FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DELO-30.III. KOPAR-BAVARSKA LUKA PREKO HRVATSKOG MORA

Autor: ;SLO1;SBAK;MKOV;FL;
SI-HR-DE-Slovenija/Njemačka/Stoiber DELO-30.III. KOPAR-BAVARSKA LUKA PREKO HRVATSKOG MORA SLOVENIJADELO30. III. 2001.Logika noćnoga skokaBavarski predsjednik vlade Edmund Stoiber u Ljubljani je obećao da će luka Kopar još prije ulaska Slovenije u Europsku uniju dobiti status "europske luke" jer je interes Bavarske da na to pristanište usmjeri svoj izvoz. Jača li to pozicije Slovenije i na drugim područjima, među ostalim i u pregovorima s Hrvatskom o razgraničenju na moru? (...)"Politiku doduše ne čini samo gospodarstvo, ali je gospodarstvo svakako dio politike. Zato se ne treba čuditi da je Stoiber koji u Njemačkoj važi za ozbiljnog kandidata za kancelara sadašnje oporbe s poštovanjem govorio o gospodarskim uspjesima Slovenije nakon osamostaljenja. (...) Njegove su riječi realne i potpuno u skladu sa bavarskim probitcima. Među takvim je probitcima i ,,Noćni skok,, u koji iz Muinchena već više godina uvjeravaju slovenske partnere. Pojednostavljeno rečeno, to znači da BMW-e ili nešto drugo istog dana kad su proizvedeni ukrcaš na vlak, a ujutro je roba već na brodu. Put do Hamburga je bitno duži, a s Koprom stvar funkcionira.
SLOVENIJA DELO 30. III. 2001. Logika noćnoga skoka Bavarski predsjednik vlade Edmund Stoiber u Ljubljani je obećao da će luka Kopar još prije ulaska Slovenije u Europsku uniju dobiti status "europske luke" jer je interes Bavarske da na to pristanište usmjeri svoj izvoz. Jača li to pozicije Slovenije i na drugim područjima, među ostalim i u pregovorima s Hrvatskom o razgraničenju na moru? (...) "Politiku doduše ne čini samo gospodarstvo, ali je gospodarstvo svakako dio politike. Zato se ne treba čuditi da je Stoiber koji u Njemačkoj važi za ozbiljnog kandidata za kancelara sadašnje oporbe s poštovanjem govorio o gospodarskim uspjesima Slovenije nakon osamostaljenja. (...) Njegove su riječi realne i potpuno u skladu sa bavarskim probitcima. Među takvim je probitcima i ,,Noćni skok,, u koji iz Muinchena već više godina uvjeravaju slovenske partnere. Pojednostavljeno rečeno, to znači da BMW-e ili nešto drugo istog dana kad su proizvedeni ukrcaš na vlak, a ujutro je roba već na brodu. Put do Hamburga je bitno duži, a s Koprom stvar funkcionira. Kopar za Bavarsku znači najbliže toplo more i prvi otvoren prozor za izlazak u svijet. Dva dana uštede kopnenog prijevoza, a onda još cijeli tjedan uštede na plovidbi oko zapadne Europe do Sredozemlja, to nije mačji kašalj kad se radi o biznisu. Nadamo se da je ovoga puta bilo konačno pojašnjeno što znači ,,brza pruga,,, a što Stoiberovo obećanje da će Kopar još prije ulaska Slovenije u EU dobiti status ,,pristaništa EU,,. Njemačka je tiskovna agencija tu ponudu spomenula u prvim redcima izvješća iz Ljubljane, a ne na kraju. Jer, što raditi s verbalnim izrazima potpore pri uključivanju u EU i Nato i s kurtoaznim frazama o uzor- državi koje europski političari za vrijeme svojih posjeta siju naokolo onako kako borci japanskog suma tresu rižu prije nego što će ući u ring. Ako bude realiziran ,,noćni skok,, onda će samo po sebi doći i sve ostalo. A, vjerojatno i ponešto drugo. Možete li zamisliti kako bi strašan bio međunarodni pritisak kad bi se zbog naguravanja slovenskih i hrvatskih redarstvenih brodica blizu Savudrije u koparskoj luci našle blokirane tisuće automobila s plavo-bijelim znakom, a s njima i polovica bavarskoga gospodarstva, samo zbog zatvorenog pristupa otvorenom moru? Naravno, sasvim je točno da je slovenska politika ta koja mora donositi odluke kako stjecati prijatelje, s kakvim saveznicima usklađivati odnose prema ne uvijek lakim susjedima i kako se povezivati s raznim članicama EU u interesnom, gospodarskom ili političkom pogledu. No, prije ili kasnije slovenska će se politika morati naviknuti - uz ostalo i zbog jedne milijarde godišnjeg izvoza u Bavarsku - da europski gospodarsko-politički prostor u koji želimo ući već desetljećima djeluje u prvom redu na osnovi logike ,,noćnih skokova,,. Tako je i sa Francuskom, Italijom ili Austrijom. Mi vam damo naš noćni skok ako nam vi date vašega. Ni američke fregate vjerojatno ne plove preko oceana da bi ih u Kopar došli gledati radoznali kontinentalci koje bi u unutarnjem dijelu Slovenije smetali buka američkih lovaca ili uništena trava. Isto vrijedi za Pyhrnsku autocestu, malogranične sporazume s Hrvatskom, nuklearku, hidrocentrale, austrijske banke ili talijanski novac za slovenske autoceste. Na europskoj šahovskoj ploči već se niz godina djeluje upravo tako. Tu se nikada ne može skočiti i pametno doskočiti ako jednaka prava nisi spreman dati i drugima. Naravno, tražeći uzajamne koristi, prave šanse, korektne partnere i što povoljniji reciprocitet. To je jedini europeizam koji nešto vrijedi. Zato dobrim i uspješnim europskim političarima u koje spada i Edmund Stoiber, kad razmišljaju o različitim noćnim skokovima svog gospodarstva te ugledu i dodatnoj političkoj moći koji se na to vežu, nikada na pamet ne dolazi pitanje koje je tako tipično za Slovence. Mi se naime pitamo što ćemo s nekom promjenom izgubiti, a oni u prvom redu pitaju što i koliko se s nekom promjenom može dobiti." - komentira Stoiberova obećanja Damjan Slabe.

An unhandled error has occurred. Reload 🗙