AT-PUBLICISTIKA-Religija/vjerovanje au 11.XI.-pr-od alaha do terora AUSTRIJADIE PRESSE11. XI. 2002.Muslimani i Zapad: 'Islam nije samo religija snošljivosti'"Od terorističkih napada 11. rujna koje su u ime Alaha obavili muslimanski
ekstremisti, pridaje se više pozornosti islamu nego ranije. Ipak i kritičko promatranje raste. Stručnjak za islam i orijentalist Hans-Peter Raddatz u novoj je knjizi ('Od Alaha do terora') obračunao s Muhamedovom vjerom. Njegov facit: islam je 'složena tvorevina koja se ne sastoji samo od mira i snošljivosti'. Ali na Zapadu, ponajprije u Europi, to se ne uzima na znanje.U razgovoru s ovim listom autor naglašava da ponajprije u Njemačkoj muslimanske organizacije vode islamisti. A pored radikalnih na vrhu, umjereni ne dobivaju riječ.Prema Raddatzu na Zapadu prevladava i mišljenje da islamisti nemaju ništa s islamom. 'Ali to nije točno'. Mjerodavni se imami tendenciozno stalno izjašnjavaju za nasilje pri čemu se izričito pozivaju na odredbe Kurana.Islam, piše Raddatz u svojoj knjizi, znači i borbu i nasilje protiv nevjernika. To je još bio i Muhamedov kredo a to još uvijek vrijedi i za današnje muslimane.
AUSTRIJA
DIE PRESSE
11. XI. 2002.
Muslimani i Zapad: 'Islam nije samo religija snošljivosti'
"Od terorističkih napada 11. rujna koje su u ime Alaha obavili
muslimanski ekstremisti, pridaje se više pozornosti islamu nego
ranije. Ipak i kritičko promatranje raste. Stručnjak za islam i
orijentalist Hans-Peter Raddatz u novoj je knjizi ('Od Alaha do
terora') obračunao s Muhamedovom vjerom. Njegov facit: islam je
'složena tvorevina koja se ne sastoji samo od mira i snošljivosti'.
Ali na Zapadu, ponajprije u Europi, to se ne uzima na znanje.
U razgovoru s ovim listom autor naglašava da ponajprije u Njemačkoj
muslimanske organizacije vode islamisti. A pored radikalnih na
vrhu, umjereni ne dobivaju riječ.
Prema Raddatzu na Zapadu prevladava i mišljenje da islamisti nemaju
ništa s islamom. 'Ali to nije točno'. Mjerodavni se imami
tendenciozno stalno izjašnjavaju za nasilje pri čemu se izričito
pozivaju na odredbe Kurana.
Islam, piše Raddatz u svojoj knjizi, znači i borbu i nasilje protiv
nevjernika. To je još bio i Muhamedov kredo a to još uvijek vrijedi i
za današnje muslimane.
Raddatz kritizira ponajprije zagovaratelje dijaloga s islamom: 'Mi
na Zapadu danas sve gledamo kroz muslimanske naočale.
Prilagođavamo se, a pri tomu bi se islam morao prilagoditi našim
pravilima.' Autor kao primjer navodi više novijih njemačkih
sudskih presuda. Primjerice presudu saveznog radnog suda koji je
jednom poslodavcu, jednoj robnoj kući uskratio pravo da
muslimanskoj radnici zabrani nošenje rupca na glavi.
Raddatz dalje piše: 'Moramo od muslimana zahtijevati demokratske
temelje. No promjene moraju doći od muslimana. Moramo od islama
zahtijevati demokratske temelje.'
Naprotiv, na Zapadu se ništa ne pokušava da bi se primjerice
muslimanskim ženama dala prava koja im pripadaju. 'Ima slučajeva
kad muslimanski muževi zlostavljaju svoje žene a naši to suci drže
'uvjetovano kulturom' i izriču blage kazne.'
Raddatz ukazuje i na druge brojne proturječnosti: 'Kažu da u vjeri
nema prisile. Ali islam se definira kao jedini oblik ljudskog
suživota. Stoga u njemu ima i nasilja prema vlastitim
disidentima'", piše Gerhard Bitzan o knjizi Hansa-Petera Raddatza
'Od Alaha do terora - džihad i deformacija Zapada' u izdanju naklade
Herbig.