ZAGREB, 15. listopada (Hina) - Promet od trgovine na malo u Hrvatskoj je u kolovozu, u jeku turističke sezone, bio za 2,5 posto manji nego u mjesecu prije, što je prije svega rezultat smanjene prodaje motornih vozila u tom mjesecu u
odnosu na srpanj.
ZAGREB, 15. listopada (Hina) - Promet od trgovine na malo u
Hrvatskoj je u kolovozu, u jeku turističke sezone, bio za 2,5 posto
manji nego u mjesecu prije, što je prije svega rezultat smanjene
prodaje motornih vozila u tom mjesecu u odnosu na srpanj.#L#
Prodaja motornih vozila koja ove godine bilježi visok rast, u
kolovozu je bila za 38,7 posto manja nego u prethodnom mjesecu,
pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku.
No, unatoč tome zadržane su visoke stope rasta prometa od trgovine
na malo u ovoj godini. Tako je u promet u trgovini na malo u prvih
osam mjeseci ove godine nominalno bio veći za 13,3 posto u odnosu na
isto prošlogodišnje razdoblje, a realno za 12,8 posto.
Po podacima Državnog zavoda za statistiku u kolovozu ove u
usporedbi s istim mjesecom prošle godine promet u trgovini na malo
nominalno je povećan za 14,6 posto, a realno za 14,4 posto.
Na mjesečnoj razini u kolovozu u odnosu na srpanj, osim u prodaji
motornih vozila, smanjen je promet u nekim drugim vodovima trgovine
- od 0,5 posto kod trgovine u nespecijaliziranim prodavaonicama do
pada od 16,6 posto kod trgovina na malo tekstilom i odjećom.
Istodobno, u kolovozu je u odnosu na srpanj zabilježen porast
prometa u trgovini na malo motornim gorivima i mazivima za 7,6
posto, što je posljedica turističke sezone, a ostvaren je i rast
prometa od 7,7 posto kod prodaje knjiga i pisaćeg pribora za novu
školsku godinu.
Gledano po trgovačkim strukama najviši se rast na godišnjoj razini
bilježi kod prometa ostvarenog od prodaje motornih vozila,
motocikala, dijelova i pribora u kolovozu - u prvih osam mjeseci ove
u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje za 33,6 posto.
(Hina) nz/ds ds
(Hina) nz/ds ds