ZAGREB, 6. veljače (Hina) - Poslovodstvo Hrvatskih željeznica (HŽ) u posljednja je tri mjeseca učinilo velike napore na svladavanju problema nelikvidnosti i funkcioniranja sustava, a ukupne obaveze HŽ-a smanjene su za gotovo 90
milijuna kuna, no još uvijek su velike, kazao je predsjednik uprave HŽ-a Marijan Drempetić na današnjoj konferenciji za novinare.
ZAGREB, 6. veljače (Hina) - Poslovodstvo Hrvatskih željeznica (HŽ)
u posljednja je tri mjeseca učinilo velike napore na svladavanju
problema nelikvidnosti i funkcioniranja sustava, a ukupne obaveze
HŽ-a smanjene su za gotovo 90 milijuna kuna, no još uvijek su
velike, kazao je predsjednik uprave HŽ-a Marijan Drempetić na
današnjoj konferenciji za novinare.#L#
"Procjenjujemo da ćemo do polovice ove poslovne godine financijski
konsolidirati sustav i da će on moći izvršavati svoje obveza prema
zaposlenicima i dobavljačima", istaknuo je Drempetić. HŽ još
uvijek prema svojim dobavljačima sa domaćeg i inozemnog tržištu ima
obveze u iznosu od 518 milijuna kuna.
Plan poslovanja HŽ-a za 2001. godinu, koji je prihvaćen od
Nadzornog odbora, predviđa povećanje transportnog učinka u
prijevozu tereta za pet posto, dok će se dosegnuta razina prijevoza
putnika u prošloj godini nastojati održati pri čemu će se raditi na
podizanju kvalitete usluga.
Ove godine HŽ planira ulaganja od 752 milijuna kuna koja se
prvenstveno odnosi na ulaganja u infrastrukturu i stvaranje uvjeta
za sigurniji promet te otklanjanja dugogodišnje podinvestiranosti
u željezničku infrastrukturu, izjavio je Drempetić.
Drugi dio ulaganja odnosi se na nužnu potrebu strukturalnih
prilagodbi prijevoznih kapaciteta odnosu osposobljavanju većeg
broja vagona za prijevoz tereta koje zahtjeva tržište.
Po Dremepetićevim riječima efekte koje će HŽ polučiti, kroz bolju
prilagodbu i strukturalnu izmjenu prijevoznih kapaciteta, valja
očekivati u idućoj godini kada bi rast mogao biti iznad 10 posto.
To pokazuju i razgovori koje je HŽ u posljednja tri mjeseca obavio s
glavnim kupcima svojih usluga Lukom Ploče, Dalamacijacementom,
Našicacementom, Belišćem i drugim tvrtkama.
U cilju povećanja transportnog učinka HŽ će ovih dana potpisati i
ugovor s Našicecementom o izgradnji industrijskog kolosjeka kojim
se HŽ-u u idućih nekoliko godina nudi prijevoz od 500.000 tona novih
tereta.
Što se prijevoza putnika tiče u HŽ-u kažu kako se intenziviraju
razgovori sa svim županijama počevši od grada Zagreba koji ima
izrazit interes u angažiranju HŽ u gradskom i prigradskom
prijevozom. "Želimo pronaći dugoročna rješenja da se
subvencioniranjem putničkog prometa i pruge tzv. 'malog rada'
održe u prometu, a za to postoji i interes lokalne samouprave na
duže vrijeme", istaknuo je Dremepetić.
Kako bi se takav promet održao, lokalna bi samouprava zajedno s
proračunom trebala participirati u subvencioniranju usluga u
putničkom prometu.
Iako Strategija restrukturiranja i moderniziranja HŽ-a u idućih
pet godina predviđa ulaganja od 4 milijarde kuna, u HŽ-u kažu kako
će prema njihovom planu investiranja u tom razdoblju iznositi 5,25
milijardi kuna. Dio novca osigurat će se dodatnim kreditnim
izvorima, s ciljem da 2005. godine projekt restrukturiranja i
modernizacije bude dovršen, kazao je Dremepetić.
Državna revizija te interna revizija i kontrola poslovanja unutar
HŽ-a pri samom su kraju a uslijedit će i određene kaznene prijave,
najavljeno je na današnjoj konferenciji za novinare.
"Pravosudni organi će vrlo brzo sankcionirati sve ono što je u HŽ-u
po nalazima revizije procijenjeno neodgovarajućim", kazao je
Dremepetić.
HŽ je obavio i razgovore sa Svjetskom bankom na kojima su revidirani
rokovi vezani za implementaciju socijalnog programa zbrinjavanja
radnika. Prijedlog tog programa upućen je Vladi, a od ostalih se
programa zbrinjavanja radnika razlikuje po tome što će ono biti
provedeno kroz ponovno zapošljavanje tj. prekvalifikaciju kojom će
se nastojati višak radnika zaposliti na programima koje je moguće
realizirati u okviru HŽ-a, ali i van HŽ-a.
(Hina) mku ds
(Hina) mku ds