ZAGREB, 27. ožujka (Hina) - Direktor Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET) Julijus Pevalek istaknuo je danas da njegovu smjenu mogu tražiti jedino Nadzorni odbor i Skupština trgovačkih društava Grada Zagreba, a ne sindikalci.
ZAGREB, 27. ožujka (Hina) - Direktor Zagrebačkog električnog
tramvaja (ZET) Julijus Pevalek istaknuo je danas da njegovu smjenu
mogu tražiti jedino Nadzorni odbor i Skupština trgovačkih društava
Grada Zagreba, a ne sindikalci.#L#
"Ne mogu dozvoliti da osobe koje nemaju legitimitet procjenjuju
poslovanje ZET-a", odgovorio je Pevalek na današnjoj konferenciji
za novinare županijskom povjereniku Saveza samostalnih sindikata
Hrvatske Damiru Gašparoviću koji je prošlog tjedna zatražio
Pevalekovu smjenu zbog "katastrofalnog načina poslovanja ZET-a".
Od 1995. do 1999. ZET je poslovao bez gubitaka, a u 2000. je izražen
gubitak od 17,1 milijuna kuna, što je znatno manje od planiranog
gubitka od 26 milijuna kuna, ustvrdio je Pevalek. Do negativnog
financijskog rezultata ne bi ni došlo, tvrdi Pevalek, da je ZET u
2000. uspio sve "pokriti" iz gradskog proračuna.
Napomenuo je da cilj poslovanja ZET-a nije dobit već ostvarivanje
plana prijevoza sa što manje troškova, te najavio da će ZET svoje
poslovne rezultate podastrijeti Nadzornom odboru odmah nakon
završetka revizije poslovanja.
Na Gašparovićeve tvrdnje da je lako voditi ZET kad se poslovanje
dotira iz gradskog proračuna, Pevalek je podsjetio da svi europski
gradovi subvencioniraju svoj javni prijevoz.
"Za besplatne karte umirovljenicima iznad 65 godina, kao i za
dodatak za đačke i studnetske iskaznice netko mora izdvojiti
novac", napomenuo je. ZET se u javnom prijevozu koji ima socijalnu
dimenziju nastoji izboriti i za putnike koji svojim osobnim
vozilima opterećuju središte grada.
Pevalek je na Gašparovićeve optužbe da mu trebaju politički
sponzori odgovorio kako je na čelu ZET-a već 14 godina kao
nestranački čovjek kojem političko sponzorstvo nije potrebno.
Potvrdio je da je poslovodstvo ZET-a jučer razgovaralo o nabavci
novih tramvaja s predstavnicima svjetske korporacije "Alstrom",
vodećim svjetskim proizvođačem šinskih vozila.
ZET-ova je težnja da se tramvajska postava riješi u domaćim
tvrtkama, jer hrvatski proizvođači mogu napraviti respektabilan
tramvaj, rekao je Pevalek. No, dodao je, postoji i tržišna utakmica
u kojoj ZET do 2003. mora nabaviti 30 novih tramvaja.
(Hina) bdj md
(Hina) bdj md