelje se na dva proizvođača i to Jamnicu i Studenac. U ukupnoj strukturi proizvodnje i prometa u prošloj godini Jamnica sudjeluje s 84,5 posto, a Studenac s 15,5 posto. (Hina) tp ds

(Hina) tp ds

An unhandled error has occurred. Reload 🗙