ZAGREB, 3. travnja (Hina) - Najveći domaći proizvođač konditorskih proizvoda zagrebački Kraš prošle je godine povećala prodaju na svim tržištima pri čemu je rast na domaćem tržištu bio 6,5 posto u odnosu na prethodnu godinu, u
zemljama bivše Jugoslavije deset posto, a na ostalim svojim tržištima 26 posto, izjavila je za Hinu članica Uprave Kraša Jadranka Ivčić.
ZAGREB, 3. travnja (Hina) - Najveći domaći proizvođač konditorskih
proizvoda zagrebački Kraš prošle je godine povećala prodaju na svim
tržištima pri čemu je rast na domaćem tržištu bio 6,5 posto u odnosu
na prethodnu godinu, u zemljama bivše Jugoslavije deset posto, a na
ostalim svojim tržištima 26 posto, izjavila je za Hinu članica
Uprave Kraša Jadranka Ivčić.#L#
Poslovodstvo Kraša zadovoljno je postignutim rezultatima budući je
prošle godine, nakon ulaska u Svjetsku trgovinsku organizaciju
(WTO) došlo do pada zaštitnih carina za uvoz konditorskih
proizvoda, za 33 posto.
Otvaranje hrvatskog tržišta prisiljava Kraš na jače pripreme kako
bi se nosio sa konkurencijom koja će se dodatno pojačati nakon što
hrvatska potpiše Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju s EU,
kazala je Ivčić.
Kraš se iz spomenutih razloga priprema za nošenje s konkurencijom,
što podrazumijeva racionalizaciju poslovanja te povećavanje
efikasnosti.
Iako su na tržištu EU od početka studenoga ukinute carine na uvoz
konditorskih proizvoda, u Krašu kažu, kako su hrvatski konditori
premali da bi izvozili veće količine, utoliko više što postoje
netransparentne formalne prepreke za uvoz proizvoda u EU (npr.
"zelena točka", certifikati o kvaliteti itd.). Uvoz iz EU u
konditorskoj branši neuporedivo je veći od izvoza. Više od 30 posto
konditorskog tržišta u Hrvatskoj odnosi se na uvoz od čega 80 posto
iz zemalja EU.
Što se, pak, tiče tržišta SRJ, u Krašu kažu da je Jugoslavija,
odnosno Srbija uvijek bila veliki potrošač Kraševih proizvoda te je
i plan Kraša vratiti se na to tržište. Stoga planiraju i otvaranje
svoje podružnice u Beogradu.
(Hina) tp ds
(Hina) tp ds