ZAGREB, 17. rujna (Hina) - Zajedničke aktivnosti u oživljavanju prometa na X. paneuropskom prometnom koridoru, rješavanje pitanja financijskih odnosa, mogućnosti najma hrvatskih lokomotiva i zamjene vagona te otvaranje HŽ-ova
predstavništva u Beogradu bile su teme današnjeg sastanka predstavnika Hrvatskih željeznica i Zajednice jugoslavenskih željeznica u Zagrebu.
ZAGREB, 17. rujna (Hina) - Zajedničke aktivnosti u oživljavanju
prometa na X. paneuropskom prometnom koridoru, rješavanje pitanja
financijskih odnosa, mogućnosti najma hrvatskih lokomotiva i
zamjene vagona te otvaranje HŽ-ova predstavništva u Beogradu bile
su teme današnjeg sastanka predstavnika Hrvatskih željeznica i
Zajednice jugoslavenskih željeznica u Zagrebu.#L#
Da bi se povećao promet na X. koridoru i poboljašala suradnja,
dogovoreno je otvaranje HŽ-ova komercijalnoga predstavništva u
Beogradu u studenome, a JŽ-u je istodobno ponuđeno da otvori
predstavništvo u Zagrebu, izviješćeno je iz HŽ-a.
Istaknuto je da se putnički prijevoz na X. paneuropskome prometnom
koridoru povećava po godišnjoj stopi od 30 posto, a i teretni
prijevoz je u znatnu porastu. Između Zagreba i Beograda vozi po pet
pari teretnih i putničkih vlakova na dan. Dogovoreno je da se
zajedničkim istraživanjem tržišta i osnivanjem zajedničkog
povjerenstva za uklanjanje operativnih teškoća na graničnim
prijelazima prevladaju dosadašnje zapreke i tako poveća kakvoća
putničkoga i teretnog prijevoza.
S obzirom na teškoće JŽ-a s voznim parkom HŽ je ponudio svoje
lokomotive u najam, a dogovoreno je i zamjena preostalih teretnih
vagona do kraja godine. Naime, na području HŽ-a još ima 778
jugoslavenskih teretnih vagona, a na području JŽ-a 490 hrvatskih
teretnih vagona. Dio njih zamijenit će se fizički, a dio samo
prijenosom vlasništva, jer su ionako neuporabivi.
Do sada je odnose dviju željeznica uvelike opterećivao JŽ-ov dug
HŽ-u 17,2 milijuna eura: od toga je oko 15 milijuna eura starih
obveza po globalnoj bilanci, a ostatak po obračunima od 1998. do
danas. Obje strane sporazumjele su se da će se rješenje za stari dug
predložiti vladama i resorinim ministarstvima dviju država, a za
novi dug, koji je JŽ već počeo otplaćivati, utvrdit će se rokovi
daljnje otplate.
U razgovoru su sudjelovali glavni direktor i predsjednik Uprave
Hrvatskih željeznica Marijan Drempetić, glavni direktor Zajednice
jugoslavenskih željeznica Predrag Nikolić i glavni direktor
Javnoga željezničkog transportnog poduzeća "Beograd" Slobodan
Rosić sa suradnicima.
(Hina) pp/ds
(Hina) pp/ds