FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

AU 10. X. DS FISCHLER: PROŠIRENJE UVJETOVANO POLJOPRIVREDOM?

Autor: ;GPLE;MKOV;
AT-E-PROŠIRENJE-POLJOPRIVREDA-Organizacije/savezi-Poljoprivreda-Makrogospodarstvo au 10. X. DS fischler: proširenje uvjetovano poljoprivredom? AUSTRIJADER STANDARD10. X. 2002.Fischler: "Valja svladati još mnoge prepreke""Proširenje više ne može biti upropašteno ali može biti otegnuto nametanjem paket-pristupa na sastanku na vrhu u Kopenhagenu, upozorava povjerenik EU Franz Fischler u razgovoru s Katharinom Krawagnom-Pfeifer.- Povjerenstvo EU pokrenulo je proces proširenja. Gdje bi se još mogle javiti smetnje?= Postoji, naravno, još čitav niz mogućih signala koji bi mogli usporiti proces. Jedan je od njih nesumnjivo još uvijek pitanje referenduma u Irskoj, za koje zaista nemamo rezervni plan. Ako stvari pođu po zlu, morat ćemo neposredno nakon referenduma sjesti zajedno i razviti ga a to će potrajati. Takav ishod mogao bi uzdrmati 2004. g. kao datum pristupa novih članica.Ne uspiju li članice u Bruxellesu postići dogovor o zajedničkoj proceduri u slučaju izravnih uplata doprinosa EU, suočit ćemo se sa sličnim problemom jer u tom slučaju nećemo moći pregovarati do postizanja dogovora. Treći mogući problem jest prenagljivanje u Kopenhagenu i postavljanje raznoraznih ultimativnih uvjeta za
vo AUSTRIJA DER STANDARD 10. X. 2002. Fischler: "Valja svladati još mnoge prepreke" "Proširenje više ne može biti upropašteno ali može biti otegnuto nametanjem paket-pristupa na sastanku na vrhu u Kopenhagenu, upozorava povjerenik EU Franz Fischler u razgovoru s Katharinom Krawagnom-Pfeifer. - Povjerenstvo EU pokrenulo je proces proširenja. Gdje bi se još mogle javiti smetnje? = Postoji, naravno, još čitav niz mogućih signala koji bi mogli usporiti proces. Jedan je od njih nesumnjivo još uvijek pitanje referenduma u Irskoj, za koje zaista nemamo rezervni plan. Ako stvari pođu po zlu, morat ćemo neposredno nakon referenduma sjesti zajedno i razviti ga a to će potrajati. Takav ishod mogao bi uzdrmati 2004. g. kao datum pristupa novih članica. Ne uspiju li članice u Bruxellesu postići dogovor o zajedničkoj proceduri u slučaju izravnih uplata doprinosa EU, suočit ćemo se sa sličnim problemom jer u tom slučaju nećemo moći pregovarati do postizanja dogovora. Treći mogući problem jest prenagljivanje u Kopenhagenu i postavljanje raznoraznih ultimativnih uvjeta za prihvaćanje proširenja. Bojim se da će biti postavljeni uvjeti glede stvari koje nemaju baš nikakve veze s proširenjem EU (mogući su slučajevi Benešovi dekreti, atomska elektrana Temelin, odnosno financijski zahtjevi vezani za ostala pitanja u sustavu financiranja EU - op. a.). Sljedeće je pitanje hoće li se građani u zemljama-kandidatima izjasniti potvrdno na referendumu o pristupu EU te napokon hoće li parlamenti u svim zemljama članicama ratificirati odgovarajući sporazum. Dakle, valja svladati još jako puno prepreka. - Mogu li te prepreke još upropastiti proširenje? = Ne vjerujem budući da smo odavno prošli točku s koje više nema povratka. Ne vjerujem da bi ikome još moglo poći za rukom upropastiti proširenje. - Jedno od krupnih otvorenih pitanja jest poljoprivreda, dakle Vaš resor. Povjerenstvo bi trebalo usvojiti novo zajedničko stajalište. Je li točno da namjeravate još više izići u susret zemljama-kandidatima? = Bit navedenog novog stajališta jest stvaranje pretpostavki na sastanku na vrhu u Bruxellesu (24. i 26. listopada - op. a.) za uspješno dokončanje pregovora među članicama u sferi izravnih uplata doprinosa. U tom bi slučaju prije sastanka na vrhu u Kopenhagenu (12. i 13. prosinca - op. a.) bilo moguće riješiti sva tehnička pitanja, vezana za poljoprivredu. - Gdje još škripi kada su u pitanju izravne uplate doprinosa? Njemačka i Francuska trenutno razgovaraju o tom problemu. = Stajališta o tome još su uvijek prilično zacementirana. Dakle, valja pokušati razjasniti - i to je zadaća koju povjerenstvo EU ne može riješiti umjesto članica - oko kakvog bi modela bilo moguće postići sporazum te je li prihvatljivo da model brušenja koji smo predložili ne bude predstavljen kao uvjet za reformu zajedničke poljoprivredne politike. Povezivanje te dvije stvari opasno bi ugrozilo postizanje dogovora u Kopenhagenu. - Dakle, načelnu reformu poljoprivredne politike treba striktno odvojiti od procesa proširenja? = Da a neke zemlje strahuju da u trenutku proširenja nitko više neće htjeti ni čuti za nužnu reformu poljoprivredne politike. Treba ih umiriti. Naime, iako je donesena konačna odluka o proširenju, suočavamo se sa čitavim nizom problema - od pregovora s WTO-m do pregovorima o budućem sustavu financiranja, koji također moraju biti dokončani jednoglasnom suglasnošću. Sve te stvari neće rezultirati smanjivanjem pritiska u vezi s reformama poljoprivrede. Svi trebaju znati što znači kada se kaže da treba još pričekati. Strategija je jasna: izjavljivati da se pregovara ali odbijati određeni termin za provedbu reforme. Takvo ponašanje nazivam odbijanjem pregovora a predstavljalo bi ogromnu štetu za europsku poljoprivredu.

An unhandled error has occurred. Reload 🗙