FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

LORIN MAAZEL SMATRA DA NE POSTOJI KRIZA U KLASIČNOJ GLAZBI

Autor: ;BNOV;DHAI;
NEW YORK, 7. veljače (Hina/Reuters) - Novi glazbeni direktor Newyorške filharmonije porekao je u ponedjeljak da postoji kriza u klasičnoj glazbi te rekao kako će poticanje mladih glazbenika i skladatelja biti jedna od njegovih primarnih zadaća.
NEW YORK, 7. veljače (Hina/Reuters) - Novi glazbeni direktor Newyorške filharmonije porekao je u ponedjeljak da postoji kriza u klasičnoj glazbi te rekao kako će poticanje mladih glazbenika i skladatelja biti jedna od njegovih primarnih zadaća. #L# Lorin Maazel, glazbeni direktor Simfonijskog orkestra bavarskog radija u Muenchenu preuzet će sličan posao s Filharmonijom počevši sa sezonom 2002./03. Na novinskoj konferenciji u ponedjeljak dirigent je nabacio mogućnost da bi orkestar mogao postati moderniji i manje formalan. Maazel (70) će biti prvi Amerikanac koji će ravnati Filharmonijom poslije Leonarda Bernsteina te kreće stopama legendarnih glazbenika poput Gustava Mahlera i Artura Toscaninija. "Klasična glazba će opstati", rekao je Maazel u Lincoln Centeru, umjetničkom kompleksu koji je dom Filhamornije te drugih uglednih institucija poput Metropolitan Opere. "Mnogi ljudi misle da postoji kriza u klasičnoj glazbi, da slušateljstvo opada, da nema obnove, da je klasična glazbe sve manje relevantna za današnje društvo, i tako dalje i tako dalje", rekao je on. "Nema krize", nastavio je Maazel spominjući tinejdžere koji sviraju Bacha i Beethovena usprkos kulturnoj premoći rock glazbe i pop zvijezda. "Odakle dolaze? Dolaze iz potrebe da ljudska bića budu dio umjetničkog iskustva", rekao je Maazel čije imenovanje 24. glazbenim direktorom Filharmonije okrunjuje trogodišnju potragu za nasljednikom Kurta Mazura. "Kriza je u tome kako prilagođujemo način na koji prezentiramo klasičnu glazbu publici... Dakle, tim ćemo se pitanjima pozabaviti i pokušati dati sve od sebe da napravimo okruženje u kojem će se ljudi osjećati ugodno", rekao je on. Maazel ima visoko mišljenje o najužem krugu publike orkestra, izražavajući štovanje za "instinkt i sofisticiranost" newyorških ljubitelja glazbe. "Nikada neću pokušavati obrazovati ih, jer to bi pretpostavljalo da publici nedostaje obrazovanje, što nije istina, te da ste vi osoba koja može educirati, što mislim da je vrlo uobraženo", nastavio je on. "Nadam se da ću publici pružiti neke izazove. Mislim da ljudi koji vole glazbu žele nove izazove". Poticanje i razvoj mladih glazbenika bit će prioritet. Maazel je kazao kao pozdravlja intenzivno medijsko praćenje koje izaziva Filharmonija. "Mediji moraju igrati važnu ulogu za budućnost svakog velikog orkestra", rekao je on, dodajući da svatko kome je neugodno biti u središtu pozornosti "slobodno može promijeniti profesiju". Maazel, koji je ujedno i skladatelj i violinist, prvi put je ravnao Filharmonijom kao čudo od djeteta 1940. na ljetnom koncertu. Radio je za Cleveland Orchestra, Bečku državnu operu i Simfonijski orkestar Pittsburgha kao i za Bavarski radio. Osnovana 1842. godine, Newyorška filharmonija najstariji je orkestar u Americi i jedan od najstarijih na svijetu. (Hina) bnš bnš

(Hina) bnš bnš

An unhandled error has occurred. Reload 🗙